کرایه تاکسی|فوری: افزایش معنادار کرایه تاکسی|نرخ جدید کرایه تاکسی

فوری: افزایش معنادار کرایه تاکسی|نرخ جدید کرایه تاکسی

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان فروردین ۱۴۰۱ نرخ جدید خدمات حمل بار، کالا و مسافر در بخش جاده‌ای، ریلی و دریایی در ستاد تنظیم بازار تعیین و اعلام می‌شود.

فوری: افزایش معنادار کرایه تاکسی|نرخ جدید کرایه تاکسی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کرایه تاکسی جدید اعلام شد. کرایه تاکسی هر سال با افزایش همراه است. کرایه تاکسی هر سال با تنش مواجه است. کرایه تاکسی تا پایان فروردین اعلام خواهد شد. جزئیات جدید کرایه تاکسی اعلام شد.

کرایه تاکسی

جزئیات جدید کرایه تاکسی

«شهریار افندی زاده» عصر چهارشنبه در گفت‌وگویی درباره اعتراضات اخیر کامیونداران، گفت: هفته آینده در جلسه‌ای که روز ۲۴ فروردین ماه در ستاد تنظیم بازار تشکیل خواهد شد، پیشنهادات مربوط به افزایش نرخ کرایه حمل کامیونداران مطرح و تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود.

وی افزود: در مورد نرخ کرایه قطار و خدمات باربری در بنادر نیز در هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته افندی زاده، افزایش نرخ کرایه باربری و مسافری در بخش ریلی و حمل‌ و نقل دریایی و جاده‌ای در دستور کار قرار دارد. 

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص درصد افزایش قیمت نیز که مورد اعتراض کامیونداران است، به ایرنا گفت: در جلساتی که با خود اصناف داشتیم، نرخ‌هایی اعلام و با توجه به وضعیت موجود آنالیز هزینه در جلسه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون خبری از اعتصاب کامیونداران در کشور وجود ندارد، توضیح داد: در پایان سال ۱۴۰۰ جلساتی را با صنوف هم در بخش جاده‌ای و حمل کالا و مسافر داشتیم اما به دلیل رعایت معیشت مردم قرار بود افزایش قیمتی را در پایان سال ۱۴۰۰ نداشته باشیم و در فروردین ماه ۱۴۰۱ بعد از برگزاری جلسات با انجمن‌ها و صنوف مختلف در مورد افزایش قیمت تصمیم گیری شود.

افتدی زاده ادامه داد: افزایش قیمت کرایه به دلیل افزایش قیمت لاستیک، روغن و قطعات یدکی معمولا منطقی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در جلسات مختلفی که در اسفند سال گذشته با صنوف برگزار کردیم، قول دادیم تا پایان فروردین نرخ گذاری جدید انجام شود.

افتدی زاده بیان داشت: حمل‌ و نقل جاده‌ای هم در بخش بار و هم در بخش مسافر از اهمیت زیادی برخوردار است و بیش از ۵۰۰ میلیون تن در سال جابجایی کالا داریم که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا انجام می‌شود و رانندگان این شرکت‌ها همواره تلاش کردند که به بهترین وجه جابجایی را در کشور انجام دهند.

مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در پاسخ به این سوال که آیا باید این افزایش به صورت مصوبه در شوراهای شهرها به تصویب برسد، اظهار کرد: مطلوب همه ما این است که شرایط اقتصادی به گونه‌ای باشد که هر سال با توجه به یک تورم متعارف قیمت‌گذاری‌ها به شورای شهرها ارسال و تصویب شود، اما الان با تغییر مکرر قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از قطعات خودرو گرفته تا کالاهای اولیه روبرو هستیم.

وی افزود: جایی که سازمان‌های تاکسیرانی به این نتیجه برسد که همه چیز به واسطه این تورم گران شده و باید نسبت به اصلاح قیمت کرایه اقدام کند، قانون یک فرایندی را تعریف کرده است که براساس آن باید پیشنهاد به شورای شهر برود و در صورتی که شورا مصوب کرد و به تایید فرمانداری مربوطه رسید، افزایش کرایه قانونی می‌شود، اما اگر شرایط مطلوب باشد تنها یک بار افزایش قیمت داریم.

ضامنی ادامه داد: اما با این شرایط اقتصادی در برخی از شهرها این اتفاق رخ داده و شوراهای شهر روند افزایش قیمت‌ها را انجام داده‌اند. این فرایندی است که قانون تعریف کرده است و هر کرایه‌ای که با این فرایند به تصویب برسد، قانونی است که ممکن است یک بار در سال و یا چندبار در سال باشد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: واکسیناسیون ۹۳ درصد از رانندگان تاکسی انجام شد و برای تعدادی از رانندگان که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، محدودیت اعمال شده است و براساس ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها صدور تمدید پروانه منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است.

او درباره واکسیناسیون مسافران نیز گفت: وزارت کشور طرح قرنطینه هوشمند را دارد که هرچیزی که اجرائی شود ما نیز تابع همان هستیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید