جرائم رانندگی این افراد بخشیده می‌شود

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرده افرادی که در سال ۹۹ جریمه شده و جریمه آنها دو برابر شده، تا پایان دی ماه فرصت دارند که جریمه خود را پرداخت کنند.

جرائم رانندگی این افراد بخشیده می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آنگونه که پلیس راهور خبر داده سوابق دو برابر شده رانندگان تا پایان دی ماه مشمول بخشودگی می‌شود و افراد می‌توانند تا پایان دی ماه اصل جریمه را بپردازند.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرده افرادی که در سال ۹۹ جریمه شده و جریمه آنها دو برابر شده، تا پایان دی ماه فرصت دارند که جریمه خود را پرداخت کنند.

در چنین حالتی جریمه دو برابر شده آنها مشمول بخشودگی می‌شود و افراد می‌توانند فقط اصل جریمه را بپردازند.

به گفته محمد باقر سلیمی بخشودگی جرایم رانندگی شامل تمام جرایم رانندگی سال ۹۹ می‌شود.

جرایم تسلیمی و جرایم ثبت شده توسط سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های ثبت تخلفات در صورتی که در مدا ۶۰ روز پرداخت نشود، مشمول جریمه شده و مبلغ آن دو برابر می‌شود.

اما اصولا هر سال پلیس راهور زمانی را برای بخشودگی جرایم رانندگی تعیین و اعلام می‌کند اگر افراد در این مدت جرایم خود را پرداخت کنند، جریمه آنها بخشوده می‌شود.

اما آیا بخشودگی جرایم رانندگی سقف معینی دارد؟ به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور، بخشودگی جرایم رانندگی هیچ سقف و محدودیتی ندارد و تمام مالکان و دارندگان وسایل ‌نقلیه با هر سابقه تخلفی که داشتند و مشمول دوبرابری شده، می‌توانند در این طرح ورود و از فرصت یک ماه باقیمانده استفاده کنند. موتورسیکلت‌ها هم مشمول بخشودگی جرایم رانندگی می‌شوند.

فرصت بخشودگی جرایم رانندگی

به گفته سلیمی افرادی که در سال ۹۹ و قبل از آن مشمول جریمه رانندگی شده‌اند، تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند که از بخشودگی جرایم رانندگی استفاده کنند.

به عبارتی بخشودگی جرایم رانندگی مشمول جریمه‌های رانندگی سال ‍۱۴۰۰ نمی‌شود و فقط شامل جریمه‌های سال ۹۹ می‌شود.

هچنین افرادی که خلافی رانندگی دارند می‌توانند مبلغ خلافی خود را تقسیط کنند. سلیمی درباره نحوه تقسیط جرائم رانندگی اعلام کرد افرادی که خلافی دارند می‌توانند مبلغ آن را تقسیط کنند و به مدت یک سال خلافی خود را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اکنون وسایل‌نقلیه به دلیل خلافی بیش از سه میلیون تومان توقیف می‌شوند، از دارندگان خواست حتی یک تخلف کوچک نداشته باشند و به این سقفها توجه نکنند.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان استفاده همزمان از طرح بخشودگی جرائم دو برابری و تقسیط جرائم رانندگی برای متقاضیان وجود دارد، گفت: بله، کاملاً، بحث تخفیف دوبرابری مشمول تمام وسیله‌نقلیه شده است، چه آنهایی که اکنون توقیف هستند یا اینکه در توقیف نیستند؛ شرایط تقسیط نیز ذکر شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید