فوری: طرح ترافیک تغییر کرد| طرح ترافیک| طرح ترافیک سال 1401

فوری: طرح ترافیک تغییر کرد

صدور مجوز روزانه طرح ترافیک هر سال تغییراتی دارد و سال آینده هم متناسب با وضعیت ترافیکی تغییر خواهد داشت.

فوری: طرح ترافیک تغییر کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

از آنجایی که اجرای طرح ترافیک همواره با چالش‌ مواجه بوده است. آیا سال آینده برنامه‌ای برای تغییر نحوه فروش طرح ترافیک وجود دارد؟

آنطور که همشهری آنلاین گزارش داده، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در اینباره گفت: برای تصمیم‌گیری در بخش طرح ترافیک باید ظرفیت زیست‌محیطی هسته مرکزی شهر (محدوده طرح ترافیکی) و تعداد خودروهایی که می‌تواند پذیرا باشد به‌طور دقیق بررسی و تعیین شود؛ چراکه بیش از ظرفیت مشخص شده نمی‌توان مجوز طرح ترافیک صادر کرد. صدور مجوز روزانه طرح ترافیک هر سال تغییراتی دارد و سال آینده هم متناسب با وضعیت ترافیکی تغییر خواهد داشت و البته که برای طبقات خاصی که نیازمند مجوز هستند مانند بیماران خاص، معلولان، جانبازان و افرادی که شغل‌شان درون محدوده است تمهیداتی خواهیم داشت. مبلغی هم برای ورود به محدوده طرح ترافیک از مردم طی ۴۰ سال گذشته دریافت می‌شد که این مبالغ باید صرف بهبود کیفیت آمد و شد(توسعه حمل‌ونقل) در شهر تهران شود که همین روال همچنان ادامه خواهد داشت.

موتورسیکلت‌ها وسایل نقلیه ناهنجاری هستند

تشکری هاشمی افزود: باید پذیرفت موتورسیکلت‌ها وسایل نقلیه ناهنجاری هستند و راکبان خود را مبرا از پذیرش قانون می‌دانند. در واقع آسیبی که موتورسیکلت‌ها به جامعه وارد کرده‌اند نتیجه تعارض منافع است و قبل از هر اقدامی باید قانونمداری به شهر بازگردد و سپس در گام بعدی می‌توان به موضوع آلودگی موتورها پرداخت. اگر موتورهای باکیفیت در تهران داشته باشیم قطعاً شاهد کاهش جرایم، ناهنجاری‌ها، آلودگی هوا، ناامنی و… خواهیم بود؛ بنابراین تصمیم داریم حتماً تسهیلاتی چون شارژ رایگان برق موتور، کمک‌های بلاعوض و وام ارزان‌قیمت و بدون بهره‌ برای خرید موتورهای برقی به شهروندان ارائه دهیم تا استفاده از این وسیله نقلیه پاک میسر شود. همچنین در این راستا حتماً از سازندگان داخلی حمایت می‌کنیم و جلساتی با شرکت‌های سازنده خواهیم داشت تا هرچه سریع‌تر این امر محقق شود. پس از عملیاتی‌شدن این کار می‌توان مشوق‌هایی چون تردد آزاد موتورهای برقی در هسته مرکزی شهر را اعمال کرد تا شهروندان به خرید این وسیله ترغیب شوند. هرچند این اقدام در طول ۴سال محقق نمی‌شود اما تلاش خواهیم کرد.

چشم‌اندازحمل‌ونقل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وی ادامه داد: اگر نگاه مدیران چه در سطح ملی و چه مدیریت شهری همان چیزی باشد که تا‌کنون شاهد بودیم، ناامیدکننده است اما آنچه با اطمینان، جسارت و قاطعیت می‌توانم بگویم این است که نه‌تنها بنده بلکه اعضای شورای شهر تهران با این وضعیت کنار نمی‌آیند. بودجه حمل‌ونقل عمومی را در مجلس پیگیری می‌کنیم و درنهایت سعی خواهیم کرد در بودجه‌بندی شهرداری این موضوع لحاظ شود تا بتوان بخشی از مشکلات موجود را برطرف کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید