آشنایی با 3 داکت اسپلیت کم مصرف محبوب در بازار ایران

بیایید تا با سه مدل داکت اسپلیت کم مصرف که در بازار ایران محبوبیت دارند آشنا شویم. می‌دانیم که کولر‌های گازی مصرف برق قابل‌توجهی دارند؛ چه با اسپلیت معمولی سر و کار داشته باشیم و چه داکت اسپلیت یا همان اسپلیت کانالی. بااین‌حال اگر دستگاه به اینورتر یا سیستم تنظیم دور موتور کمپرسور مجهز باشد، این مصرف شدیداً کاهش پیدا می‌کند. البته قیمت انواع داکت اسپلیت اینورتردار نسبت به نمونه‌های بدون اینورتر بالاتر است، ولی با مصرف کم برق خود، در بلندمدت جبران هزینه می‌کند. نوع کمپرسور، که به‌دلیل اهمیت‌اش قلب کولر گازی خوانده می‌شود، هم در مصرف داکت اسپلیت تأثیرگذار است.

آشنایی با 3 داکت اسپلیت کم مصرف محبوب در بازار ایران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

کمپرسور‌های فعلی به سه نوع پیستونی، روتاری و اسکرال دسته‌بندی می‌شوند. پیستونی‌ها به‌عنوان قدیمی‌ترین نوع کمپرسور از میان این سه، مصرف برق بالا و راندمان پایینی دارند؛ ضمن اینکه در حین کار سروصدای زیادی تولید می‌کنند. همین مسائل باعث شده تا آن‌ها کمتر در اسپلیت و داکت اسپلیت‌های امروزی مورد استفاده قرار بگیرند. البته قدرت بالای آن‌ها و مقاومت‌شان در برابر گرمای زیاد، آن‌ها را به گزینه‌ای سازگار با آب‌وهوای گرمسیری و حاره‌ای تبدیل کرده است.

دسته بعد، یعنی کمپرسور‌های روتاری، بسیار متداول هستند و در درجه اول برای مناطق سردسیری (اصطلاحاً T2) و آب‌وهوای متعادل (T1) و بعد از آن اقلیم گرمسیری (T3) گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. این کمپرسور‌ها مصرف بهینه‌تر و سروصدای کمتری دارند، ولی هزینه تعمیر آن‌ها بالاتر است.

سومین مورد، کمپرسور‌های اسکرال هستند که از بین دسته‌های بالا، جدیدترین به شمار ‌می‌روند. دوام زیاد، لرزش و سروصدای بسیار کم و راندمان بسیار بالا از ویژگی‌های بارز این کمپرسور‌ها هستند، ولی درعوض باید قیمت بالاتر آن‌ها و آسیب‌پذیری بیشترشان درصورت سرویس‌ کاری نامنظم را در نظر داشت. این نوع معمولاً فقط در اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌های ظرفیت ‌بالا به کار گرفته می‌شود و اغلب برای مناطق گرمسیری مناسب است.

با اینکه شاید کمپرسور بیشترین نقش را در کم‌مصرف بودن داکت اسپلیت داشته باشد، موارد دیگری هم روی مصرف این تجهیزات سرمایشی اثر می‌گذارند؛ مثل هماهنگی ظرفیت دستگاه با متراژ محل نصب، سرویس‌کاری و تمیزکاری منظم قطعات آن، ازجمله فیلتر‌های تصفیه هوا و دیگر موارد ریز و درشت. بعضی از برند‌ها هم به لطف تجربه و تکنولوژی‌های خودشان دراین‌زمینه پیشتاز هستند که از میان آن‌ها می‌توانیم به میتسوبیشی اشاره کنیم.

 

اکنون اجازه بدهید از میان انواع داکت اسپلیت کم مصرف که در بازار ایران محبوب هستند، به سه مدل نگاهی بیندازیم:

داکت اسپلیت گری 24000

این اسپلیت کانالی محصولی از برند آمریکایی معروف گری (GREE) است که می‌تواند مساحتی از ۵۰ تا ۸۰ متر مربع را پوشش بدهد. قلب تپنده این مدل، یک کمپرسور روتاری مجهز به اینورتر است که از لحاظ مصرف انرژی در رده عالی A قرار می‌گیرد. این محصول برای مناطق معتدل ایده‌آل است و در آب‌وهوای گرمسیری هم می‌توان از آن استفاده کرد. داکت اسپلیت گری 24 هزار از نصب سیستم کویل آب گرم پشتیبانی می‌کند که با متصل کردن آن به خروجی موتورخانه یا پکیج حرارتی، می‌توانید در طول فصل سرما خانه یا محیط کار خود را با کمترین هزینه گرم کنید.

برای این محصول، مانند اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌های دیگر، فیلتر‌های چندگانه‌ای در نظر گرفته شده تا هوایی پاک و سالم در دسترس افراد قرار بگیرد. یونیت داخلی این دستگاه تهویه مطبوع ابعاد جمع ‌و جوری دارد تا به ‌آسانی در انواع سقف کاذب جا بگیرد.  در این صفحه می توانید از قیمت داکت اسپلیت گری 24000 اطلاع پیدا کنید.

11

داکت اسپلیت بوش 30000

مدل دیگری از بوش که برای متراژی بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع و آب‌وهوای معتدل و همین‌طور حاره‌ای (T1 و T3) مناسب است. این داکت اسپلیت کم مصرف به لطف کمپرسور روتاری اینورتردار خود، برچسب انرژی A++ را دریافت کرده است و قادر است دمای هوا را با کمترین نوسان، در محدوده مطلوب نگه‌دارد. دستگاه تهویه مطبوع می‌تواند با سیستم کویل آب گرم، زمستان‌ها را با مصرف بسیار کم برق برای شما گرم و دلپذیر کند.

دریچه ورودی هوای تازه، صدای کم در حین کار، فیلتر هوای چندگانه قابل شستشو، پشتیبانی از اتصال وای فای برای کنترل با موبایل ازطریق اینترنت و گاز خنک‌کننده R410A برای بازدهی بالاتر و سازگاری بیشتر با طبیعت، از مشخصات دیگر داکت اسپلیت بوش هستند.

12

داکت اسپلیت میتسوبیشی 42000

اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌های برند‌های ژاپنی در دنیا و همچنین کشور ما از محبوبیت زیادی برخوردارند و خریداران اکثرا از کیفیت و دوام بالای آن‌ها رضایت دارند. داکت اسپلیت میتسوبیشی 42 هزار محصولی با رده انرژی A++ است که می‌تواند از پس سرمایش خانه‌های دو خوابه، یعنی متراژی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر مربع، به‌خوبی بربیاید. کمپرسور اینورتردار این مدل از نوع اسکرال است که آن را به گزینه قابلی برای مناطق گرم‌وخشک و شرجی تبدیل می‌کند. گرچه این دستگاه در نواحی معتدل هم قابل استفاده است، ولی بهتر است برای این منظور سراغ مدل‌های دیگر آن بروید.

سروصدای کم در زمان کار، پنل کنترل دیواری با صفحه‌نمایش لمسی، قابلیت نصب کویل آب گرم، حسگر تشخیص حضور افراد و قابلیت مالتی زون (برای تقسیم فضا به چند بخش مجزا و تنظیم جداگانه دمای آن‌ها) جزء ویژگی‌های محصول Mitsubishi هستند.

13

خرید از بانه و نوین مارکت

فروشگاه اینترنتی نوین مارکت یکی از مراکز فروش انواع داکت اسپلیت کم مصرف است که این محصولات را با پایین‌ترین قیمت بازار در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این مقادیر پایین برای قیمت انواع داکت اسپلیت بی‌دلیل نیست و به‌لطف کنار گذاشتن واسطه‌ها از فرآیند تأمین کالا برای ما میسر شده است. علاوه‌براین هزینه حمل کالا تا شهر محل سکونت خریدار، از روی دوش وی برداشته شده و خود فروشگاه آن را تقبل می‌کند. مورد دیگر آنکه برای پرداخت مبلغ سفارش می‌توانید تا زمان دریافت بسته صبر کنید. به این شکل، فرصت کوتاهی خواهید داشت تا نسبت به اصالت کالا و سالم بودن آن اطمینان‌ خاطر پیدا کنید.

کار ما همین‌جا به پایان نمی‌رسد و با گارانتی پنج ساله همچنان در دسترس شما خواهیم بود. دو سال از این بازه جهت تعویض دستگاه در صورت خرابی در نظر گرفته شده و سه سال هم برای خدمات پس از فروش رایگان تعیین شده است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید