همه چیزهایی که باید قبل از شرکت در مزایده خودرو بدانید!

مزایده خودرو از جمله رویدادهای پرطرفدار در سال‌های گذشته به شمار می‌آید که سود و منفعت بسیار خوبی نصیب خریداران در بازار خودرو می‌کند. در این روش وسایل نقلیه با کمترین قیمت پایه ارائه می‌شوند و گاها حتی با نصف قیمت بازار به فروش می‌رسند. روند برگزاری مزایده خودرو از جایی به جای دیگر متفاوت بوده و به همین خاطر علاقه مندان به شرکت در مزایده‌ها باید به طور مرتب اخبار و اطلاعات مربوط به هر مزایده در شهرهای موردنظر خود را چک کنند. سایت مزایده کار با برخورداری از مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان برگزاری مزایده خودرو به صورت آنلاین را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند آگهی انواع مزایده وسایل نقلیه در اقصی نقاط ایران را مشاهده و در صورت نیاز در هر یک شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات مهم قبل از شرکت در مزایده خودرو تا پایان این گزارش از بازار بورس ما را همراهی کنید.

همه چیزهایی که باید قبل از شرکت در مزایده خودرو بدانید!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

آشنایی اولیه با مزایده خودرو

راه‌های گوناگونی برای مزایده خودرو وجود دارد که در حال حاضر روش آنلاین محبوب‌ترین راه برای شرکت در مزایده محسوب می‌شود. در مزایده وسایل نقلیه به صورت آنلاین می‌توان ماشین یا کلکسیونی از وسایل نقلیه سبک و سنگین را با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کرد. از آنجایی که ارگان‌های دولتی، شرکت‌ها و کارخانجات نمی‌توانند وسایل نقلیه خود را به صورت مستقیم به فروش بگذارند، باید در مزایده شرکت کنند. مزایده خودرو زیر نظر نهادهای نظارتی انجام می‌گیرد و حتی قیمت پایه برای هر خودرو در مزایده نه توسط فروشنده، بلکه توسط کارشناس رسمی دادگستری که در این حیطه فعال است، اعلام می‌شود؛ بنابراین از عادلانه بودن قیمت پایه و اطلاعات دقیق و جزئی ذکر شده در مشخصات هر خودرو یا کلکسیونی از خودروها می‌توانید به این شکل مطمئن شوید.

تا چند سال قبل اغلب افراد با بررسی روزنامه‌های کثیرالانتشار ‌از مزایده انواع خودروها باخبر می‌شدند؛ اما این روزها این روند به وسیله سایت مزایده کار به صورت آنلاین انجام می‌گیرد و تنها با وصل شدن به اینترنت و ثبت نام در این سایت می‌توان به اطلاعات تمامی خودروهای مزایده‌ای دسترسی پیدا کرد.

اصول برنده شدن در مزایده خودرو

یک اصل بسیار مهم برای برنده شدن در مزایده خودرو وجود دارد و آن این است که قیمت پیشنهادی شما در مزایده باید از قیمت پایه بالاتر و از قیمت فعلی بازار پایین‌تر باشد؛ در غیر این صورت حتی در صورت برنده شدن در مزایده سودی کسب نمی‌کنید و حتی ممکن است دچار ضرر و زیان شوید. برای نمونه اگر قیمت خودرویی در مشخصات و اطلاعات مزایده 240 میلیون ذکر شود و قیمت روز آن در بازار 320 میلیون باشد، با اعلام قیمت ما بین این دو رقم می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهید.

در نظر داشته باشید که بسته به خودرویی که در مزایده آن شرکت می‌کنید، احتمالا پس از خرید نیاز به تعمیر و چکاپ داشته باشد. در این شرایط حتما باید هزینه تعمیر را نیز در نظر بگیرید و این قضیه را نیز در قیمت پیشنهادی خود لحاظ کنید.

در صورتی که در مزایده برنده شوید باید ظرف 1 هفته پس از تاریخ اعلام نتایج مزایده برای نهایی کردن معامله در مکان مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید؛ اگر در مکان معامله حضور بهم نرسانید یا وجه کل اعلامی را به حساب خزانه واریز نکنید، به معنای انصراف از سوی شما تلقی می‌شود و در صورت خودداری از حضور برای انجام معامله سپرده اولیه شما به نفع دولت ضبط و مطابق با مقررات با نفر دوم معامله خواهد شد.

خودروهای فروشی در مزایده خودرو؛ فرسوده یا نو؟

برخی افراد تصور می‌کنند که نهادهای دولتی، ارگان‌ها و کارخانجات صرفا خودروهای فرسوده را در مزایده به فروش می‌گذارند؛ اما این تصور کاملا غلط است و حتی اگر خودرویی چنین مشخصاتی داشته باشد، در توضیح کامل آن فرسودگی ذکر می‌شود. همچنین از روی میزان مسافت پیموده شده و سال تولید خودرو می‌توان به راحتی به این مسئله پی برد. بنابراین مطمئن باشید که اطلاعات کامل هر ماشین در سایت مزایده کار با جزئیات به خریداران ارائه می‌شود و با نظارت سازمان بازرسی، قوه قضائیه، دادگستری و سازمان صنعت، معدن و تجارت هیچ شک و شبهه‌ای در این روند باقی نمی‌ماند.

نکات مهم به هنگام شرکت در مزایده خودرو دولتی

  • سند مالکیت خودرو تنها برای فرد برنده شده و مالک خودرو تهیه و تنظیم می‌شود. پس حتما بررسی کنید تا مشکلی از نظر قانونی برای نقل و انتقال سند رسمی نداشته باشید.
  • بسته به شرایط، ممکن است هزینه مالیات، عوارض، خلافی خودرو، بیمه و غیره از فروشنده دریافت شود و شما نباید قبل از مطمئن شدن در این باره اقدام به پرداخت چنین هزینه‌هایی برای خودرو خریداری شده نمایید.
  • اگر درخواست سپرده شما بدون امضا، مخدوش و یا منقضی شود و حتی مبالغ سپرده و چک از میزان مشخص شده کمتر باشد، رسیدگی برای آن صورت نمی‌گیرد و در خواستتان رد می‌شود.
  • برگزار کننده مزایده هیچ منفتی در خرید و فروش خودروها ندارد و به همین دلیل هیچ تعهدی هم نسبت به سالم بودن ماشین ندارد. پس از آن جایی که امکان بازدید مجدد خودرو بعد از اتمام تاریخ مزایده وجود نخواهد داشت، باید در زمان اعلامی خودور را به طور کامل بررسی کنید و در انتخاب خود دقت لازم به خرج دهید.
  • اگر اطلاعات مندرج در اسناد با خودرو تحویلی مغایرت داشته باشد، سایت برگزار کننده مسئولیتی در قبال آن ندارد و خریدار باید در حین نهایی کردن خرید و ثبت امضا موقع تحویل اسناد دقت کند.

دسترسی به هزاران مزایده خودرو با سایت مزایده کار

اگر قصد دسترسی به آگهی‌های مزایده خودرو را دارید، می‌توانید از لیست کامل و بروز سایت مزایده کار که سال‌ها تجربه در این زمینه دارد، استفاده کنید. با ورود به این سایت و مشاهده هزاران آگهی روز مزایده خودرو می‌توانید اطلاعات صفر تا صد هر خودرو را با جزئیات مشاهده کنید.

مزایده کار فعال‌ترین شرکت و سایت ارائه دهنده آگهی‌های خودرو و موتور سیکلت در کل سطح کشور است و به عنوان مرجعی معتبر با پشتیبانی 24 ساعته جهت راهنمایی شما عزیزان شناخته می‌شود. تیم مزایده کار با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی‌های روز دنیا، فرایند جمع آوری اطلاعات مزایده‌ها و ارائه جدیدترین مزایده‌ها در تمامی استان‌ها و اقصی نقاط کشور را فراهم می‌کند تا جزئی‌ترین اطلاعات وسایل نقلیه بدون هیچ خطایی در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد. همچنین کارشناسان مزایده کار آماده پاسخگویی به سوالات کاربران در زمینه نحوه قیمت گذاری، معایب و مشکلات خودروها هستند تا ابهامات شرکت کنندگان برطرف شود. به خوبی می‌دانیم که این بازار با حاشیه و گاها با کلاهبرداری همراه است؛ اما مزایده کار در این مسیر دقت لازم به خرج می‌دهد تا در بازار پرتلاطم و پرحاشیه مزایده خودرو با اعتماد کافی وارد مزایده خودرو شوید.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید