سریال جیران کی پخش می‌شود؟

سریال جیران اخیرا تولیدش به پایان رسیده و آماده پخش است.

سریال جیران کی پخش می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

داستان این سریال درباره جیران می باشد. جیران در واقع یکی از ندیمه های ناصرالدین شاه است. قصه این سریال مربوط زمانی از پادشاهی این شاه قاجاری است که وی عاشق جیران می شود.

در خلاصه داستان این سریال به این صورت آمده است :

زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می خواهد. قلعه ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که: ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…

سریال جیران

سریال جیران جدیدترین سریال حسن فتحی است. فتحی پس از سریال شهرزاد تصمیم به ساخت این سریال گرفته است. به گفته روابط عمومی سریال جیران؛ این سریال عاشقانه و تاریخی، بر پایه حوادث واقعی تاریخ ایران ساخته می‎شود. قرار است این سریال جذاب تابستان ۱۴۰۰ از طریق سایت نیلز منتشر شود.

موضوع و داستان سریال جیران

جیران در واقع یکی از ندیمه‎‌های ناصرالدین شاه می‎باشد. پس از ازدواج شاه با جیران، وی اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه می‌شود. قصه این سریال مربوط به زمانی از پادشاهی این شاه قاجاری است که وی عاشق جیران می‎شود. جیران که نام اصلی او خدیجه خانم تجریشی است ملقب به فروغ‌السلطنه، یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه قاجار، پادشاه ایران بود. پس از آنکه وی به ازدواج ناصرالدین شاه درآمد، به سبب چشمان بزرگش، شاه نام جیران بر او نهاد.

داستان زندگی جیران

جیران پس از تولد دومین پسرش محمدقاسم میرزا، بیش از پیش مورد توجه ناصرالدین شاه قرار گرفت. زمانی که پسرش پنج سال داشت، شاه او را به فرماندهی کل قشون ایران منصوب ساخت و به او لقب امیرنظام داد. پس از مرگ سلطان معین‌الدین دومین ولیعهد ناصرالدین شاه، ناصرالدین شاه تمایل یافت محمدقاسم را به ولیعهدی برگزیند. اما نسب غیر قاجار جیران و اینکه او همسر عقدی شاه نبود مانع عملی شدن این تصمیم می‌شد.

سریال جیران

ولیعهدی امیرنظام پسر جیران

میرزا آقاخان برای جلب‎نظر دولت‌های روسیه و بریتانیا در خصوص ولیعهدی امیرنظام، با آن‌ها وارد مذاکره شد. همچنین از پزشک دربار، خواست تا تایید کند مظفرالدین میرزا، از نظر مشکل جسمی و عقلی دارد و شایستگی رسیدن به سلطنت را ندارد. وی همچنین تباری جعلی برای جیران تهیه کرد که نسب وی را به ایلخانان مغول و شاهان ساسانی متصل می‌کرد. ناصرالدین شاه نیز با طلاق دادن یکی از چهار همسر عقدی خود و عقد کردن جیران، آخرین قدم را در این راه برداشت. سرانجام در محرم ۱۲۷۴، ولیعهدی امیرنظام رسماً اعلام شد.

لوکیشن سریال جیران

با توجه به اینکه جیران یک سریال تاریخی است؛ نیاز به لوکیشن‎های خاص دارد. از این جهت جیران در شهرک غزالی فیلمبرداری می‌شود. سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‎کنندگی اسماعیل عفیفه در مرحله تصویربرداری قرار دارد و به زودی از سایت نیلز پخش خواهد شد.

بازیگران سریال جیران

بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه

در این سریال بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه قاجار، پادشاه عاشق و دیوانه بازی خواهد کرد. بهرام رادان متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران می‌باشد. رادان در فیلم‌های فیلم‌سازان سرشناسی چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی٬ پوران درخشنده و رخشان بنی‌اعتماد بازی کرده است.

پریناز ایزدیار در نقش جیران در این سریال مقابل دوربین خواهد رفت. پریناز ایزدیار که متولد ۸ شهریور ۱۳۶۴ در شهر بابل می‎باشد، سابقه بازی در سریال‎های حسن فتحی را دارد. او پس از بازی در سریال زمانه ساخته حسن فتحی به شهرت رسید. پریناز ایزدیار سابقه بازی در سه فصل سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی را نیز دارد. ایزدیار در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنوار فیلم فجر برای بازی در فیلم ابد و یک روز شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید