بررسی مزیت‌های ماشین حساب ارز دیجیتال والکس

اولین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، حدود پانزده سال قبل به‌وجود آمده و امروزه هزاران رمزارز در این بازار وجود دارند. ارزهای دیجیتال اقتصاد را متحول کرده‌اند و باعث به‌وجود آمدن اقتصاد غیرمتمرکز شده‌اند. با وجود همه‌ی این رمزارزها، گاهی اوقات سخت است که معادل دلاری یا ریالی دارایی‌های دیجیتال خود را به‌دست آوریم و برای این کار مجبور می‌شویم به چندین سایت مراجعه کرده و به کمک ماشین حساب خود و پس از رند کردن بسیاری از اعداد، به مقداری حدودی از دارایی خود برسیم. ماشین حساب ارزهای دیجیتال ابزاری است که برای حل این مشکل طراحی شده‌است و به شما کمک می‌کند دارایی دیجیتال خود را به ارزهای فیات تبدیل کنید و بهتر میزان دارایی خود را تحت‌نظر داشته باشید. در ادامه قصد داریم به معرفی ماشین حساب ارز دیجیتال والکس بپردازیم.

بررسی مزیت‌های ماشین حساب ارز دیجیتال والکس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

ارزهای دیجیتال چه هستند و به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

در سال ۲۰۰۸ و پس از رکود اقتصادی بزرگی که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرد، فردی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو وایت پیپری را منتشر کرد و در آن به معرفی تکنولوژی بلاکچین و غیرمتمرکز بودن آن پرداخت. تا پیش از آن تراکنش‌های مالی توسط دولت‌ها و بانک‌ها انجام و ثبت می‌شد.

بلاکچین یک دفتر مالی الکترونیکی است که در آن تراکنش‌های یک رمزارز ثبت می‌شود. این دفتر در کامپیوترهای زیادی در سراسر جهان وجود دارد و در یک‌جا متمرکز نیست. علاوه‌برآن امکان تغییر تراکنش‌های ثبت‌شده در بلاکچین وجود ندارد و فرایند تأیید تراکنش‌ها نیز توسط کاربرانی در سراسر جهان انجام می‌شود. بنابراین هیچ دولت یا بانک خاصی امکان دستکاری تراکنش‌ها را ندارد و برتری نهادهای مالی در بازارهای اقتصادی از بین می‌رود.

بهتر است پیش از استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال، با انواع رمزارزها آشنا شوید؛ به تمامی رمزارزها به غیر از بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود. جالب است بدانید که تمامی ارزهای دیجیتال در جهان بلاکچین مخصوص به خود را ندارند. آن‌هایی که از بلاکچین مختص به خود استفاده می‌کنند، به‌عنوان کوین شناخته می‌شوند و ارزهای دیجیتال دیگری که برای ثبت تراکنش‌های خود از بلاکچین‌های دیگر رمزارزها استفاده می‌کنند، به‌عنوان توکن شناخته می‌شوند. درواقع بسیاری از رمزارزهای جهان توکن هستند و بلاکچین مخصوص به خود را ندارند.

یک دسته دیگر از ارزهای دیجیتال استیبل کوین‌ها هستند. استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش آن‌ها به یک دارایی مانند دلار، یورو یا حتی طلا گره خورده و ثابت است. معروف‌ترین استیبل کوین تتر است که ارزش آن همواره معادل یک دلار بوده و هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.

حال که با مفهوم ارزهای دیجیتال و انواع آن‌ها آشنا شدید، می‌توانیم به معرفی ماشین حساب ارزهای دیجیتال بپردازیم.

 ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طورکه می‌دانید، قیمت ارزهای دیجیتال ثابت نیست و همین موضوع باعث شده‌است تا محاسبه‌ی ارزش مقداری رمزارز به دلار یا سایر ارزهای فیات دشوار باشد. برای این کار شما باید ارزش آن رمزارز که ممکن است به‌صورت لحظه‌ای تغییر کند را پیدا کرده و سپس به کمک یک ماشین حساب، ارزش آن مقدار رمزارز را به ارز فیات دلخواه خود محاسبه کنید. البته برعکس این هم ممکن است و شاید شما بخواهید مقدار رمزارزی را که با مقدار مشخصی پول می‌توانید بخرید را محاسبه کنید.

در چنین شرایطی ماشین حساب ارز دیجیتال والکس کار شما را راحت خواهد کرد. ماشین حساب ارزهای دیجیتال هر دو کار را برای شما انجام می‌دهد و کافی است رمزارز دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس از بین دلار یا تومان یکی را انتخاب کنید. بعد از آن به‌راحتی می‌توانید ارزش مقداری از آن رمزارز را به تومان یا دلار تبدیل کنید.

ماشین حساب ارز دیجیتال

ماشین حساب ارز دیجیتال والکس چه کاربردهایی دارد؟

اولین کاربرد ماشین حساب ارزهای دیجیتال، ارزش‌سنجی دارایی شماست. به‌وسیله‌ی این ماشین حساب شما می‌توانید ارزش مقداری از یک رمزارز را به تومان یا دلار به‌دست آورید. شما همچنین می‌توانید برعکس این کار را انجام دهید و ببینید که با سرمایه‌ی مدنظر خود، چه میزان از یک رمزارز خاص را می‌توانید خریداری کنید.

کاربرد دوم ماشین حساب ارزهای دیجیتال تبدیل رمزارزهای مختلف به یکدیگر است. این ماشین حساب به شما این امکان را می‌دهد که برای مثال ببینید هفت بیت کوین معادل چند اتریوم است. به کمک ماشین حساب ارزهای دیجیتال چنین کاری نه‌تنها برای بیت کوین و اتریوم، بلکه برای تمامی ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است. به کمک این ماشین حساب شما با آگاهی بیشتری برای خرید ارز دیجیتال مدنظر خود اقدام خواهید کرد.

ماشین حساب ارز دیجیتال والکس بر چه مبنایی کار می‌کند؟

مبنای عملکرد ماشین حساب والکس قیمت ارز دیجیتال در صرافی والکس است. این ماشین حساب قیمت لحظه‌ای یک رمزارز در صرافی را دریافت کرده و با آن محاسبات شما را انجام خواهد داد. مزیت مهم این ماشین حساب این است که به‌صورت لحظه‌ای کار می‌کند و محاسبات شما کاملاً دقیق و بدون رند کردن قیمت ارز دیجیتال خواهد بود. به کمک این ماشین حساب مدیریت سرمایه‌ی شما بسیار دقیق‌تر از قبل انجام خواهد شد.

 مزیت ماشین حساب ارز دیجیتال والکس نسبت‌به رقبای خارجی خود، امکان انجام محاسبات ریالی است. در صرافی‌های خارجی تنها امکان تبدیل ارزش رمزارزها به دلار و یورو وجود دارد؛ درحالی‌که والکس این امکان را فراهم کرده‌است که محاسبات خود را بر مبنای تومان انجام دهید. البته توجه داشته باشید که مبنای قیمت دلار در ماشین حساب رمزارز والکس قیمت تتر است نه قیمت دلار در بازار آزاد. به همین دلیل ممکن است نتایج محاسبات شما بر مبنای قیمت دلار در بازار آزاد با نتایج به‌دست آمده در ماشین حساب والکس اندکی تفاوت داشته باشد.

والکس؛ بهترین صرافی ایرانی برای فعالیت در بازار رمزارزها

والکس یکی از برترین صرافی‌های فعال در ایران است که امکان خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده‌است. در والکس می‌توانید با حساب بانکی ایرانی خود اقدام به خرید انواع ارزهای دیجیتال کنید. این صرافی به علت دانش‌بنیان بودن و به‌کارگیری برترین متخصصان این حوزه، امکانات گسترده‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها ماشین حساب ارز دیجیتال است. اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید یا قصد انجام این کار را دارید، حتماً به وب‌سایت والکس سر بزنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید