اخبار سلبریتی| سعید پور صمیمی

سعید پور صمیمی در گیر ودار حواشی جشنواره کن+ بیوگزافی سعید پور صمیمی

سعید پور صمیمی بازیگر پیشکسوت ایرانی در جشنواره کن حضور یافت. سعید پور صمیمی برای بازی در فیلم برادران لیلا در جشنواره کن شرکت کرد.

سعید پور صمیمی در گیر ودار حواشی جشنواره کن+ بیوگزافی سعید پور صمیمی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سعید پور صمیمی متولد 29 اسفند 1322 است. سعید پور صمیمی از پیشکسوتان سینما است. سعید پور صمیمی برای نمایش در نقش پدر در فیلم برادران لیلا در جشنواره کن حضور یافت. سعید پور صمیمی در کنار نوید محمد زاده ایفا نقش کرد. سعید پور صمیمی در دانشگاه تهران به تحصیل درآمده است.

سعید پور صمیمی

 

سعید پورصمیمی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ایرانی متولد ۹ اسفند ۱۳۲۲ است که فارغ ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی که به استاد بازی در نقش ‌های دوم معروف است موفق به کسب سه سیمرغ بلورین برای فیلم‌ های ناخدا خورشید، تحفه‌ ها و پرده آخر برای بهترین بازیگر نقش دوم گشته‌ است. از او در دومین جشنواره کمدی گل ‌آقا به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تقدیر به عمل آمد. او با ۳ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رکورد دار دریافت جایزه این بخش از جشنواره فیلم فجر است.

سعید پور صمیمی

 

زندگی هنری سعید پور صمیمی

از نمونه آثار او می توان به نرگس مست، یه حبه قند، کلمبوس، بوسیدن روی ماه، پرده آخر، برگ جان، ایران سرای من است، تک درخت ها و نسل سوخته اشاره کرد.

آقای پور صمیمی در 9 اسفند سال 1322 در تهران متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران می باشد. او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد ولی شهرت او بیشتر به خاطر بازی در سینما و تلویزیون است.

سعید پورصمیمی کارش را با تئاتر آغاز کرد. شروع کار بازیگری او از سال ۱۳۴۰ با تشکیل گروه بازارگاه به همراه عباس یوسفیانی، پرویز پورحسینی، اسماعیل پورحسینی، پرویز فنی‌زاده بود. او با گذراندن دوره‌های بازیگری و کارگردانی دانشکده هنرهای زیبا و گرفتن مدرک کارشناسی تئاتر در رشت، کارمند اداره تئاتر شد. بعد از آن کارمند واحد نمایش صداوسیما گردید و با کارگردانی نمایش‌های صحنه‌ای و تلویزیونی و نوشتن نمایشنامه به فعالیت خود ادامه داد. عمده کارهای او در زمینه بازیگری تئاتر، «آندورا»، «پژوهشی ژرف و سترگ»، «استثناء و قاعده»، «ریچارد سوم، «بازرسی»، «خسیس»، «هنر» است.

سعید پورصمیمی کارش را در سینما با بازی در فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی و نویسندگی ناصر تقوایی در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. در تلویزیون نیز در مجموعه‌های تلویزیونی در پناه تو، ماه عسل، شبی از شب‌ها و در تله‌تئاتر هنر (نوشته یاسمینا رضا) بازی کرده‌است. سعید پورصمیمی ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۸ با ایفای نقش در نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف، پس از ۱۷ سال به صحنه تئاتر بازگشت. 

سعید پور صمیمی

 

زندگی خصوصی سعید پور صمیمی

سعید پور صمیمی سال هاست که ازدواج کرده است و متأهل می باشد اما در این مورد علاقه به توضیح جزئیات ندارد.

فعالیت های قبل از انقلاب سعید پور صمیمی

اولین بار در سال 1354 وقتی 32 ساله بود در سریال سلطان صاحبقران به کارگردانی علی حاتمی جلوی دوربین رفت او اما بیشتر وقت خود را تا انقلاب در تئاتر گذراند. 

ورودش به سینما در سال 1365 با فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی ناصر تقوایی بود، همین نقش جایزه لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فجر برایش به ارمغان آورد. بعد از تکرار جایزه لوح زرین نقش مکمل با فیلم تحفه ها در سال 1366 توانست با فیلم پرده آخر سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مردم را در سال 1369 از جشنواره فجر بگیرد. لازم به یادآوری هستیم جایزه سیمرغ از دوره هفتم فجر اضافه شد

استاد پور صمیمی در زمستان 97 بعد از 40 سال دوباره به عرصه تئاتر بازگشت، او در نمایش داستان ضحاک به کارگردانی پریاد سیف حضور داشت که در تالار رودکی و چند شهر دیگر اجرا شد. او بازیگر تکنیکی و مولف سینمای ایران است. جنس بازی پور صمیمی را در بازی هیچ یکی از بازیگران دیگر پیدا نمی کنید، او جنس خودش را بازی می کند، لحن خود را دارد و اصولا استعداد بازیگری اش ذاتی است. 

سعید پور صمیمی

 

اعتراف عجیب سعید پور صمیمی

سعید پورصمیمی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» درباره شخصیت پدر که در این فیلم بازی می‌کند گفت:«هر نسلی نسبت به نسل گذشته‌اش برتر است و باید هم برتر باشد.

من خودم گاهی حس می‌کنم نسبت به نسل جوان عقب افتاده‌ام، این یک واقعیت است. با تکنولوژی جدید، با گسترش دنیا و نزدیک شدن آدم‌ها به هم این حس در هر آدم مسنی پیش می‌آید. من سعی کردم این ماجرا را با نگاه تندتر در نقشم در «برادران لیلا» بیاورم که پدری است عقب افتاده که چسبیده به سنت‌های قدیم؛ سنت‌هایی که دیگر هیچ کاربردی ندارد».

سعید پور صمیمی

 

آقای پور صمیمی در 9 اسفند سال 1322 در تهران متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران می باشد. او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد ولی شهرت او بیشتر به خاطر بازی در سینما و تلویزیون است.

دیدگاه خود را ارسال کنید