ورق سینوسی

ورق سینوسی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

ورق رنگی طرح سینوسی

این ورق ها به دلیل شکل سطح مقطع آن که به صورت یک موج سینوسی است ورق سینوسی و یا کرکره ای گفته می شود. این ورق به وسیله دستگاه پرس ساخته می شود ورق کرکرهای یکی از قدیم یترین طرح های ورق رنگی است و به شکل موج های سینوسی روی ورق آهنی در میاید. این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارهای فیزیکی و شیمیایی دارد.

 

این نوع از ورق ها نسبت به ضد زلزله بودن و وزن کمی که دارد می تواند وزن بالایی را تحمل کند، به همین دلیل از قیمت مناسبی برخوردار است. عرض رول های این ورق در استانداردهای ۱۰۰ سانتی متری و ۱۲۵ سانتی متری است. کاربرد این ورق ها برای سوله ها و مکان های کاری و صنعتی است. این ورق در دو نوع کرکره ای درشت و کرکره ای ریز در بازار عرضه می شود علاوه بر مواردی که ذکر شده این محصول برای هدایت آب باران مناسب است و متخصصین توصیه می کنند برای بالا بودن کیفیت ورق از محصولات کارخانه های ایرانی به جای کارخانه های خارجی استفاده کنید.

مزایای ورق سینوسی

گالوانیزه بودن و رنگ روی آن ها باعث این مقاومت می شود. این نوع ورق ها بخاطر شکل سینوسی که دارند به خوبی کنار یکدیگر قرار می گیرند و به آب و رطوبت اجازه ورود به داخل ساختمان را نمی دهند و همچنین از دیگر مزایای آن می توان به نفوذ نکردن گرما به داخل آن اشاره کرد.

ورق سینوسی

  • اقتصادی بودن
  • مقاومت بالا
  • عدم نفوذ رطوبت به دلیل گالوانیزه بودن ورق 
  • طرح زیبا
  • سبک بودن وورق
  • نصب آسان

مزیت دیگر ورق شیروانی سبک بودن آن می باشد که باعث می شود نصب آن نیز راحت باشد به همین دلیل در مقایسه با محصولات مشابه بسیار مورد توجه قرار میگیرد که میتوان با هزینه کم به ویلا ها و در صنعت ساخت وساز زیبایی ایجاد کرد که همچنین از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار می باشد.

ورق های شیروانی در شرایط جوی تغییر ظاهری پیدا نمی کنند و یکپارچگی خود را حفظ می کنند این ورق ها در برابر آتش مقاوم هستند و موجب امنیت سازه می باشند آن ها در برابر سرمازدگی نیز مقاوم هستند و استحکام خوبی در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارند.

پرکاربردترین رنگ‌های ورق سینوسی

پرکاربردترین رنگ‌های ورق سینوسی، شامل موارد زیر است:

قرمز گوجه‌ای کد رال رنگ ۳۰۰۰

قرمز جگری کد رال رنگ ۳۰۲۰

نارنجی کد رال رنگ ۲۰۰۳

قهوه‌ای کد رال رنگ ۸۰۰۴

قهوه‌ای سوخته کد رال رنگ ۸۰۱۷

آبی آسمانی کد رال رنگ ۵۰۱۲

آبی نیسانی کد رال رنگ ۵۰۱۵

ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی در صنایعی مانند صنایع ساختمانی، ساخت لوازم خانگی، صنایع فلزی و صنعت حمل و نقل کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین از انواع ورق رنگی می توان به ورق رنگی طرح سفال پالرمو، طرح سینوسی، طرح ذوزنقه، طرح جنوا و طرح شادولاین اشاره کرد. ورق رنگی را می توان ورق گالوانیزه ای دانست که تحت پوشش دهی و فرآوری سطحی قرار گرفته است. ورق گالوانیزه همان ورق روغنی است که برای مقاوم سازی نسبت به خوردگی و اکسید شدن یک لایه بر روی سطح آن پوشانده شده است این پوشش رنگی از جنس پلیمر است و به این نوع از ورق مزایایی می دهد. معمولاً ضخامت این نوع از ورق ها در بازه  2/0 تا 7/0 میلی متر می باشد. هر چقدر که ضخامت ورق بیشتر شود به تبع آن قیمت و استحکام آن زیاد می شود. عرض این ورق ها در تمامی کارخانه ها یکسان است و فقط ضخامت آنها تغییر پیدا می کند توجه کنید که در انتخاب نوع ورق خود متناسب با کاربرد مد نظرتان دقت بفرمایید.

گروه صنعتی ورق استور تولید کننده‌ی انواع فرمینگ ورق‌های فلزی با بالاترین کیفیت می‌باشد. این شرکت با دارا بودن پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فرمینگ قادر به تولید انواع ورق رنگی با مدل‌های زیر می‌باشد.

  • ورق‌ سینوسی یا کرکره (ریز و درشت)
  • ورق دامپا
  • ورق ژنوا

برای مشاوره رایگان و خرید به صرفه ورق و دیگر ملزومات فلزی با شماره  02166131533 تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید