جاماندگان دریافت یارانه معیشتی| یارانه معیشتی| آخرین فرصت دریافت یارانه

فوری: جاماندگان یارانه معیشتی ثبت نام کنند| آخرین فرصت دریافت یارانه

قرار است به کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت ثبت نام یارانه داده شود. برای انجام پیش ثبت نام جاماندگان یارانه، افراد باید به سامانه حمایت معیشت مراجعه کنند و در انجا ثبت مشخصات را انجام دهند.

فوری: جاماندگان یارانه معیشتی ثبت نام کنند| آخرین فرصت دریافت یارانه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه معیشتی از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد واریز می شود. یارانه معیشتی قرار بود به دهک های پایین جامعه واریز شود. یارانه معیشتی از ابتدا تا به امروز تغییر مبلغ نداشته است. یارانه معیشتی هنوز برای برخی از دهک های بالای جامعه پرداخت می شود. یارانه معیشتی هر ماه به طور منظم به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

یارانه معیشتی

زمان واریز یارانه معیشتی

بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند از این ماه کسر خواهد شد.

اساس اطلاعیه‌هایی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هر ماه منتشر می‌کند، باید بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۱۰ شهریور) به حساب سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط واریز شود.

مبلغ یارانه معیشتی

مبلغ این یارانه همانند دوره‌های قبل برای خانواده‌های یک  نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان، خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین حدود هفت میلیون نفر در پاییز گذشته مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه خانوارها کسر می‌شود.

زمان واریز یارانه معیشتی

در شهریور نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند،  کسر می‌شود.

متقاضیان دریافت یارانه نقدی و معیشتی بنزین می‌توانند درخواست خود را در سامانه به طور «پیش ثبت نام» ثبت کنند.

در ابتدای خرداد امسال، هیات وزیران مصوب کرد تا همه‌ افرادی که یارانه نمی‌گیرند فرصتی دوباره برای ثبت نام و دریافت یارانه نقدی و معیشتی داده شود.

بر اساس این طرح قرار بود این فرصت ثبت‌نام فقط مخصوص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نباشد و متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

 بر طبق طرح‌های حمایتی دولت که برای خانوارها در نظر گرفته می‌شود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه شناسایی مشمولان را به عهده دارد. در واقع پس از تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های یارانه‌ای و حمایتی چند سازمان و وزارتخانه از جمله وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و… از مرحله ثبت‌نام، بررسی اطلاعت متقاضیان تا مرحله نهایی واریز یارانه نقدی را انجام می‌دهند.

از آنجایی که این موضوع به مصوبه هیات وزیران دولت روحانی در خرداد امسال مربوط می‌شود، پیش‌بینی می‌شد که اجرایی شدن آن به دولت رئیسی واگذار شود.

ابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی دولت وی ازجمله حجت عبدالمکلی وزیر کار نیز بر حمایت معیشتی از خانوارها تاکید دارند. اما بر اساس این مصوبه بجز طرح‌های معیشتی جدیدی که دولت قصد دارد اجرا کند، باید فرصتی را نیز برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و بنزین فراهم آورد.

به احتمال زیاد ثبت‌نام به صورت پیامکی یا از طریق سامانه انجام می‌شوند. همچنین براساس این مصوبه همه کسانی که به هر دلیلی یارانه نمی‌گیرند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 پیش ثبت نام جاماندگان یارانه چگونه است؟

هنوز ثبت‌نام نهایی آغاز نشده، اما دولت اعلام کرده که قرار است به کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت ثبت‌نام داده شود. به گفته وزارت کار درحال‌حاضر متقاضیان می‌توانند مراحل پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

برای انجام این پیش ثبت‌نام افراد باید به سامانه حمایت معیشت به آدرس « hemayat.mcls.gov.ir » مراجعه کنند. افراد باید در این سامانه روی گزینه «ثبت خانوار جدید» کلیک کنند و اطلاعات خود را وارد کنند تا پیش ثبت نام انجام شود. 

سه پرداختی واریزی مهم احتمالی در دولت جدید

تاکید خاندوزی و فاطمی امین بر حذف مشروط دلار ۴۲۰۰ تومانی، به شرط پرداخت مابه التفاوت ریالی این یارانه به دهک های درآمدی آسیب پذیر، نشان می دهد که ارکان اصلی این دولت در قبال یارانه ارزی و پرداخت یارانه نقدی حاصل از آزادسازی قیمت دلار و تک نرخی کردن آن، مصمم خواهند بود. تاکید رضایی بر حذف یارانه حامل های انرژی و تبدیل آن به یارانه نقدی برای نیمی از جمعیت ایران که به گواه آمار زیر خط  فقر قرار دارند و تخصیص نیمی دیگر از منابع حاصل از آزادسازی یارانه ها به بخش تولید، نمایانگر بخش دیگری از رویکرد دولت آتی به مقوله یارانه های جدید خواهد بود. به نظر می رسد با واگذاری اختیارات هدایت و هماهنگی تیم اقتصادی کابینه به محسن رضایی، تبدیل خانه داری به شغل نیز در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و هرچند منابع پرداخت این یکی، همانند دو منبع پرداخت یارانه نقدی دیگر چندان شفاف نیست اما به نظر می رسد که دولت جدید هرچند بعید نیست که سیاست تخصیص کارت اعتباری خرید کالای ایرانی برای دهک های آسیب پذیر درآمدی نیز توسط دولت همچنان در دستور کار باشد و یک خط اعتباری با نرخ بهره دستوری مشخص، جهت این پرداخت ها به زوج های جوان به جریان بیافتد. البته تمامی خطوط تحلیلی مندرج در این گزارش گسترش نیوز، معطوف به مواضع پیشین این افراد در چنده ماه اخیر است و باید دید که آیا قطب نمای اقتصادی کشتی دولت به شکل هماهنگ عمل خواهد کرد یا خیر! با این حال به نظر می رسد که به جهت همراهی تقریبا بدون قید و شرط مجلس فعلی با دولت جدید که خودش را در فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نشان داد، هموار کننده مسیر نهایی اقدامات و سیاستگذاری های اقتصادی دولت خواهد بود. باید خاطرنشان کرد که به لحاظ اختیارات تصمیم گیری و سیاستگذاری پولی و مالی و کلان، این دولت از اختیارات و پشتیبانی های ممتازی نسبت به ادوار گذشته برخوردار خواهد بود.

زمان واریز یارانه معیشتی

بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۰ /۰۶ /۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.​

همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

در شهریور پانزدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.در خصوص حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید واریز حقوق‌ها را از ۲۰ شهریور آغاز کند. همچنین براساس گفتگو رئیس کانون بازنشستگان استان تهران دومین نوبت وام هفت میلیون تومانی نیز در شهریور به حساب متقاضیان دریافت این وام واریز می‌شود.در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری نیز باید در پایان شهریور، چهارمین نوبت وام ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز شود.ابراهیم رئیسی وعده داده که یارانه جدید در قالب «کارت رفاهی معیشتی» به پنج دهک اول پرداخت شود. مبلغ این یارانه برای خانوارهای سه دهک اول ۲۰۰ هزار توامان و برای خانوارهای دهک چهارم و پنجم ۱۵۰ هزار تومان است.همچنین رئیسی حجت عبدالملکی را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرده، انتخاب او از این جهت اهمیت دارد که معمولا تصمیم برای پرداخت یارانه جدید با مشارکت بالای وزارت کار انجام می‌شود.در مدتی که نام او به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شده، اظهارنظری جدی در خصوص یارانه جدید نداشته است. اما بررسی اظهارات او در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که موافق افزایش یارانه‌هاست.باید دید در روزهای آینده مجلس به عبدالمکی رای اعتماد می‌دهد یا خیر؟ اما اگر به عنوان وزیر کار انتخاب شود احتمال پرداخت یارانه جدید وجود دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

  • مریم اقازاده

    سلام من مادری تنها هستم بدون درامد ومسکن درامدم ففط یارانع دولت است ایا امکان داره که ؟؟؟؟؟