یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

امشب حساب این خانوار پر پول می شود | سورپرایز زودهنگام واریز یارانه نقدی دولت برای مردم

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و یارانه نقدی حذف نمی‌شود.

امشب حساب این خانوار پر پول می شود | سورپرایز زودهنگام واریز یارانه نقدی دولت برای مردم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و یارانه نقدی حذف نمی‌شود.

علی اصغر صفری راد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طرح کالابرگ الکترونیکی، شهروندان می‌توانند از اعتبار ماه بعدی یارانه خود استفاده کنند، اظهار کرد: در این طرح اعتبار کلیه خانوار‌های یارانه‌بگیر شارژ شده است و آن‌ها می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

وی افزود: در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری لرستان گفت: زیرساخت اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ استان فراهم شده است.

مبلغ یارانه نقدی و معیشتی 1402 دقیق مشخص شد

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1402 در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه شانزدهم اسفندماه) قرار دارد و وکلای ملت در این نشست به تبصره 14 این لایحه خواهند پرداخت که در ادامه برخی از مصوبات را می‌خوانیم:

* 315 هزار میلیارد برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی اختصاص یافت

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 ، با بخش‌های (2)و (3) جز (1) بند (الف) تبصره (14) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش‌ (2) جز (1) بند (الف) تبصره (14) ماده واحده این لایحه آمده است:  سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف به شرح ذیل متناسب با تحقق دریافتی‌ها (منابع) اقدام نماید. ایفای تعهدات مربوط به پرداخت وجوه موضوع جزء2 بند الف تبصره 18 مشمول این حکم نمی‌باشد

مبلغ سه میلیون و یکصد و پنجاه هزار میلیارد (3,150,000,000,000,000) ریال بابت یارانه نقدی و معیشتی پرداخت شود.

*تعیین 45 هزار میلیارد برای مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

همچنین در بخش‌ (2) جز (1) بند (الف) تبصره (14) ماده واحده این لایحه آمده است: مبلغ چهارصد و پنجاه هزار میلیارد (450,000,000,000,000) ریال بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت شود.

 کدام خانوار می توانند یارانه نقدی خود را یک ماه زودتر دریافت کنند؟

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر یارانه نقدی حذف نمی‌شود، اما مردم این امکان را خواهند داشت یک ماه زودتر یارانه خود را برای خرید ۱۰ قلم کالا دریافت کنند.

احسان خاندوزی گفت: برای دو میلیون متقاضی صندوق بازنشستگی و فولادی تا پایان عید فطر اعتبار خرید تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون مراجعه و بدون اخد ضامن در نظرگرفته شده است.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، فراگیری کالا برگ الکترونیکی در تمامی کشور فراهم شده است و در حال حاضر کالا برگ به شکل اختیاری، اما فراگیر است و بعد از طی دوره آزمایشی این امکان فراهم شده است در حال حاضر یارانه نقدی حذف نمی‌شود، اما مردم این امکان را خواهند داشت یک ماه زودتر یارانه خود را برای خرید ۱۰ قلم کالا دریافت کنند.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی از آخر اسفند

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه با تدابیر دولت و اقدامات خوب بانک مرکزی، قیمت در بازار ارز و سکه روند کاهشی پیدا کرده است، تاکید کرد که اگر بخواهیم تصویر درستی از وضعیت موجود داشته باشیم، باید هم‌ نقاط مثبت و هم نقاط ضعف را ببینیم.

احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها، با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری با افزایش و رشد سرمایه‌گذاری ۳.۹ درصدی در شش ماهه نخست سال مواجه بودیم، اظهار کرد: رشد سرمایه‌گذاری خارجی ایران نسبت به سال آخر دولت قبل قریب به ۱۰۰ درصد افزایش داشت و میزان بیکاری هم به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرد. در سال ۱۴۰۱ تلاش دولت این بود که سیاست کنترل تورم سال ۱۴۰۰ را همراه با سایر سیاست‌های تحولی پیش ببرد و برای اولین‌بار کنترل مقداری ترازنامه‌های بانکی را در دست بگیرد تا از این طریق نقدینگی کشور کنترل شود.

برای ثبت نام یارانه نقدی جدید بشتابید 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت‌های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم نسبت به شناسایی گروههای مشمول حمایت و مشمولین ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت‌های یارانه‌ای آن ها و اعلام حذف گروههای پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام نماید. سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایندکلیه دستگاههای اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق‌سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش نمایند

جاماندگان یارانه نقدی بخوانند 

 در جلسه علنی نوبت  بند (د) تبصره ۱۷ تصویب شد. بر این اساس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت‌های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم نسبت به شناسایی گروههای مشمول حمایت و مشمولین ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت‌های یارانه‌ای آن ها و اعلام حذف گروههای پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام نماید. سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایند.

کلیه دستگاههای اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق‌سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش نمایند.

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

زمان و مبلغ واریز یارانه نقدی اسفند ماه مشخص شد | یارانه این ماه زودتر واریز می‌شود

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش کمک هزینه خرید عینک به کودکان سه تا ۶ ساله دارای آمبیلیوپی و اختلالات عیوب انکساری توضیح داد.

افروز صفاری‌فرد با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی آغاز شده است، گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان بهزیستی برای غربالگری بینایی کودکان در سال جاری این بود که کل کودکان سه تا ۶ سال کشور که جمعیت حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند غربال شوند، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه سه میلیون و ۳۰۰ هزار کودک غربال شدند و به نظر تا پایان سال بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از کودکان، تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم و همچنین اعطای کمک هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ سال نیز توضیح داد: از ابتدای شروع اجرای طرح (سال ۱۳۷۵) بعد از اینکه کودکان غربال و موارد مشکوک به بینایی‌سنج‌ها ارجاع و تشخیص آمبیلیوپی و اختلالات عیوب انکساری گزارش می‌شد، تعدادی نیازمند عینک و تعداد محدودی نیازمند جراحی بودند. در همین راستا سازمان بهزیستی از همان ابتدا کمک هزینه‌های لازم به آنها را پرداخت می‌کرد.

صفاری‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت عینک افزایش یافته و مبلغی که سازمان در گذشته پرداخت می‌کرد دیگر برای خانواده‌های نیازمند کافی نیست، اعلام کرد که از این پس قرار است علاوه بر کمک هزینه خرید عینک به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، بنیاد ۱۵ خرداد نیز ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید