سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت 5 تیر 1401

ارزش سهام عدالت امروز 5 تیر 1401 | سهام عدالت 5 تیر 1401

ارزش سهام عدالت 5 تیر 1401 منتشر شد.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ارزش سهام عدالت این روزها در مدار کاهشی قرار دارد. ارزش سهام عدالت به نظر بسیاری از کارشناسان واقعی نیست. ارزش سهام عدالت پس از آزادسازی سهام با نوسان همراه بود. ارزش سهام عدالت نسبت به روز گذشته 1.3 درصد افزایش یافت. ارزش سهام عدالت امروز را می خوانیم.

قیمت سهام عدالت امروز ۵ تیر ۱۴۰۱

قیمت سهام عدالت امروز ۵ تیر ۱۴۰۱ پس از پایان زمان معاملات بازار سرمایه مشخص شد. قیمت سهام عدالت در پایان معاملات امروز بورس 5 تیر ۱۴۰۱ با کاهش نسبت به روز گذشته همراه بود که بر اساس آن ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی به شرحی که در ادامه می‌آید تغییر یافت.

ارزش روز سهام عدالت 5 تیر ۱۴۰۱

ارزش سهام عدالت، ۱.۲درصد کاهش یافت. در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۱ تیرماه)، ۱.۲درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۳۵۲هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۴۱هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۳۰۲هزار تومان رسید.

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۶۱۱هزار تومان رسیده است.

توزیع سهام عدالت بین مردم در سال‎‌‌ها قبل به نحوی بوده که حتی خود مسئولان نیز به نبود عدالت در توزیع سهام عدالت اعتراف کرده‌اند و گفته‌اند که حتی چند میلیون نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز سهام عدالت ندارند.

حالا دولت رئیسی روی این خواسته مردم تاکید دارد. احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نیز در جلسه بررسی صلاحیت خود که امروز برگزار شد چندین بار روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید کرد. او همچنین گفت که قرار است عرضه اولیه‌ها زیاد شود.

ارزش سهام عدالت

در جریان بررسی لایحه بودجه در سال گذشته نیز موضوع سهامدار شدن هفت میلیون نفر مطرح شد.

براساس آمارها حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۸۴ میلیون نفری کشور سهام عدالت دارند. با توجه به تورم افسار گسیخه و شیب تند افزایش قیمت کالاها و خدمات طی سال‌های اخیر و انتظارات تورمی که برای آینده وجود دارد، به نظر می‌رسد این که بیش از ۳۰ میلیون نفر باقی مانده خواستار سهام عدالت باشند خواسته به جایی است.

مجلس هم در سال گذشته بارها روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید داشت. از اظهارات مسئولان اینطور برمی‌آید که ه هدف سهام عدالت جدید مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… است که حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

مهدی نعمتی، مدیر روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، بیان کرد: افراد در ابتدا می‌توانستند با مراجعه به وب سایت sahamedalat.ir و استفاده از گزینه انصراف، نسبت به انصراف از فروش سهام عدالتی که درخواست آن را قبلا ثبت کرده‌اند، اقدام کنند.

او افزود: اما بعد کارگزاری‌ها و بانک‌ها کفتند که به دلیل اینکه معاملات را انجام می‌دهیم، بهتر است که این امکان به درگاه‌های آن‌ها منتقل شود. به همین دلیل گزینه انصراف از سامانه سهام عدالت حذف و این امکان در درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها ایجاد شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: حال افرادی که می‌خواهند سفارش فروش خود را لغو کنند تا ۵ شهریور ماه نیز بیشتر فرصت ندارند. متقاضیانی که در ماه‌ها و سال گذشته درخواست فروش سهام عدالت را داشته‌اند و در حال حاضر از این تصمیم منصرف شده‌اند، می‌توانند از طریق درگاه‌های الکترونیکی کارگزاری خود درخواست فروش را لغو کنند. یعنی هر فرد به هر شکلی که در خواست فروش داده است، به همان شکل نیز می‌تواند در خواست خود را لغو کند.

نعمتی در ادامه افزود: بسیاری از کارگزاری‌ها دسترسی برای انصراف را در سایت خود ایجاد کرده اند، اما یکسری از کارگزاری‌های کوچک این دسترسی را ایجاد نکرده بودند که آن‌ها نیز اعلام کردند که به صورت دستی و حضوری برای افراد در صورت در خواست لغو فروش را ثبت می‌کنند. اما با توجه به اینکه اکثر سهامداران در حال حاضر خودشان معاملات‌شان را انجام می‌دهند، در قسمتی که وارد درگاه کارگزاری خودشان می‌شوند، در آن جا یک لینکی قرار گرفته است که درخواست لغو سفارش فروش سهام عدالت در آن وجود دارد.

لغو الکترونیکی یا مراجعه حضوری سهام عدالت

او گفت: به طور کل اگر کارگزاری به صورت الکترونیکی نتوانست در خواست لغو سفارش فروش افراد را ثبت کند، سهامداران می‌توانند با مراجعه حضوری به آن کارگزاری‌ درخواست لغو فروش خود را ثبت کنند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در صورتی که افراد، در گذشته دورتر به صورت حضوری در خواست فروش سهام عدالت خود را به بانک‌ها داده بودند نیز باید گفت، در حال حاضر اکثر بانک‌ها خودشان کارگزاری دارند و فهرست درگاه کارگزاری خودشان را معرفی کرده‌اند. همچنین در سایت بانک‌ها نیز این امکان وجود دارد؛ به طور مثال بانک ملی در سایت خود یک بخش فروش سهام عدالت قرار داده است، که افراد می‌توانند در خواست لغو خود را آن جا ثبت کنند و در کل اصلا نیازی به مراجعه فیزیکی نیست.

دیدگاه خود را ارسال کنید