اربعین 1402 | اخبار اربعین 1402

مرگ 4 زائر ایرانی در پیاده روی اربعین 1402 | چه بلایی سر سرنشینان دیگر خودروی تصادف شده آمد؟

یک مقام مسئول در سفارت ایران در عراق از جان باختن چهار زائر ایرانی بر اثر واژگونی اتوبوس در عراق خبر داد.

مرگ 4 زائر ایرانی در پیاده روی اربعین 1402 | چه بلایی سر سرنشینان دیگر خودروی تصادف شده آمد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اربعین 1402 مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن همه آنها در چهلمین روز پس از کشته شدن حسین بن علی سومین امام شیعیان در نبرد کربلا انجام می‌شود.اربعین 1402 از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است.  طبق قول مشهور، سابقه‌ی آیین اربعین 1402حدوداً به میانهٔ قرن ۱۳ هجری برمی‌گردد. مرتضی انصاری، از سازندگان اصلی پیاده روی زیارتی همچون اربعین 1402 بوده‌است. در ادامه با اخبار اربعین 1402 آشنا می شوید.

 یک مقام مسئول در سفارت ایران، اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در جاده «کوت - بدره» در استان واسط عراق، چهار زائر ایرانی که همگی زن هستند، جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک عراقی نیز جان خود را از دست داد، افزود: تمام مسافران اتوبوس اهل مشهد هستند و ۱۶ زائر ایرانی مصدوم این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند.

روز یکشنبه نیز در پی سانحه رانندگی در غرب شهر ناصریه در مرکز استان ذی قار واقع در جنوب عراق، هفت نفر از جمله چند ایرانی که برای زیارت اربعین حسینی (ع) به این کشور وارد شده بودند، مجروح شدند.

رئیس مرکز کنترل عملیات هلال‌احمر در کشور عراق بیان کرد: حوالى ساعت ١٢:٣٠ دیروز بر اثر واژگونى خودرو ون در مسیر زرباطیه به بدره متأسفانه ٧ نفر از زائران ایرانى در دم جان باختند و ٨ نفر نیز مصدوم شدند.

بلافاصله بعد از اعلام حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال‌احمر در کشور عراق ٢ تیم امدادى از کوت و یک تیم امدادى از قرارگاه مرزى مهران جهت امدادرسانى به محل حادثه اعزام شدند.٨ مصدوم این حادثه ظهر امروز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هلال احمر جهت ادامه روند درمان به کشور انتقال داده شدند.

دیدگاه خود را ارسال کنید