یارانه معیشتی| یارانه معیشتی جدید| یارانه نقدی

خبر مهم درباره پرداخت یارانه معیشتی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی شیفت شب امروز(شنبه) مجلس در بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۴ را تصویب کردند..

خبر مهم درباره پرداخت یارانه معیشتی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 نمایندگان مجلس در مصوبه ای منابع یارانه معیشتی از محل اصلاح قیمت بنزین در سال ۹۸ را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی شیفت شب امروز(شنبه) مجلس در بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۴ را تصویب کردند.

بر اساس جزء ۲ بند الف تبصره ۱۴، منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال ۱۳۹۸، پس از کسر منابع لازم جهت پرداخت یارانه های معیشتی مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم چهارده و نیم‌درصد شرکت ملی نفت ایران می شود.

در دو سال گذشته، دولت در آستانه سال نو، یارانه نقدی جدیدی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز می‌کرد. امسال هم وزیر کار از بسته معیشتی عید رونمایی کرده است. اما ماجرای بسته معیشتی عید چیست؟

 

yektanet.com

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه حجت عبدالملکی جزئیاتی از یارانه عید نوروز اعلام نکرده اما پیگری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد بسته معیشتی نوروز، یارانه نقدی است که دولت به مردم پرداخت می‌کند.

هنوز مشخص نیست بسته معیشتی عید، در قالب سبد کالاست و یا یارانه نقدی. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد به احتمال زیاد دولت قصد دارد در اسفند ماه و در آستانه سال جدید، علاوه بر یارانه‌های معمول، مبلغی به‌عنوان عیدی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کند. بر این اساس به احتمال زیاد و طبق سنوات گذشته، بسته معیشتی عید، یارانه نقدی است.

مبلغ بسته معیشتی عید چقدر است؟

مبلغ بسته معیشتی نوروز هنوز مشخص نیست. پیشنهاد واریز یارانه نوروز مطرح شده و لیست مشمولان هم آماده شده است. اما مبلغ یارانه نوروز، منتظر دستور رئیس جمهور و نظر سازمان برنامه و بودجه است. یعنی باید منتظر ماند و دید سازمان برنامه و بودجه چه اعتباری برای این یارانه تخصیص می‌دهد.

وزیر کار هم گفته بود پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

فرودین ۱۴۰۰ دولت یارانه‌ای را تحت عنوان بسته معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که قرار بود مبلغ آن، معادل یارانه معیشتی باشد. اما پس از واریز مشخص شد که مبلغ یارانه واریزی کمتر از یارانه معیشتی بوده است.

مشمولان بسته معیشتی عید

چه کسانی بسته معیشتی نوروز را دریافت می‌کنند؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز مشخص کرده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می‌شوند. به عبارت دیگر، اگرچه گفته می‌شود احتمالا مبلغ یارانه نوروز،‌ معادل یارانه معیشتی است اما مشمولان یارانه نوروز و یارانه معیشتی یکسان نیستند. احتمالا همان افرادی که یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کردند، می‌توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید