پرداخت هزینه آزمون های بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور

در هر صورت لازم است تا پیش از ورود به دانشگاه برای ثبت نام تافل یا آیلتس و برنامه هایی مانند آزمون GRE اقدام کنند و در خصوص اپلیکیشن فی دانشگاه مد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهند.

پرداخت هزینه آزمون های بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

امروزه تحصیل در کشورهایی مانند کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا و آلمان از سوی کسانی که تحصیل در خارج از کشور را در نظر دارند، بسیار محبوب شده است. از سویی دیگر، داوطلبانی که به دنبال پرداخت شهریه های پایین تر هستند، دانشگاه های ایتالیا و یا ترکیه را انتخاب می کنند. شاید محدودیت های صدور ویزا برای کشورهایی همچون آمریکا، توجه داوطلبان ایرانی را به سوی کشورهایی مانند ایتالیا کشانده است. اما در هر صورت لازم است تا پیش از ورود به دانشگاه برای ثبت نام تافل یا آیلتس و برنامه هایی مانند آزمون GRE اقدام کنند و در خصوص اپلیکیشن فی دانشگاه مد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهند.

آزمون تافل و نحوه ثبت نام آن

یکی از آزمون هایی که برای ورود به دانشگاه های بین المللی نیاز است، آزمون تافل یا آیلتس است که می تواند مهارت افراد را در زبان انگلیسی به اثبات برساند. در برخی از اوقات دانشگاه ها نیز آزمون های خاص خود را دارند که دروس تخصصی را مدنظر خود قرار می دهند. اما آزمون هایی مانند تافل، در بسیاری از دانشگاه های معتبر بین المللی به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می شود.

اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه های خارج از کشور ادامه تحصیل بدهید، بهتر است برای ثبت نام تافل اقدام کنید. برای اینکار به سایت ETS وارد شده و پس از ایجاد پروفایل خود، نام کاربری و پسورد خود را ثبت کنید. در مرحله بعد، باید حوزه امتحانی را که مدنظر دارید انتخاب کرده و تاریخ آزمون تافل خود را تعیین کنید و در نهایت هزینه آزمون را بپردازید.

پرداخت هزینه ثبت نام TOFEL

برای پرداخت هزینه این آزمون، می توانید از سرویس پرداخت آنلاین معتبر یا کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا یا مسترکارت بهره ببرید. می توانید برای ساده تر شدن روند کار ثبت نام تافل و پرداخت هزینه آن، از طریق 20Payment اقدام کنید و برنامه آزمون خود را ثبت نمایید.

بدین ترتیب با پرداخت هزینه به صورت ریالی در این سایت، کارشناسان ثبت نام آزمون Tofel را انجام داده و هزینه آن را به صورت آنلاین و ارزی پرداخت خواهند کرد و در نهایت تاییدیه آن را برای شما می فرستند. در حال حاضر، هزینه ثبت نام در این آزمون 265 دلار است.

برگزاری آزمون تافل

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آزمون Tofel در تاریخ های مشخصی در برخی از مراکز ارائه می شود که همراه با ظرفیت های محدودی است. شما می توانید در شهرهایی همچون تهران، یزد، تبریز یا اصفهان این آزمون را پشت سر بگذارید. توصیه می شود پیش از هر اقدامی، تاریخ های برگزاری آزمون که دارای ظرفیت باز است را در TOEFL iBT بررسی کنید.

آزمون GRE

از دیگر آزمون های بین المللی زبان، آزمون GRE است که توانایی متقاضیان را در مهارت زبان انگلیسی می سنجد. بسیاری از دانشگاه های بین المللی در سرتاسر جهان، گواهی موفقیت در این آزمون را ملاک پذیرش دانشجویان می دانند. برخی از دانشگاه های معتبر آمریکا، برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه مدرک جی آر ای را ضروری می داند.

بنابراین در صورتی که موفق به گذراندن آزمون GRE شوید و امتیاز مناسبی از این آزمون کسب کنید، می توانید از دیگر داوطلبان متمایز شده و یک برگ برنده داشته باشید. در برخی از موارد، متقاضیانی که مدرک زبان آیلتس یا تافل را دارند، هنگام ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی، باید مدرک GRE را نیز ارائه دهند.

در صورتی که قصد دارید برای ادامه تحصیل در مقاطع دکترا یا فوق لیسانس به خارج از کشور مهاجرت کنید، باید آزمون GRE را پشت سر بگذارید. برخی مراکز در ایران توانسته اند مجوز برگزاری این آزمون را از موسسه ETS دریافت کنند و آزمون های General  جی آر ای را برگزار کنند که از آن جمله می توان به موسسه آموزش عالی خاتم، پردیس دانشگاه شهید بهشتی و موسسه علامه سخن اشاره کرد.

هزینه آزمون GRE

هزینه آزمون GRE

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که ثبت نام آزمون های GRE دارای هزینه های متفاوت است. به عنوان مثال در آزمون جنرال، باید هزینه 220 دلار پرداخت شود. از سویی دیگر، هزینه سابجکت در ایران تنها ۱۵۰ دلار خواهد بود.

در صورتی که قصد دارید در این آزمون ثبت نام کنید، باید در سایت موسسه ETS ثبت نام کنید. برای اینکار، ابتدا حساب کاربری خود را در این موسسه ایجاد کنید و مشخصات خود را در آن ثبت نمایید. پس از آن لازم است نوع آزمون، تاریخ و مرکزی که برای آزمون GRE در نظر دارید را انتخاب کنید.

پس از این مرحله، کدپیگیری را دریافت خواهید کرد که به کمک آن می توانید هزینه آزمون جی آر ای را بپردازید. برای این آزمون نیز می توانید از طریق سایت 20Payment اقدامات لازم را انجام دهید. هنگامی که هزینه امتحان پرداخت می شود، تاییدیه ثبت نام از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

هزینه اپلیکیشن فی

برای کسانی که برنامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، هزینه اپلیکیشن فی گزینه ای آشنا خواهد بود. برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی و ارائه درخواست پذیرش از آنها باید  هزینه اپلیکیشن فی را بپردازید. البته لازم به ذکر است که هزینه هر دانشگاه متفاوت است.

هزینه اپلیکیشن فی متناسب با کشوری که قصد ادامه تحصیل دارید، مقطع تحصیلی و رشته ای که مدنظر گرفته اید، تفاوت هایی دارد. از سویی دیگر، هنگام گذراندن روند اپلای جهت هر دانشگاهی در خارج از کشور، این امکان را دارید تا دو یا سه رشته تحصیلی را برگزینید و به ازای آن، هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کنید.

اگر تصمیم دارید تعداد رشته های بیشتری را انتخاب کنید، باید علاوه بر هزینه تعیین شده توسط دانشگاه، برای هر تعداد رشته انتخاب، مبلغی بیشتر بپردازید. برای آنکه بدانید جه مبلغی باید پرداخت کنید و شرایط چگونه است، می توانید پیش از هر اقدامی وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایید.

پرداخت اپلیکیشن فی

هنگام پرداخت این هزینه به دانشگاه، لازم است تا درخواست پذیرش را پس از تکمیل ارائه کنید. این کار را به صورت آنلاین انجام دهید و اطلاعات خود را در فرم درخواست تکمیل کرده و مدارک را آپلود کنید. پس از این مرحله، باید هزینه اپلیکیشن فی را بپردازید.

جمع بندی

مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور، برای بسیاری از افراد یک برنامه جدی و مهم است که حاضر هستند مقدمات آن را با تلاش پشت سر بگذرانند. از جمله این مراحل، موفقیت در آزمون هایی مانند تافل و GRE است که می تواند جایگاه بهتری را در دانشگاه مورد نظرشان مهیا سازد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید