عوارض واکسن کرونا|هشدار: عوارض باورنکردنی واکسن کرونا در دز چهارم

هشدار: عوارض باورنکردنی واکسن کرونا در دز چهارم

عوارض جانبیِ خفیف پس از تزریق دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ در برخی افراد ممکن است بیشتر از دُزهای معمولی باشد.

هشدار: عوارض باورنکردنی واکسن کرونا در دز چهارم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مصونیت در برابر کووید-۱۹ پس از تزریق دُزهای اولیه واکسن شروع به کاهش می‌کند و تزریق‌ دُزهای یادآور برای حفظ ایمنی ضروری است. در حالیکه دُزهای یادآور واکسن به محافظت از همه افراد در برابر نوع شدید بیماری کمک می‌کند، برخی افراد ممکن است بعد از تزریق دزهای یادآور، عوارض جانبی مشابه علائم بیماری را تجربه کنند.

بر اساس مطالعه جدید، بروز عوارض جانبی «خفیف» و نادر مانند خستگی، ورم غدد لنفاوی و حالت تهوع پس از دریافت دُزهای یادآور واکسن کووید-۱۹ شایع‌تر از دُزهای اولیه است.

عوارض جانبی نادر و با شدت کم که در این مطالعه گزارش شده عبارتند از:

-خستگی

-ورم غدد لنفاوی

-حالت تهوع

-سردرد

-درد مفاصل و عضلات

-اسهال

-تب

-استفراغ

-لرز

مرکز کنترل و پبیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که پنج ماه پس از تکمیل سری اولیه واکسیناسیون، تزریق دُز یادآور انجام شود. دومین دُز یادآور را می توان چهار ماه پس از اولین دُز یادآور برای افرادی که واجد شرایط هستند، تجویز کرد.

به گزارش هلث لاین، متخصصان تاکید کردند که علائم پس از تزریق دُز یادآور مشابه علائم کووید-۱۹ است زیرا سیستم ایمنی بدن در تلاش است تا در برابر بیماری ایمنی ایجاد کند. واکنش‌ سیستم ایمنی معمولا نشان می‌دهند که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با عفونت چه ناشی از خود بیماری و چه به عنوان واکنش به واکسن است.

دیدگاه خود را ارسال کنید