قیمت پراید| قیمت پراید امروز| قیمت پراید صفر| قیمت پراید در سایت دیوار

جدیدترین قیمت پراید صفر امروز 8 مرداد در بازار | پراید 204 میلیون تومان

قیمت خودورهای سایپا امروز 8 مرداد 1401 در جدول زیر آمده است.

جدیدترین قیمت پراید صفر امروز 8 مرداد در بازار | پراید 204 میلیون تومان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت پراید با کاهش همراه شده است. قیمت پراید طی سال های اخیر به طرز معناداری افزایشی شده است. قیمت پراید به دلیل افزایش تقاضا گران تر شد. قیمت پراید با نوسان همراه است. قیمت پراید امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت  پراید

قیمت پراید امروز 8 مرداد

راید ۱۳۱

۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰

پراید ۱۳۲

۱۷۹,۰۰۰,۰۰۰

پراید ۱۵۱

۱۸۱,۰۰۰,۰۰۰

تیبا

۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰

تیبا ۲

۲۰۹,۰۰۰,۰۰۰

تیبا ۲ پلاس

۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰

ساینا دنده‌ای EX

۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰

کوییک دنده‌ای

۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰

کوییک دنده‌ای R

۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰

سایپا ۱۵۱ پلاس

۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰

تیبا صندوق دار پلاس

۱۹۷,۰۰۰,۰۰۰

ساینا پلاس دنده‌ای

۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰

ساینا s دنده‌ای

۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین G

۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰

کوییک دنده‌ای S

۲۳۸,۰۰۰,۰۰۰

چند سالی است که ایران شاهد روزهای آرام قیمتی نبوده است. صنعت و تجارت ایران دستخوش سیاست‌های غلط شده است که به کارگیری این سیاست‌ها باعث فراز و نشیب و تغییرات قیمت و نرخ آن شده است. بزرگترین مشکل بازار خودرو را می‌توان به دو عامل ربط داد، اولین عامل مشخص نبودن نرخ ارز و دومین عامل نیز عدم آزاد کردن قانون ورود خودروهای خارجی و وارداتی است که در صورت آزاد سازی این خودروها شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی و تولید ملی و هچنین خودروهای وارداتی خواهیم بود.

با توجه به خبر حذف مصوبه واردات خودرو، شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. مجلس در اسفند ماه سال گذشته به دولت اجازه داده بود که 96 هزار دستگاه خودرو و ماشین آلات را در سال 1401 وارد کند و سهم خودروهای سواری به 70 هزار خودرو افزایش یافت.

اگر سیاست‌های درست در حیطه بازار خودرو توسط مسئولین گرفته شود، اختلاف قیمتی بین بازار آزاد و کارخانه حذف می‌شود و بازار خودرو به تعادل و تناسب پایداری می‌رسد. چنانچه دولت به عهد خود وفادار باشد و 750 هزار خودرویی که وعده آن را داده بود به بازار ارائه دهد، شاهد کاهش قیمت خودروهای تولید ملی خواهیم بود و این خبری خوب برای جامعه است.

شرکت‌های خودرو سازی تنها راه آسان پیش روی مشتریان را خرید محصولات به صورت قرعه کشی گذاشته‌اند تا افرادی که توان خرید خودرو در بازار آزاد را ندارند بتوانند در زمان یک ساله مبلغ اعلام شده را پرداخت کنند.

سال گذشته مدیران شرکت‌های خودرو سازی تصمیم گرفتند که محصولات خود را گران کنند. گفته می‌شود با افزایش هزینه‌های تولید و نرخ ارز، قیمت خودرو در امسال 20 درصد افزایش یابد.

واقعی سازی قیمت مصوب خودرو و نزدیک کردن آن به قیمت بازار می‌تواند موجب افزایش عرضه به بازار شود و کمبود عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودرو سازی را از بین ببرد.

همه انواع خودروها در بازار ایران افزایش قیمت را تجربه کردند؛ با این حال مسئولان صنعتی کشور سهمیه بندی دوباره بنزین را بر بازار خودرو بی تاثیر خوانده و بازهم بر وجود دلالان تاکید داشتند .

این در حالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت وقت، در گفتگویی به نقش قیمت بنزین در بازار خودرو اشاره داشت .

رضا رحمانی گفت: قیمت سازی در فضای مجازی یکی از دلایل افزایش قیمت پراید و پژو ۲۰۶ در بازار است .

وزیر صمت وقت افزود: افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی توان تاثیر آن بر بازار خودرو را نادیده گرفت .

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص .

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی .

به گفته کارشناسان طرح های فوق العاده فروش که از خردادماه سال گذشته آغاز شده در کنار آنهااعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور موجب تثبیت قیمت خودرو در بازار شده است .

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران نظارت شدید و طرح های جدید فروش در حوزه خودرو موجب کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد شده است .

هرچند طرح های فروش فوری و پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا روند افزایش قیمت خودرو را متوقف کرد اما بنا بر ادعای کارشناسان هر وقفه ای در عرضه، تعادل بازار را به هم می ریزد .

در سال های اخیر نگاهی که برخی مردم به خودرو دارند ، نگاهی نه به عنوان کالای مصرفی، بلکه به عنوان یک سرمایه است .

از آنجاییکه «خودرو» یکی از پر بحث ترین مباحث در میان ایرانی ها است ، اطلاع از بروزترین قیمت خودرو اهمیت دو چندان پیدا کرده است .

درست مثل قیمت سکه و دلار، اطلاع از نوسانات بازار خودرو برای جلوگیری از ضرر مهم است .

بدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو را برای مخاطبان فراهم کند .

به عقیده سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران تداوم عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا، فاصله قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد را کاهش محسوسی می دهد.

پیش بینی موتمنی از چشم انداز قیمت نهایی محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار ادامه روند کاهشی است.

تجربه سال گذشته در کاهش فاصله قیمت ها از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه نشان می دهد که در صورت وجود عرضه مناسب و نظارت، جلوی سوداگری در بازار خودرو گرفته می شود .

قیمت گذاری خودرو بر اساس روش های مختلفی انجام می شود .

هرچند عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی از جمله خودرو های سایپا است اما علاوه بر این قیمت خودرو در بازار ایران به دلایل دیگری نیز وابسته است .

دلالان بازار خودرو ازجمله عواملی هستند که روند قیمت گذاری خودرو در ایران را تا حدودی دچار اخلال می کنند .

سایت های انتشار آگهی فروش نیز از جمله عوامل جدید موثر بر قیمت خودرو در بازار آزاد هستند که مسئولان همواره بر لزوم نظارت بیشتر بر آنها تاکید دارند.

بر اساس قوانین معاملات در بازار با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه خودروهای سایپا باید انجام شود .

اردیبهشت سال گذشته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات در بازار، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود؛ بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .

بررسی ها اما نشان می دهد خرید و فروش های بازار نه با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه، بلکه با قیمت های توافقی انجام می شود .

بررسی بازار خودروهای سایپا ‌حاکی از تداوم خرید و فروش حداقلی در بازار است .

به گفته کارشناسان، تشدید نظارت و بازرسی ها از پارکینگ ها سبب شده تا آنهایی که خودرو را به قصد سرمایه گذاری در ماه های گذشته خریداری و انبار کرده بودند، فروشنده شوند .

به عقیده کارشناسان اگر بازرسی ها تداوم داشته باشد، ریزش بیش از پیش قیمت ها ادامه خواهد یافت .

تاثیر طرح واردات خودرو بر قیمت خودروها در بازار ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیست و چهارم شهریورماه سال جاری طرح ساماندهی بازار خودرو که از مجلس دهم کلید خورده بود در نهایت با اعمال اصلاحاتی در مجلس یازدهم به تصویب نمایندگان مجلس رسید .

به موجب این طرح هر شخص می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام برقی یا هیبریدی و یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی آ و ب و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید .

همچنین این طرح تصریح می کند سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود .

شورای نگهبان قانونی اساسی ایران اما طرح واردات خودرو را مغایر با قوانین می داند؛ علاوه بر مخالفت شورای نگهبان دیدگاه فعالان بازار و کارشناسان خودرو هم به این طرح خوشبینانه نیست و تأثیرگذاری آن را مثبت نمی دانند .

برخی کارشناسان بازار معتقدند طرح واردات خودرو باعث افزایش قیمت دلار و نرخ ارز در بازار خواهد شد؛ آنها می گویند با اجرای این طرح افراد به روش های غیرقانونی و خارج از سیستم و نظارت بانک مرکزی با پرداخت ریال در داخل کشور، ارز موردنظر را در خارج خریداری و در قالب واردات بدون انتقال ارز، خودرو را وارد می کنند و لذا با افزایش تقاضای ارز در بازار غیر رسمی به شدت قیمت آن افزایش خواهد یافت .

دیدگاه خود را ارسال کنید

  • ناشناس

    مردم مسخره کردن قیمتا بر گشته به قبل 😂😂😂

  • محمد آزاد

    بنده درسال ۱۳۹۹ طی قرعه کشی یک خودرو طرح یکساله به اصطلاح برنده شدم پول اولیه که نصف قیمت تمام‌شده بود پرداخت کردم جناب آقای مقیمی
    مدیر عامل ایران خودرو طی مصاحبه‌ای که از تلویزیون پخش شد گفتند کسانیکه در سال ۱۳۹۹ خودرو ثبت نام کرده‌اند تا آخر سال ۱۴۰۰ مشمول اضافه قیمت نخواهند شد همچنین شورای رقابت هم چنین اظهاری
    کردند وحتی ریاست محترم جمهور هم فرمودند امسال
    افزایش قیمت برای خودرو نخواهیم داشت .
    چند روز گذشته با ایران خودرو تماس گرفتم گفتند شما
    مشمول اضافه اضافه قیمت میشوید با شورای رقابت تماس گرفتم گفتند حرف شما کاملا درسته با وزارت صمت تماس بگیر و طرح شکایت بده آقای صالحی از
    وزارت صمت گفتند اعتراض شما کاملا صحیح میباشد
    به قوه قضائیه شکایت کنید این مشکل هزاران نفر میباشد با دفتر ریاست جمهوری تماس گرفتم که متاسفانه تا کنون موفق نشدم که هروز تلاش میکنم تا
    تماس برقرار کنم . حالا آیا این عدالته وآیا باید اعتماد کرد خود قضاوت‌ کنید بنده درسال ۱۳۹۹ طی قرعه کشی یک خودرو طرح یکساله به اصطلاح برنده شدم پول اولیه که نصف قیمت تمام‌شده بود پرداخت کردم جناب آقای مقیمی
    مدیر عامل ایران خودرو طی مصاحبه‌ای که از تلویزیون پخش شد گفتند کسانیکه در سال ۱۳۹۹ خودرو ثبت نام کرده‌اند تا آخر سال ۱۴۰۰ مشمول اضافه قیمت نخواهند شد همچنین شورای رقابت هم چنین اظهاری
    کردند وحتی ریاست محترم جمهور هم فرمودند امسال
    افزایش قیمت برای خودرو نخواهیم داشت .
    چند روز گذشته با ایران خودرو تماس گرفتم گفتند شما
    مشمول اضافه اضافه قیمت میشوید با شورای رقابت تماس گرفتم گفتند حرف شما کاملا درسته با وزارت صمت تماس بگیر و طرح شکایت بده آقای صالحی از
    وزارت صمت گفتند اعتراض شما کاملا صحیح میباشد
    به قوه قضائیه شکایت کنید این مشکل هزاران نفر میباشد با دفتر ریاست جمهوری تماس گرفتم که متاسفانه تا کنون موفق نشدم که هروز تلاش میکنم تا
    تماس برقرار کنم . حالا آیا این عدالته وآیا باید اعتماد کرد خود قضاوت‌ کنید

  • Mr

    تا زمانیکه دو شرکت سایپا و ایران خودرو بومی سازی نشوند معلوم نیست چه بلایی بر سر این صنعت ساخت خودرو خواهد آمد نسبت به ۳ سال قبل پراید ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.با این وضعیت دیگه خرید خودرو یک سراب است.