قیمت آیفون| قیمت آیفون 13| قیمت آیفون 13 امروز 20 مهر 1400

فوری: قیمت آیفون 13 در ایران شکست

با افزایش واردات محصول جدید اپل یعنی آیفون ۱۳ در دو هفته اخیر، قیمت انواع مدل آیفون ۱۳ نسبت به ابتدای ورود آن به بازار تا حدود زیادی کاهش داشته است.

فوری: قیمت آیفون 13 در ایران شکست
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

این روزها بازار موبایل ایران به علت ورود آیفون جدید یعنی آیفون ۱۳ توجه همه را به خود جلب کرده است‌. این محصول جدید آیفون که به تازگی وارد بازار شده با استقبال مردم روبه رو شده است.

قیمت آیفون ۱۳ در ابتدای ورود به بازار با نرخ ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما با افزایش واردات انواع آیفون ۱۳ در هفته اخیر، قیمت‌های آن‌ با ریزش ۳۰ میلیون تومانی همراه بوده است.

گزارش‌ میدانی از مرکز خرید موبایل علاءالدین تهران نشان می‌دهد که قیمت انواع آیفون ۱۳ در فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوتی محسوسی دارد.

برخی از فروشندگان قیمت آیفون ۱۳ معمولی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت را ۳۱ میلیون و سیصد هزار تومان می‌گویند، اما فروشندگان دیگری قیمت آن را  ۳۳ میلیون و دویست هزار تومان اعلام می‌کنند.

اغلب فروشندگان در این بازار محصول آیفون ۱۳ مدل پرو را از ۴۲ میلیون تومان قیمت می‌دهند، ولی برخی دیگر قیمت آیفون ۱۳ پرو  با حافظه داخلی ۵۲۸ گیگابایت را تا ۴۸ میلیون و نهصد هزار تومان را اعلام می‌کنند.

فروشندگان در این بازار مدل آخر آیفون ۱۳یعنی پرو مکس با حافظه‌های ۱۲۸ تا ۵۲۸ نیز در پاساژ علاءالدین از ۴۹ میلیون تومان تا ۵۴ میلیون و دویست هزار تومان به فروش می‌رسانند.

البته این نکته باید در نظر گرفت که این تفاوت قیمت‌های آیفون براساس حافظه داخلی آن است که این محصول با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت قیمتی پایین‌تر از آیفونی با حافظه ۵۲۸ گیگابایت دارد.

آیفون‌های ۱۳ رجیستری شده‌اند؟

تمامی فروشندگان آیفون ۱۳ در پاساژ علاءالدین ادعا دارند که این محصول جدید آیفون نه تنها به صورت غیرقانونی وارد کشور نشده‌ است، بلکه این آیفون‌های مدل جدید رجیستری شده‌‌اند و دارای شناسه رسمی هستند.

در کنار تمام این‌ها، فروشندگان ادعا دارد که محصول مورد نظر دارای کارت گارانتی از شرکت‌های واردکننده رسمی است. فروشنده هم همراه محصول، فاکتور رسمی را ارائه ‌میدهد.

آیفون ۱۲ کمیاب شد؟

برخی از فروشندگان مویایل می‌گویند که با ورود محصول جدید اپل یعنی آیفون ۱۳ به بازار جهانی، طرفداران اپل دیگر رغبتی برای خرید آیفون ۱۲ این شرکت ندارند.

فروشندگان ادعا دارند که این محصول محبوبیت خود را تا حدود زیادی در بازار از دست داده است، چرا که تفاوت قیمتی با آیفون ۱۳ ندارد و برای مشتریان به صرفه نیست که آیفون ۱۲ خریداری کند. به همین دلیل ممکن است واردکنندگان موبایل این مدل آیفون را وارد نکنند و آیفون ۱۲ در بازار کمیاب شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید