اربعین 1402 | اخبار اربعین 1402

کشف اسکلت های انسان در کوله پشتی زائر اربعین! | توضیحات عجیب درباره اسکلت حمل شده!

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت: مأموران پلیس هنگام گشتزنی در مرز چذابه به ۲مرد که رفتار مشکوکی داشتند مظنون شدند. آ

کشف اسکلت های انسان در کوله پشتی زائر اربعین! | توضیحات عجیب درباره اسکلت حمل شده!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اربعین 1402 مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن همه آنها در چهلمین روز پس از کشته شدن حسین بن علی سومین امام شیعیان در نبرد کربلا انجام می‌شود.اربعین 1402 از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است.  طبق قول مشهور، سابقه‌ی آیین اربعین 1402حدوداً به میانهٔ قرن ۱۳ هجری برمی‌گردد. مرتضی انصاری، از سازندگان اصلی پیاده روی زیارتی همچون اربعین 1402 بوده‌است. در ادامه با اخبار اربعین 1402 آشنا می شوید.

۲ مرد که در کوله‌پشتی‌های خود اسکلت‌های یک زن و مرد را حمل می‌کردند، در مرز چذابه از سوی پلیس شناسایی شدند.

سرهنگ احمد سعیدیان معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت: مأموران پلیس هنگام گشتزنی در مرز چذابه به ۲مرد که رفتار مشکوکی داشتند مظنون شدند. آن‌ها کوله‌پشتی بزرگی همراه خود داشتند و می‌خواستند از طریق مرز زمینی وارد عراق شوند که مأموران آن‌ها را متوقف و به بازرسی کوله‌پشتی پرداختند.

سعیدیان ادامه داد: داخل کوله پشتی یک پارچه سفید به چشم می‌خورد که در آن استخوان‌های اسکلت یک مرد و زن قرار داشت. در بررسی و تحقیق از متهمان مشخص شد که اسکلت‌ها مربوط به بستگان آن‌ها شامل یک زن و یک مرد بوده که اولی حدود ۲۸ سال قبل و دومی در سال ۹۷ فوت کرده و هر دو وصیت کرده بودند که بعد از مرگشان، اجسادشان در کشور عراق دفن شود. به همین دلیل ۲مرد جوان برای عمل به این وصیت، اسکلت‌ها را داخل کوله‌پشتی گذاشته و قصد انتقال آن‌ها به عراق را داشتند که شناسایی شدند.

به گفته سرهنگ سعیدیان، با هماهنگی قضایی دادستان سوسنگرد و عدم‌ارائه مجوز قانونی، متهمان تحت نظر هستند تا پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا معرفی و اقدامات سازمانی و قانونی درباره آن‌ها انجام شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید