قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت امروز خودروهای داخلی| قیمت امروز خودروهای وارداتی|

قیمت خودرو تحت تاثیر تعطیلات کرونایی

توزیع قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی عاملی شده تا بخشی از تقاضای خرید خودرو از بازار خارج و قیمت‌ها شیب افزایشی را تجربه کنند.

قیمت خودرو تحت تاثیر تعطیلات کرونایی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

چند روزی است که بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا اصناف  از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مردادماه در سراسر کشور تعطیل شده اند با این وجود بازار خودرو نسبت تعطیلی ها و توقف معاملات واکنش متفاوتی داشته است.

در طول چند روز اخیر بازار خودرو با رشد قیمت ها در انواع خودروهای داخلی آنهم در فضای مجازی روبرو بوده است به نحوی که در این مدت هیچ معامله ای به صورت رسمی انجام نشد اما  در بازارهای غیر رسمی وضعیت قیمت گذاری های کاذب خودروها داغ بود و هر کس برای سود بیشتر رقم های مختلفی را برای خودروهای خود اعلام می کند.

 تعطیلات کرونا با بازار خودرو چه کرد؟

به گفته فعالان بازار خودرو، قیمت ها ارتباط بسیار مستقیمی با نرخ دلار دارد، هر زمان که نرخ دلار افزایش پیدا می‌کند قیمت خودرو هم در مسیر رشد قرار می‌گیرد و البته بالعکس این موضوع هم وجود دارد. ولی از آنجا که نرخ دلار همواره افزایشی بوده مردم مدت طولانی است که کاهش قیمت خودرو را  ندیده‌اند و مدام بازار شاهد رشد قیمت ها است البته مهم اینجاست کمتر معامله ای در بازار انجام می شود و قیمت به صورت کاذب روند صعودی دارد.

البته نکته دیگری که باعث شده طی این روزها و با وجود تعطیلات، قیمت خودروها به‌صورت عجیب و غریبی افزایش پیدا کند، عدم تحویل بموقع خودروها به ثبت‌نام‌کنندگان است. توزیع قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی  عاملی شده تا بخشی از تقاضای خرید خودرو از بازار خارج و قیمت‌ها شیب افزایشی را تجربه کنند.

در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۵۲ میلیون تومان، ساینا ۱۴۷ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان، کوییک دنده ای ۱۶۸ میلیون تومان، رانا ای ایکس ۲۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۸۵ میلیون تومان، پژو پارس ۲۷۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۲۳۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را ارسال کنید