چه زمانی سانسوریا گل می دهد؟

چه زمانی سانسوریا گل می دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

چه زمانی سانسوریا گل می دهد؟

خرید گل آپارتمانی نسبت به گذشته رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. در مقایسه با گذشته مردم علاقه بیشتری به خرید گل و گیاه و نگهداری از ان ها در محیط های خانه دارند. اما شما باید سعی کنید برای خرید گل جهت نگهداری در اپارتمان گل هایی را خریداری کنید که بتوانند در این محیط به خوبی رشد کنند. یکی از این گلهای آپارتمانی که میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد، گل سانسوریا است.

خرید گل سانسوریا برای افرادی که قصد دارند آن را در محیط خانه نگهداری کنند بسیار مناسب خواهد بود. اما آیا از خود پرسیده اید که چه زمانی سانسوریا گل می دهد؟ آیا تا به حال گلدهی سانسوریا را مشاهده کرده اید؟ برای اینکه بتوانید گلدهی سانسوریا را مشاهده کنید ابتدا باید اطلاعات لازم در خصوص نگهداری از این گل را به دست آورید.

 

گلدهی سانسوریا با چه شرایطی انجام می شود؟

در پاسخ به سوال اینکه چه زمانی سانسوریا گل میدهد باید بگوییم، گلدهی این گیاه زمانی آغاز می شود که شما بتوانید نکات لازم برای نگهداری از این گیاه را به خوبی رعایت کنید و در نگهداری از ان نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرید. در واقع گلدهی سانسوریا به خاطر شرایطی است که شما ایجاد می کنید. هر چقدر بتوانید نکات لازم را با دقت بیشتری انجام دهید و به کارگیری قطعا گلدهی سانسوریا زودتر و بهتر انجام خواهد شد. در ادامه 4 نکته ای که کمک می کند گلدهی در سانسوریا تسریع تر شود را به شما معرفی خواهیم کرد.

گلدهی سانسوریا با چه شرایطی انجام می شود

کودی باعث گلدهی سانسوریا نخواهد شد

یکی از عواملی که تنها شایعه ان در خصوص گلدهی سانسوریا پیچیده است، کوددهی این گیاه می باشد. حتما شاید شنیده باید که با کود دهی، گل سانسوریا زودتر نمایش داده خواهد شد. اما باید بدانید این باور کاملا غلط است. فروشنده ای که با استناد به این موضوع، کود های گیاهی مختلف را به شما می فروشد تنها هدف کسب سود بیشتر را دنبال می کند.

کود هایی مانند کود NPK که بیشتر در فصل بهار و تابستان توسط گل فروشی ها فروخته می شوند تنها دارای مقداری فسفر هستند که می توانند به منظور تقویت گیاه شما عمل کنند. این کود و نمونه های مشابه آن هیچ تاثیری در گلدهی سانسوریا و گیاهان دیگر نخواهند داشت پس با هدف گلدهی سانسوریا دست به خرید هیچ کودی نزنید.

انتخاب گلدان مناسب برای سانسوریا

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود سانسوریا برای گلدهی تشویق شود، انتخاب گلدان مناسب است. اکثرا در خصوص انتخاب گلدان مناسب تصوران نادرستی دارند. گلدان محیط زندگی سانسوریا است. برای اینکه آن را تشویق به گلدهی کنید باید توجه زیادی به سایز و ابعاد گلدان داشته باشید. معمولا اکثر افراد فکر می کنند هر چقدر گلدان بزرگ تر باشد شرایط برای رشد و گلدهی سانسوریا محیا تر خواهد بود. 

این در حالی است که شما اگر بتوانید گلدان سانسوریا را برای نگهداری در محیط آپارتمان کوچک تر انتخاب کنید، گیاه برای گلدهی بیشتر تشویق خواهد شد. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید گل سانسوریا حتما یک گلدان سایز کوچک برای ان خریداری کنید تا بیشتر آن را برای گلدهی تشویق کنید.

آبیاری مناسب برای گلدهی سانسوریا

برای اینکه گلدهی سانسوریا را مشاهده کنید باید دقت زیادی به آبیاری و زمان انجام ان داشته باشید. عموم افراد دستشان به آبیاری زیاد می رود که این کار کاملا اشتباه و نادرست است. اگر ابیاری بی رویه برای گل ها و گیاهان خود را انجام می دهید باید بدانید با این کار در برابر سانسوریا نه تنها کمکی برای گلدهی ان نمیکنند بلکه زمینه های از بین رفتن آن را نیز فراهم خواهید کرد.

زمانی سانسوریا به گلدهی منجر خواهد شد که آبیاری را به میزان اندازه برای آن انجام دهید. جلوی عادت آبیاری بی رویه خود را بگیرید و سعی کنید بین زمان های آبیاری فاصله ای بیندازید. این فاصله باید به قدری باشد که خاک درون گلدان که از آبیاری قبلی باقی مانده است کاملا خشک شده باشد. زمانی که خاک گیاه خشک شد می توانید آبیاری را مجددا انجام دهید.

آبیاری مناسب برای گلدهی سانسوریا

نور غیر مستقیم برای گلدهی سانسوریا فراهم کنید

گیاهان برای رشد و نمو خود هم به آب نیاز دارند و هم به نور. نور در واقع یکی از مهم ترین عامل های حیات گیاهان است. سانسوریا نیز جزو گیاهانی است که برای رشد خود به نور زیادی نیاز دارد. اما نور مورد نیاز سانسوریا باید به گونه ای باشد که به آن آسیب نرساند.

تا میتوانید برای گلدهی سانسوریا به آن نور برسانید اما این نور نباید به صورت مستقیم به سانسوریا بتابد. تابش نور مستقیم خورشید باعث آسیب دیدن گیاه سانسوریا خواهد شد. شما باید نور کافی را به صورت غیر مستقیم برای این گیاه فراهم کنید. سعی کنید گیاه را به همراه گلدان در فاصله 2 متری از پنجره های خانه بگذارید. البته به سمت پنجره ای که نور به آن خواهد تابید. با این کار نور مورد نیاز سانسوریا تامین خواهد شد بدون اینکه آسیبی به خود گیاه برسد.

شکوفه سانسوریا از نظر ظاهری چه شکلی است؟

شاید برای شما سوال باشد که گیاه سانسوریا بعد از گلدهی چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟ برای افرادی که صبر زیادی برای باز شدن شکوفه سانسوریا می کنند، شکل ظاهری این شکوفه قطعا هیجان انگیز خواهد بود. بد نیست بدانید شکوفه گل سانسوریا به صورت خوشه ای رشد خواهد کرد و از نظر ظاهری اگر بخواهیم آن را تشبیه کنیم باید بگوییم شکوفه این گیاه ظاهری به مشابه گل سوسن و گل امین الدوله خواهد داشت. 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین خرید گل، به وبسایت خانم گل مراجعه کنید. خرید گل بامبو یا هر خرید ارزان گل آپارتمانی دیگری که تصمیم دارید را می توانید از طریق وب سایت خانم گل انجام دهید. بد نیست بدانید خانم گل ارزانترین فروشگاه اینترنتی کشور برای خرید گل سانسوریا می باشد. ارسال محصولات از طریق این مجموعه نیز به صورت کاملا رایگان خواهد بود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید