یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه نقدی مرداد ماه

مبلغ نهایی یارانه مرداد ماه مشخص شد!! | به این خانواده ها 400 هزار تومن تعلق می گیرد!

انتقادات درباره واریز یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند دولت در واریز یارانه آنها خطا کرده است. چون این مبلغ برای برخی کلا واریز نشده و برای برخی دیگر کمتر از ماه‌های قبل واریز شده است.

مبلغ نهایی یارانه مرداد ماه مشخص شد!! | به این خانواده ها 400 هزار تومن تعلق می گیرد!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

اگرچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان دقیق واریز یارانه‌ها را مشخص نکرده، اما با توجه به تاریخ واریزی‌های قبلی می‌توان این‌طور برداشت کرد که دولت تا ۲۰ مردادماه یارانه‌های نقدی را واریز خواهد کرد.

یارانه نقدی مردادماه، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

البته برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود ندارد، اما دسترسی آنها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

یارانه مرداد نقدی است یا کالایی؟

این اظهارات خاندوزی به این معناست که از شهریورماه به بعد یارانه نقدی حذف می‌شود و جای آن را کالابرگ می‌گیرد. چراکه پرداخت آن را مشروط نکرده و تنها گفته پرداخت کالابرگ منتظر تصمیم ستاد اقتصادی دولت است تا شیوه پرداخت را مشخص کند.

اما از طرف دیگر، برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند دولت هیچ اراده‌ای برای پرداخت کوپن الکترونیک ندارد و می‌خواهد به روند پرداخت پول نقد ادامه دهد و به سمت توزیع کالابرگ نمی‌رود.

مردم هم در این میان معتقدند که پرداخت یارانه نقدی بهتر از توزیع کالابرگ است چون به خانوارها امکان می‌دهد که خودشان درباره نحوه هزینه‌کرد یارانه خود تصمیم‌گیری کنند نه آنکه دولت مشخص کند که یارانه آنها صرف چه کالایی شود.

هنوز معلوم نیست سرنوشت یارانه نقدی چه می‌شود و آیا دولت به بهای حذف این یارانه، به نارضایتی جدیدی در جامعه دامن می‌زند یا نه. اما فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که یارانه مرداد و شهریورماه همچنان نقدی باشد. درباره یارانه مرداد با قطعیت می‌توان این مساله را اعلام کرد. اما درباره یارانه شهریور کمی تردید وجود دارد.

اما با توجه به اینکه گزارش زیرساخت‌ها، شهریور اعلام می‌شودف بعید است دولت بتواند ظرف یکی دو هفته یارانه را حذف و به جای آن کوپن بدهد. برای همین پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته اگر دولت قصد تغییر شیوه پرداخت را داشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید