سریال افرا

مهدی سلطانی درباره سانسور سریال افرا توضیح داد

توضیحات مهدی سلطانی درباره سانسور شدن قسمتهایی از سریال افرا رادر ادامه می‌خوانید.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

توضیحات مهدی سلطانی درباره سانسور شدن قسمتهایی از سریال افرا:

 در کامنت‌های شما زیاد پرسیده می شود که بالاخره راز سیروس و‌اعظم چه بود و چرا نشان داده نشد؟

پیمان قصه‌ی افرا بچه زن دیگری از  سیروس بود که در سفرشان به مشهد فاش و ناگهان سر و کله اش پیدا می شود و اعظم برای آبرو داری از سیروس، می پذیرد مادرش باشد و برای اینکه داستان لو نرود سفرشان از مشهد به تهران را چند ماه به بهانه های مختلف به عقب می اندازند تا تولد بچه توسط اعظم منطقی به نظر برسد. کمکی که این موضوع به روند دراماتیک داستان می کرد این بود که اعظم چون مادر واقعی پیمان نیست پس هیچ حق و حقوق مالی و غیر مالی در عفو و یا قصاص ندارد.

تمام این مراحل تصویر برداری شد اما ظاهرا پخش تلویزیون به دلیل اینکه مبادا شأن سیروس  به عنوان یک پدر بیش از  این خدشه دار شود مصلحت دید حذف گردد.

وی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت.

اما عمده فعالیت های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می شود. بازی بسیار زیبا و درخشان ایشان در سریال در مسیر زاینده رود، بازگشت نقشهای پهلوانی را با خود به همراه داشت.

سلطانی در سریال مادرانه نقش اردلان تمجیدی بازی کرد اردلان از همسر خود جدا شده و پسر و دختر خود را سرپرستی می کند اما در می یابد که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها پیدا کرده است.

مهدی سلطانی بعد از هنرنمایی در سریال مادرانه به شهرت رسید و پس از آن در سریال هایی مثل مدینه ، هفت سنگ و کیمیا به ایفای نقش پرداخت.

        1392 اشباح

        1392 چ

        1390 ملکه

        1379 سایه روشن

        1377 پرواز خاموش

سریال های تلویزیونی مهدی سلطانی

        1394شهرزاد

        1394کیمیا

        1393خانه کاغذی

        1393هفت سنگ

        1393مدینه

        1392مادرانه

        1391عکاسخانه

        1390جنایت و مکافات

        1391دیوار

        1389در مسیر زاینده رود

        1382روزهای به یاد ماندنی

        1380تصمیم نهایی

        1378محاکمه

        1377یکی یه دونه

        1377حنانه

        1374حقیقت در آینه

        1374کاراگاه

مهدی سلطانی در تئاتر

        1373 ‌‌چند و چون به چاه رفتن چوپان

        ‌1374 محاکمۀ ژاندارک در

        1374 ‌افسانه

        1374 ‌سرود بال سروش

        1375 معرکه در معرکه

        1376 ‌خانۀ عروسک

        1376 ‌آخرین قهرمانان زمین

        1377 ‌دیوار

        1378 ‌چیزی یادم نمی آد

        1378 ‌دختر گل فروش

        1379 ‌این قصه را ایرانیان نوشته اند

        1380 ‌سعادت لرزان مردمان تیره روز

        1381 ‌والس مرده شوران

        1381 ‌پچپچه های پشت خط نبرد

        1382 ‌چیستا

        1382 ‌مضحکۀ شبیه قتل

        1383 ‌تیغ کهنه

        1383 ‌روزهای زرد

        1388‌خانه

        1388 ‌رمولوس کبیر

        1388 رقص زمین

        1389 حضرت والا

        1391 پدرخوانده ناپلی

        1394 خاطرات و کابوس های یک جامه دار

کارگردانی مهدی سلطانی

        1376 ‌خانۀ عروسک

        1379 ‌چیزی یادم نمی آید

تله تئاتر مهدی سلطانی

        1376 تاجر ونیزی

        1376 ‌ماجرای اوپنهایمر‎

        1377 ‌منطقۀ جنگی

        1377 ‌بی ریشه

        1378 سقوط

        1389 هویت

مهدی سلطانی در تله فیلم

        1390 جنایت و مکافات

        1390 خانه کاغدی

        1389 بازجویی در کافه تهران

نمایش رادیویی سلطانی

        1379 ‌سلام و خداحافظ

        1379 ‌چشم اندازی از پل ‌

سایر فعالیت های مهدی سلطانی

پژوهش ها :

‌تحلیلی برعوامل موثر در ایفای نقش" این پژوهش، مراحل و عوامل رسیدن به نقش و ارائه آنرا مورد مطالعه ‌قرار می دهد.‌

نمودارسازی کنش دراماتیک" این پژوهش، چگونگی به تصویر کشیدن یک عمل نمایشی و یا به عبارت دیگر ‌مطلوب ترین ارائۀ کنش دراماتیک نهفته در یک متن نمایشی را مورد مطالعه قرار می دهد.‌

‌واقعیت استلیزه در تئاتر رئالیستی معاصر" این پژوهش، فرایند تحوّل بازیگری و کارگردانی رئالیستی قرن ‌حاضر را نسبت به تئاتر رئالیستی در زمان پیدایشش مورد مطالعه قرار می دهد.‌

مقاله ها :

بازیگری چیست؟ مجله«نما» ویژۀ دوازدهمین جشنوارۀ تئاتر دانشجویی کشور ‌‎–‎‌ 1377‌

نقش و نویسنده مجلۀ «تجربه» دانشگاه تهران شماره 2- سال 1378.‌

ترجمه :

‌« پرسش هایی پیرامون واقعگرایی‌ » نوشتۀ میشل وئیس ‌Michel Vaïs، مجله نمایش، آبان و آذر 1385، ش 86 و 87.

ارسال نظر

 
  • نوری
    0

    عالی ترین سریال از آقای سلطانی تشکر می کنم که قسمت پایانی رو توضیح دادن🙏🏻❤♥🌹💐👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻