وام فوری|فوری:پرداخت وام فوری در یک هفته| اقساط و سود وام فوری

فوری:پرداخت وام فوری در یک هفته| اقساط و سود وام فوری

بانک مرکزی در بخشنامه ای «دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر این اساس بانک ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

فوری:پرداخت وام فوری در یک هفته| اقساط و سود وام فوری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وام فوری ظرف یک هفته به متقاضیان پرداخت می شود. مبلغ وام فوری متغییر است. وام فوری از سود کمی برخوردار است. وام فوری تنها به برخی از افراد پرداخت می شود.جزئیات جدید وام فوری را بخوانید.

وام فوری

جزئیات جدید وام فوری

در این بخشنامه صراحتاً تاکید شده است،"بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل صددرصد (۱۰۰٪) مانده سپرده های قرض‌الحسنه و پنجاه درصد (50٪) سپرده های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور را با اولویت نخست از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانک ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسؤولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می باشد. عدم اجراء یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.

بر این اساس برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول 200 میلیون ریال و به ازای فرزند دوم 400 میلیون ریال و به ازای فرزند سوم 600 میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم 800 میلیون ریال و به ازای فرزند پنج به بعد 1.000میلیون ریال؛

در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند."

در پایان این بخشنامه موکدا یادآور شده است ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گفتنی است، متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه تسهیلات یاد شده به آدرس ve.cbi.ir/vc /Defaultvc.aspx مراجعه کنند. ( قابل ذکر است این سامانه راس ساعت 16 امروز جهت ثبت نام تسهیلات فرزندآوری فعال خواهد شد.)

دیدگاه خود را ارسال کنید