حقوق سربازان|حقوق سربازان چند برابر شد| مبلغ جدید حقوق سربازان

فوری: افزایش چند میلیونی حقوق سربازان

افزایش حقوق کارکنان وظیفه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سربازان است به خصوص این بار که مجلس شورای اسلامی افزایش میلیونی را برای حقوق آنها تصویب کرده است.

فوری: افزایش چند میلیونی حقوق سربازان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مبلغ جدید حقوق سربازان اعلام شد. حقوق سربازان با افزایش همراه شد. حقوق سربازان یکی از دغدغه های سربازان است. حقوق سربازان پس از چانه زنی های بسیار افزایشی شد. جزئیات جدید حقوق سربازان را بخوانیم.

حقوق سربازان

جزئیات جدید حقوق سربازان

سربازی از جمله موضوعات پراهمیت خانواده‌های ایرانی است چراکه جوانان ذکور با رسیدن به سن ۱۸ سالگی باید وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند یا به خدمت سربازی رفته یا از معافیت‌های پیش رو از جمله ادامه تحصیل، پزشکی، کفالت و... استفاده کنند.

ازجمله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانانی که به خدمت سربازی می‌روند مسأله حقوق است؛ حقوقی که طبق قانون باید به کارکنان وظیفه پرداخت شود. موضوعی که در سال‌های اخیر مطالبه مشمولان بوده و پیگیری مسوولان ستادکل و نمایندگان مجلس را هم در پی داشته است تا آنجا که در سال‌های اخیر در چندین نوبت افزایش حقوق در دستور بوده تا در نهایت به مبلغ مدنظر در قانون منجر شود. 

و اما در جریان تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در سال گذشته یکی از موارد مهم درباره سربازان، مساله افزایش حقوق بود که مقرر شد حداقل حقوق سربازان به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد؛ مساله‌ای که فعلاً محقق نشده و باید منتظر ماند.

از سوی دیگر مسئله افزایش حقوق سربازان فقط به بودجه ۱۴۰۱ ختم نشد و ۲۵۰ هزار تومان از ابتدای اول اسفند ۱۴۰۰ به حقوق تمام سربازان اضافه شد؛ اما این اضافه مبلغ جدای آن افزایش قابل توجه حقوقی بود که در مجلس عنوان و در رسانه‌ها بدان پرداخته شد.

حال سوال این است که مبلغ تصویب شده مجلس در خصوص افزایش حقوق سربازان چه زمانی محقق شده و به حساب سربازان واریز می|‌شود؟   

گفته‌های مسئولان مربوطه حاکی از این است که باید تا اول اردیبهشت ماه منتظر ماند و دید تا چه مقدار بودجه به ستادکل نیروهای مسلح اختصاص می‌یابد تا به عنوان افزایش حقوق به سربازان پرداخت شود؛ در این صورت می‌توان درباره افزایش حقوق میلیونی سربازان و میزان دقیق آن اطلاع‌رسانی کرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حقوق کارکنان وظیفه از اسفند ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه پلیس، سردار تقی مهری اظهارداشت: با تلاش مسئولان دولت و نیروهای مسلح، حقوق سربازان وظیفه با اولویت سربازان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس، میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

مهری اضافه کرد: اکنون حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی ابراز امیدواری کرد با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشیم.

مهری خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی انتظامی به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس مصوبه مجلس در بودجه۱۴۰۱، عموم سربازان حداقل ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و سربازان متاهل حداقل ۵ میلیون تومان حقوق خواهند گرفت.

محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «وضعیت معیشتی سربازان و دریافتی های ناچیزی که حتی کفاف رفت‌وآمد و حداقلی‌ترین هزینه‌های آنها را نمی‌داد، سالها بی‌تغییر مانده بود و تحول جدی و کوتاه‌مدت در آن وضعیت، دور از دسترس به نظر می‌رسید. مجلس یازدهم از دو سال گذشته تا کنون حقوق سربازان را بیش از ۸ برابر افزایش داده است.

بر اساس مصوبه مجلس در بودجه۱۴۰۱، عموم سربازان حداقل ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و سربازان متاهل حداقل ۵ میلیون تومان (برابر با حداقل حقوق کارمندی با احتساب کسورات) حقوق خواهند گرفت.»

قالیباف در این توییت از هشتگ «گزارش بودجه» استفاده کرده است.

موضوع سربازی یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای جوانان است؛ هرچند تلاش‌های زیادی برای حذف سربازی شده اما هنوز این مهم تحقق نیافته و مشکلات سربازان همچنان ادامه دارد. اما مساله مهم در اینجا آن است که حداقل تا زمانی که مساله سربازی حل شود و شاهد حذف سربازی اجباری باشیم، سربازان بتوانند شرایط بهتری را داشته باشند.

محسن دهنوی، نماینده مجلس در این باره در یک برنامه اینستاگرامی گفته است: از زمانی که وارد مجلس شدم، سربازی یکی از دغدغه‌های من بود و یکی از چالش‌های کشور نیز است. در حال حاضر سه میلیون مشمول غایب داریم و براساس آنچه گفته می‌شود، سربازی یکی از سه علت اصلی تاخیر در ازدواج محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: از این رو نباید تا زمانی که لایحه جدید داشته باشیم و اصلاحاتی انجام شود، دست روی دست گذاشت. در یک بازدید میدانی که انجام شد دیدم سربازانی هستند که دو روز غذای گرم نخورده‌اند. سال٩٩ حقوق سربازان کمتر از ۴٠٠هزار تومان بود و در لایحه بودجه ١۴٠٠ ما مساله حقوق سربازان را پیگیر شدیم. اگر قرار است طبق قانون فرد به سربازی برود، حقوقش هم باید طبق قانون باشد که تا آن زمان اینطور نبود و حقوق و مزایا طبق قانون اجرا نمی شد.

به گفته محسن دهنوی، ٢۵٠٠میلیارد تومان در آن زمان برای حقوق سربازان منابع در نظر گرفته شده بود که گفتیم منابع افزایش و به ۴۵٠٠میلیارد تومان رسید. همچنین در مجلس ٣٠٠٠میلیارد تومان به حقوق و ٢هزار و ۶٠٠میلیارد تومان نیز برای خوراک و پوشاک در نظر گرفته شد و حقوق پرداختی هم به میانگین یک‌ میلیون و ۴٠٠هزار تومان رسید و هیج سربازی زیر یک میلیون تومان حقوق نگرفت.

دهنوی توضیح داد؛ امسال هم دوباره مساله حقوق سربازان را پیگیری کردیم. دولت قصد داشت به حقوق سربازان ١٠درصد اضافه کند. اما مگر چه چیزی ١٠ درصد افزایش قیمت داشته که بخواهیم به سربازان ١٠درصد افزایش حقوق بدهیم؟ بنابراین در مصوبه کمیسیون تلفیق آوردیم که حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی ۶٠ و در مناطق عملیاتی ٧٠درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد. سربازان متاهل نیز ٩٠درصد حقوق کارکنان نیروهای مسلح حقوق دریافت کنند. در واقع باتوجه به اینکه حداقل حقوق نیروهای مسلح ۵میلیون و ۶٠٠هزار تومان خواهد شد، سربازان سال آینده کمتر از سه میلیون و ۴٠٠هزار تومان دریافت نخواهند کرد و میانگین حقوق سربازان از ۴٠٠هزار تومان طی دو سال به ۴میلیون تومان می‌رسد، یعنی ١٠برابر افزایش.

دیدگاه خود را ارسال کنید