قیمت طلا| قیمت طلا جهانی| قیمت طلا امروز

قیمت طلا ناکام ماند

به طور خاص سه عامل در بازار طلا نااطمینانی ایجاد کرده است، اما تقویت همزمان شاخص دلار و قرار گرفتن آن روی بیشترین مقدار یک ساله مانع عبور فلز گرانبها از مرز 1800 دلار شد.

قیمت طلا ناکام ماند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

طلای جهانی معاملات آخرین روز هفته (جمعه) را با قیمت حوالی 1785 دلار شروع کرد و در پایان معاملات روی 1781 دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند فعالان بازار همچنان با نااطمینانی مواجه هستند. این نااطمینانی را در سه حوزه می‌توان مشاهده کرد. اول نااطمینانی در مورد زمان شروع تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو است.

مورد دوم، نااطمینانی در مورد اینکه آسیب وارد شده به فرایند رشد اقتصادی توسط گونه دلتای بیماری کرونا چقدر بود، است و مورد سوم به نااطمینانی در مورد وضعیت افغانستان و به دست گرفتن حکومت این کشور توسط طالبان مربوط می‌شود.  

ناکامی طلا در عبور از مرز 1800 دلار

با وجود عدم اطمینان حاکم بر بازار، قیمت طلا در هفته گذشته نتوانست از مرز 1800 دلار عبور کند. تحلیل‌گران علت این مسئله را تقویت شاخص دلار عنوان می‌کنند. تغییرات شاخص دلار امروز منفی بود، اما روز گذشته شاخص دلار رشد کرد و روی بیشترین مقدار یک ساله قرار گرفت.

 شاخص دلار در حال حاضر روی 93.47 قرار دارد که بسیار پایین‌تر از بیشترین مقدار سال 2020 است. در سال 2020 شاخص دلار رقم‌هایی بالای 103 را نیز به ثبت رسانده بود.

بازار طلا در انتظار سخنرانی جروم پائول

بازار طلا در حال حاضر انتظار سخنرانی روز جمعه رئیس فدرال رزرو را می‌کشد. احتمال دارد جروم پائول در این سخنرانی اشاراتی به زمان شروع کاهش خرید ماهانه دارایی (که یک سیاست انقباضی است و واکنش منفی طلا را به دنبال دارد ) کند.

زمان شروع تیپرینگ احتمالا در جلسه بعدی کمیته بازار باز فدرال رزرو تعیین می‌شود، از این رو اشارات پائول در این سخنرانی می‌تواند برای فلز گرانبها با اهمیت باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید