وام ودیعه مسکن

اقساط وام ودیعه مسکن تعیین شد

امسال هم با توجه به وضعیت بازار اجاره و برای حمایت از مستاجران تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود که امروز جزئیات این تسهیلات اعلام شد.

اقساط وام ودیعه مسکن تعیین شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به افزایش ۵ درصدی نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن متقاضیان دریافت این تسهیلات، باید ماهانه حدود یک میلیون تومان اقساط پرداخت کنند.

امسال هم با توجه به وضعیت بازار اجاره و برای حمایت از مستاجران تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود که امروز جزئیات این تسهیلات اعلام شد.

براساس این گزارش هم اکنون برای متقاضیان در استان تهران تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که این میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی داشته است. اما میزان تسهیلات در سایر کلان شهر‌ها و شهر‌های کوچک به ترتیب افزایش ۵ میلیون و ۱۰ میلیون تومانی داشته به طوری برای سایر کلانشهر‌ها ۴۵ میلیون تومان و برای شهر‌های کوچک ۳۵میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

میزان نرخ سودی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده امسال از ۱۳ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته و مدت بازپرداخت تسهیلات هم ۵ سال در نظر گرفته اند.

با بررسی و حساب کتاب‌هایی که صورت گرفت هم اکنون میزان اقساط تسهیلات ۶۰ میلیون تومان ودیعه مسکن برای استان تهران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده به طوری که متقاضیان باید ۹۱ میلیون تومان در مدت ۵ سال بازگردانند.

همچنین برای تسهیلات ۴۵ میلیون تومان میزان اقساطی که در نظر گرفته شده یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و برای تسهیلات ۳۵ میلیون تومان در شهر‌های کوچک ۸۸۸ هزار تومان در نظر گرفته شده که متقاضیان باید ۵۳ میلیون تومان بازگردانند.

در سال های گذشته روال دریافت تسهیلات به گونه ای بود که متقاضیان باید سرپرست خانوار  می‌بودند و فرم ج  آنها هم قرمز  نبود،  از سوی دیگر قرارداد اجاره آنها باید یکساله می‌بود و تا لحظه ثبت درخواست وام هم نباید اقدام به دریافت تسهیلات کرده باشند.

براساس این گزارش پیش از این دریافت کنندگان تسهیلات باید کد رهگیری و قرارداد خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری می‌کردند که البته با توجه به آنکه هنوز وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام متقاضیان جزئیاتی را اعلام نکرده، بنابراین هنوز اطلاعاتی از نحوه ثبت نام متقاضیان اعلام نشده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید