پیش بینی بورس| تحلیل بورس| آخرین وضعیت بورس

پیش بینی بورس/ امروز 4 شهریور 1400

پیش بینی و تحلیل کارشناسان از وضعیت بورس را در ادامه می‌بینید.

پیش بینی بورس/ امروز 4 شهریور 1400
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دیروز بازار سرمایه با اصلاح شاخص در ابتدای بازار مواجه شد و شاخص تا محدوده یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید اما در نیمه دوم و پایان بازار روند مثبت به شاخص کل بازگشت و  در کانال یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار در روزهای آینده به چه صورت است؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند شاخص کل تا پایان سال جاری گفت: تا پایان سال احتمالا شاخص به دو میلیون واحد می‌رسد. البته روند فعلی بازار بسته به نتیجه رسیدن برجام است زیرا عامل موثری در شکل‌دهی به تحرکات بازار است. وی در این باره افزود: با فرض احیای برجام شاخص از دو میلیون واحد بالاتر می‌رود اما اگر عکس این موضوع اتفاق بیفتد شاخص در محدوده یک میلیون و ۹۰۰ تا دو میلیون واحد خواهد بود.

همچنین درباره روند شاخص کل بورس دانش کاظمی، کارشناس بازار سهام می‌گوید: به نظر می‌رسد شاخص در مهر یا آبان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد. اگر به این محدوده دست پیدا کند تا پایان سال شاخص دو میلیون واحدی را هم خواهیم دید.

چندی پیش، میترا تاتاری در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز درباره روند شاخص کل گفته بود: پیش‌بینی بلند مدتی را نمی‌توانیم داشته باشیم اما اصلاح را خواهیم داشت. شاخص تحرکات شارپی نخواهد داشت. همچنین تا پایان سال رسیدن شاخص به دو میلیون واحد دور از انتظار است.

محمد شاهرخی، کارشناس بازار سرمایه هم درباره شاخص کل بورس گفت: در حال حاضر ضعفی در شاخص و معاملات نمی‌بینیم. اما به لحاظ تکنیکالی باید منتظر اصلاح در شاخص باشیم. وی افزود: به نظر می‌رسد شاخص به سمت دو میلیون واحد حرکت می‌کند همچنین گروه‌های کامودیتی‌ محور، گروه پتروشیمی بعد از اصلاح شاخص و همچنین تک سهم‌های دارویی که از حذف ارز ۴۲۰۰ سودی کسب می‌کنند از گروه‌های پیش‌رو خواهند بود.بازار بورس

بازار بورس دیروز چطور گذشت

دیروز بازار سهام با تحرکات منفی آغاز به کار کرد و تا پایان نیمه اول بازار، روند شاخص و نمادهای شاخص‌ساز منفی بود اما در نیمه دوم بازار روند کلی تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با شش هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن اما امروز قرمزپوش نشد و تا پایان بازار سبزپوش باقی ماند و در نهایت هم در کانال ۴۵۶ هزار واحدی قرار گرفت و پنج هزار واحد مثبت را ثبت کرد.

امروز پارسان، وامید و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند. بیشترین تراکنش هم برای سپید، شستا و سنیر ثبت شد. امروز نمادهای حتوکا و ثبهساز به علت افشای اطلاعات متوقف شدند.

باز هم رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ شکسته شد. ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم+صندوق‌های سهامی) دیروز بازار سه شهریور  مبلغ ۱۱۹۳۴ میلیارد تومان بود.

در بازار بورس چه گذشت

شرکت تولید محور خودرو(خمحور) افزایش سرمایه ۱۴۰۳ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند و رسما سرمایه آن به ۶۳۲ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت. همچنین امروز پالایش نفت بندرعباس(شبندر) افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی را که از محل سود انباشته، اندوخته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی انجام شده بود را در مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت کرد تا سرمایه این شرکت پالایشی رسما ۱۳ هزار و ۴۳۴ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: با تماس‌های رئیس جمهور با رؤسای برخی کشورها، در بحث پول‌های بلوکه گشایش ایجاد شده است

رئیس جمهور، با صدور حکمی دکتر محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.

در پی اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به محدودیت‌های اخیر صادرات شمش و مقاطع طویل فولادی و حذف نام بیش از ۱۰۰ شرکت از فهرست صادرکنندگان مجاز فولاد میانی و محصولات فولادی، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ جدیدی به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، محدودیت‌های وضع‌شده در نامه پیشین خود را ملغی و اعلام کرد که تا اول مهرماه سال جاری، مجوزهای صادرات فولاد به قوت خود باقی خواهد ماند.

دیدگاه خود را ارسال کنید