جدید ترین مبل

در این مطلب به جدید ترین مبل های بازار و البته دسته بندی های آن و نکات مهمی که در خرید این دسته از محصولات باید به ان توجه داشت اشاره داشته ایم.

جدید ترین مبل
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

انتخاب لوازم دکوراتیو و المان‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی نقش چشمگیری دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر به تازگی قصد خرید مبل را دارید یا اگر قصد دارید که با تعویض سرویس مبلمان خود تغییرات چشمگیری در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید، لازم است که با جدیدترین مدل‌های مبلمان آشنا شوید. باتوجه به تنوع بسیار بالایی که در این محصولات دیده می‌شود، ممکن است در انتخاب یک سرویس مناسب با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شوید؛ درحالی‌که اگر با انواع مختلف مبلمان آشنا شده و سبک‌های متنوع آن را بشناسید، می‌توانید متناسب با دکور داخلی خود یک سرویس مناسب را انتخاب کرده که با سلیقه و هزینه‌ای که برای خرید آن در اختیار دارید، مطابقت داشته باشد. با ما همراه باشید تا جدیدترین مبل‌ها را به شما معرفی کنیم.

اهمیت انتخاب مبلمان مناسب

قطعا با اهمیت انتخاب این المان‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا هستید؛ اما اگر قبل از معرفی سرویس‌های مبلمان راجع‌به اهمیت انتخاب اصولی آن‌ها صحبت کنیم، خالی از لطف نخواهد بود. این محصولات به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند و سایر المان‌هایی که در دکور خانه به‌کار می‌روند، باید متناسب با این محصولات نشیمن انتخاب شوند. گذشته از جنبه‌های زیبایی و جلوه بصری که این نشیمن‌ها به دکوراسیون داخلی می‌بخشند، استفاده از آن‌ها جهت تامین جنبه‌های کاربردی از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این ترتیب نمی‌توان در انتخاب این المان‌ها صرفا به جنبه‌های زیبایی آن‌ها توجه کرد.

طبیعتا اگر مبلی که انتخاب می‌کنید کیفیت مناسب را نداشته باشد، پس از مدتی زیبایی آن نیز به چشمتان نمی‌آید. برای رسیدن به جنبه‌های کاربردی این نشیمن‌ها لازم است که با سبک‌های مختلف آن آشنا شوید. با وجود تنوع بسیار زیادی در طراحی و تولید سبک‌های مختلف نشیمن‌ها وجود دارد، تنها تعدادی از آن‌ها بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید می‌شوند.

 

انواع مبل

انواع نشیمن‌هایی که تاکنون دیده یا استفاده کرده‌اید، بر اساس استانداردهایی در مدل‌های خاص خود تولید می‌شوند و بر این اساس با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. این در حالی است که برخی از تولیدات بی‌کیفیت با مدل‌های غیر استاندارد تصورات کاربران را در این زمینه بهم زده است. وقتی راجع‌به جدیدترین مبل‌ها صحبت می‌کنیم، هدف آن است که بتوانیم با دسته‌بندی اصولی این محصولات، انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم. در ادامه برخی از پرطرفدارترین مدل‌های نشیمن را معرفی می‌کنیم.

مبل راحتی

همانطور که از نام‌ها مشخص است، این المان‌های دکوراتیو برای استراحت و لمیدن استفاده می‌شوند و معمولا در طراحی آن‌ها بدنه چوبی مشاهده نمی‌کنید. این نوع محصولات با پایه‌های کوتاه، دسته‌های پهن و نشیمن بزرگ، نرم و راحت تولید می‌شوند و می‌توانند با ظاهر زیبا و مدرن بر زیبایی دکوراسیون داخلی بیافزایند. شما در این دسته‌بندی بزرگ از مبلمان، مدل‌های بسیار متنوعی را مشاهده خواهید کرد که انواع تخت خواب شو، مدل‌های ال، لاوست، کاناپه‌های تکی و ... در آن جای می‌گیرند. این تنوع طرح به شما امکان می‌دهد که ضمن تامین فاکتورهای زیبایی‌شناسی در دکوراسیون خود، نیاز کاربری‌ خود را در خرید این محصولات تامین کنید.

مدل‌های تخت خواب شو

این مدل‌ها معمولا برای آپارتمان‌هایی مناسب هستند که اتاق خواب‌های کوچک و اتاق نشیمن بزرگ‌تری دارند و می‌توانند فضای ایده‌آلی را برای استراحت و خوابیدن فراهم کنند. استفاده از مدل‌های فوتون یا تخت خواب شو در واقع یک تیر و دو نشان است.

لاوست

انواع مبل راحتی در قالب‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. تعداد نشیمن این سرویس‌ها بسته به انتخاب شما در مدل‌های ۵ نفره، ۷ نفره، ۹ نفره و ۱۲ نفره وجود دارد؛ اما مدل‌های خاصی تحت عنوان لاوست با ویژگی‌های ساختاری مبلمان راحتی تولید می‌شوند که دارای قالب دو نفره هستند. این مدل‌ها در سبک دکوراسیون مدرن از اهمیت بسیاری برخوردارند و می‌توانند جلوه جذابی را به خانه شما ببخشند. جالب است بدانید به این مدل نشیمن محل نشستن با عشق هم می‌گویند.

کاناپه

کاناپه‌ها به‌عنوان مبلمان راحتی در مدل‌های تکی، قالب‌های دونفره و سه‌نفره و به‌صورت ست طراحی و تولید شده و به دلیل طراحی ساختاری خاصی که دارند، امکان یک چیدمان ایده‌آل را برای شما فراهم می‌سازند.

مدل‌های ال

این مدل سرویس‌های نشیمن به خاطر هندسه و طراحی خاصی که دارند، از محبوبیت بسیاری برخورداراند. سرویس نشیمن ال معمولا در گوشه‌های اتاق قرار گرفته و جای کمی را اشغال می‌کند. استفاده از این سرویس نشیمن فضای پرت اتاق را به حداقل می‌رساند. به همین خاطر این مدل برای آپارتمان‌های کوچک انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

مبل استیل

مبل کلاسیک

این مدل از نشیمن در واقع تلفیقی از مبل راحتی و استیل است و شما می‌توانید شاهد زیبایی، ظرافت و اصالت در عین سادگی باشید. نشیمن‌های کلاسیک با وجود طراحی ساده از ظرافت و جزئیات خاصی برخوردارند و با وجود اینکه یک سبک تلفیقی و ترکیبی به شمار می‌روند، در نوع خود بسیار اصیل و زیبا هستند. این سبک از مبلمان در حقیقت به کشورهای اروپایی اختصاص دارد؛ به همین خاطر مدل‌های مختلف آن با عنوان مبل فرانسوی انگلیسی و ... شناخته می‌شوند. بااین‌حال این نشیمن‌ها در دکوراسیون ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و انصافا در طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از المان‌های سنتی ایرانی جلوه‌های بصری چشمگیری را ایجاد می‌کنند.

ظرافت این نشیمن‌ها در طراحی آن‌ها و هماهنگی تمام فاکتورهای موجود در تولید آن‌ها دیده می‌شود و این به معنای ضعیف بودن مبل کلاسیک نیست. وجود منبت‌کاری‌ها، کنده‌کاری‌ها و سایر ریزکاری‌ها در تاج، دسته و پایه مبل، احساس لوکس بودن را ایجاد می‌کند. آنچه بر جلوه بصری این متریال‌ها می‌افزاید، هنری است که در طراحی آن‌ها به وضوح دیده می‌شود. باتوجه به اینکه این سرویس حالت ترکیبی دارد، انتظار می‌رود که در بین اجزای آن تناقض بسیاری دیده شود؛ درحالی‌که توازن و هارمونی خاصی بین تک تک اجزای این نشیمن دیده می‌شود. معمولا این سرویس‌ها در تولیدی مبل با استفاده از بهترین پارچه‌ها مانند: ‌پارچه‌های کتان، کرباس، مخمل و سایر متریال‌های معمول تولید می‌شوند.

مبل فرانسوی

باتوجه به اینکه این مبلمان اروپایی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود، می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر یک به شناخت انواع این متریال‌ها برسید. مبل فرانسوی که در سبک کلاسیک دسته‌بندی می‌شود، دارای طرح چوب با خطوط منحنی یا راست بسیار ساده و نامتقارن است. پارچه‌ای که در تولید این نشیمن استفاده می‌شود، از جنس مخمل، کتان و ابریشم بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. رنگ پارچه نیز معمولا خنثی و روشن است. این نوع سرویس نشیمن فرانسوی بهترین انتخاب برای آپارتمان‌های کوچک است.

مبلمان ایتالیایی

این مدل از سبک نشیمن کلاسیک یک انتخاب فوق‌العاده برای داشتن دکوراسیون لوکس و شاهانه است. در واقع اگر می‌خواهید پذیرایی خود را با متریال‌های مجلل و باشکوه تزیین کنید، بهتر است که از مبل کلاسیک ایتالیایی استفاده کنید. این نوع سرویس نشیمن دارای طرح‌های متقارن و متناسب است و در رنگ‌های خنثی تولید می‌شود. اگرچه قیمت این نوع نشیمن نسبت به مدل‌های دیگر از سبک کلاسیک بالاتر است؛ اما شما می‌توانید با صرف هزینه، تمام جنبه‌های زیبایی، اصالت و سنگینی را در استفاده از این متریال تامین کنید. در نهایت نشیمن کلاسیک ایتالیایی می‌تواند یک زیبایی دائمی را برای دکوراسیون شما به ارمغان بیاورد.

مبل کلاسیک انگلیسی

نشیمن کلاسیک انگلیسی دارای منبت‌کاری‌های بسیار ساده بوده و برخلاف سایر مدل‌های نشیمن کلاسیک محدودیتی در رنگ پارچه ندارد، قسمت نشیمن آن نیز بسیار راحت است. اگر به دنبال راحتی بیشتر هستید، این سرویس نشیمن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مبل کلاسیک چستر

احتمالا نام این نوع نشیمن را به فراوانی شنیده‌ یا انواع مختلف آن را در بازار مبل دیده‌اید. این مدل از نشیمن با پشتی ساده با ارتفاع یکسان و دسته‌های خمیده، لمسه دوزی‌های روی پشتی و روی دسته مبل شناخته می‌شود. شیک بودن، خاص بودن و راحتی این نشیمن در کنار ظاهر نسبتا ساده، آن را به یک محصول جذاب تبدیل کرده است.

مبل استیل

این نوع نشیمن‌ها به‌عنوان مبلمان سلطنتی شناخته می‌شوند و از ویژگی‌های خاصی مانند: ارتفاع بلندتر، جلوه رسمی و تشریفاتی، استحکام بالا و ... برخورداراند. نشیمن‌های سلطنتی یا استیل به‌عنوان گران‌ترین نشیمن‌ها در بازار مبل معرفی می‌شوند. این سرویس‌ها برای سالن‌ها و پذیرایی‌های بزرگ مناسب هستند. ظاهر زیبا و مجلل اولین ویژگی است که در مبل استیل به چشم می‌آید. شما می‌توانید هنگام خرید مبل استیل، میز ناهارخوری ست آن را تهیه کنید. تمامی فاکتورهای تشکیل‌دهنده این نشیمن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

برای اینکه بتوان ویژگی‌های ساختاری نشیمن‌های سلطنتی را مطابق با ابهت آن لحاظ کرد، در استفاده از متریال‌های باکیفیت و درجه یک در تولید این سرویس‌ها، تأکید بسیاری می‌شود. انواع نشیمن‌های استیل یا سلطنتی در مدل‌های متنوع مانند: مدل چراغان، فدریکو، هلما، هکتور، ویکتوریا، کلودیا، فاخر، هاکان، آیسا، آیدین و ... در بازار مبل عرضه می‌شوند.

مبل راحتی

راهنمای خرید مبل

تا اینجا دسته‌بندی انواع سرویس نشیمن شامل: مبل استیل، کلاسیک، راحتی و مدل‌های مختلف آن‌ها مانند: انواع مبل فرانسوی، تخت خواب شو، چستر، لاوست و ... را معرفی کردیم.‌ برای اینکه به انتخاب مناسبی در خرید انواع مبل جدید برسید، لازم است چند نکته را مورد بررسی قرار دهیم. باتوجه به حساسیت‌های زیادی که در خرید این محصولات وجود دارد، بررسی راهنمای خرید آن می‌تواند چالش‌های خرید مبل را برای شما مرتفع سازد. در ادامه برخی از متدهای انتخاب سرویس نشیمن را بررسی می‌کنیم.

انتخاب سبک

برای اینکه به انتخاب مناسبی در نوع نشیمن برسید، قبل از هر چیزی باید سبک مورد علاقه خود را مشخص کنید. برای این منظور نیز باید ابعاد و فضای اتاق پذیرایی یا نشیمن را مشخص کنید. سبک‌های مدرن و راحتی مانند نشیمن لاوست یا ال برای فضاهای کوچک و مدل‌های کلاسیک و استیل برای پذیرایی‌های بزرگ مناسب هستند. البته سبک کلاسیک برای فضاهای کوچک نیز طراحی و تولید می‌شود.

ظرفیت مبلمان

اگر فضای پذیرایی شما کوچک و محدود است، بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که ظرافت بیشتری داشته باشند، طوری که تمام فضا را نپوشانند. اگر پذیرایی بزرگ‌تری دارید، می‌توانید سرویسی انتخاب کنید که نشیمن بیشتری دارد.

انتخاب رنگ

معمولا انواع مبل جدید در رنگ‌های خنثی و روشن تولید می‌شوند. این سرویس‌ها امکان ایجاد یک هارمونی جذاب و هماهنگ با سایر المان‌های دکوراتیو را فراهم می‌سازند؛ اما در نهایت شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. معمولا امکان سفارشی‌سازی رنگ، طرح و جنس پارچه مبلمان در تولیدی مبل وجود دارد.

توجه به نیاز کاربری

اگر هدف شما در خرید مبل، استفاده از آن به‌عنوان یک سرویس راحتی برای استراحت و لم دادن است، بهتر است از مدل‌های راحتی و نیمه راحتی استفاده کنید. البته تاکیدی بر انتخاب مدل نشیمن برای تامین جنبه‌های کاربردی وجود ندارد و در این زمینه نیز می‌توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید؛ اما بهتر است اگر به دنبال استفاده دائمی و مستمر از این متریال هستید، به کیفیت پارچه و کیفیت کلی مبلمان از جمله استحکام اسکلت و نوع فوم آن توجه داشته باشید. باتوجه به اینکه ممکن است تخصصی در تشخیص کیفیت نشیمن‌های مختلف نداشته باشید، بهتر است یک متخصص بازار مبل را برای انجام یک خرید شایسته انتخاب کنید.

مبل ارزان

قیمت یکی از فاکتورهای مهم در خرید این المان‌های دکوراسیون داخلی است و حتی ممکن است بسیاری از افراد قیمت را در اولویت خرید قرار داده و بر اساس آن به انتخاب انواع مبل بپردازند. طبیعتا شما نیز به دنبال آن هستید که بهترین سرویس‌های نشیمن را با قیمت مناسب خرید کنید. اگرچه قیمت این محصولات باتوجه به فاکتورهای متعددی مانند: کیفیت متریال‌های تشکیل‌دهنده، نوع مبلمان و سبک و طرح آن، تعداد نشیمن، هزینه‌های جاری در تولیدی مبل و فاکتورهای متعدد دیگر تعیین می‌شود؛ اما در کل مزایای رقابتی در بازار مبل این امکان را برای شما فراهم ساخته که بتوانید مبل ارزان و باکیفیت را خریداری کنید. تنها کافی است یک مرجع معتبر و تخصصی را در این زمینه انتخاب کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به انواع مبل و مدل‌های متنوع این المان دکوراتیو صحبت کردیم. برای اینکه بتوانید به انتخاب شایسته‌ای در خرید این محصولات برسید، باید با انواع مختلف آن آشنا شوید. باتوجه به اینکه تنوع بسیار زیادی در طرح مدل و قیمت این محصولات وجود دارد، ممکن است هنگام خرید با چالش‌های مختلفی مواجه شوید. توجه داشته باشید که شما تنها در صورتی می‌توانید در خرید مبل ارزان برد داشته باشید که در ازای پرداخت هزینه کمتر، محصول باکیفیتی تهیه کنید. برای این منظور شما می‌توانید یک مرجع تخصصی و معتبر را انتخاب کنید که در راستای جلب رضایت مشتری، مبلمان باکیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. در این صورت می‌توانید از خدمات مشاوره آن نیز استفاده کرده و نشیمنی انتخاب کنید که با فضای دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید