جاماندگان یارانه | آخرین خبر جاماندگان یارانه | جاماندگان یارانه بخوانند:

خبرخوش برای جاماندگان یارانه | یارانه تعویقی واریز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۷.۵ میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر بعد از ثبت‌نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

خبرخوش برای جاماندگان یارانه | یارانه تعویقی واریز شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه معیشتی برای جاماندگان یارانه واریز خواهد شد. جاماندگان یارانه میتوانند بعد از ثبت نام یارانه خود را دریافت کنند. جاماندگان یارانه بعد از ثبت نام، پول هایی که از قبل دریافت نکرده بودند، به حسابشان واریز خواهد شد. در جاماندگان یارانه قرار است بازنگری شود. جاماندگان یارانه میتوانند با مراجعه به سایتی که در ذیل آورده شده است، ثبت نام خود را تکمیل کنند. جاماندگان یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ۹۰ درصد مردم مستحق دریافت یارانه هستند، گفت: از ۷.۵ میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر بعد از ثبت‌نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

به گزارش‌ همشهری آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی گفت: از هفت‌ و نیم میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر آن‌ها بعد از ثبت‌نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: دهک دهم هم به‌ دلیل غیرشفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانوار مشمول یارانه نشدند که بسیاری از این افراد در سامانه حمایت درخواست بازنگری کردند و برای این افراد هم به‌صورت علی‌الحساب یارانه واریز شد، اما تا شفاف شدن اطلاعات اقتصادی آنان این مبلغ قابل برداشت نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند و هر ایرانی که جزو ۹۰ درصد باشد قطعاً حتی یک نفر هم حقش ضایع نخواهد شد و پول همه در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود هست.

وی تصریح کرد: اگر فردی در ماه‌های خرداد، تیر و یا مرداد مشخص شود که مستحقق دریافت یارانه است، پول ماه‌های قبل هم برای این فرد واریز خواهد شد.

به‌گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از یارانه آرد ایران از طریق قاچاق و صادرات رسمی بر سر سفره خارجی‌ها می‌رفت.

حجت‌الله عبدالملکی اضافه کرد: در بخش صادرات، ماکارونی با آرد یارانه‌ای مردم ایران، ۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌گرفت تا خارجی‌ها ماکارونی ارزان‌تری بخورند.

وی مردمی‌سازی یارانه‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: ارز چهار و ۲۰۰ تومانی هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌کرد، همچنین بخش عمده ارز دولتی چهارو۲۰۰ تومانی به جیب دلالان و واردکنندگان بی‌انصاف می‌رسید، به‌عبارتی حق ۴۰۰هزار میلیارد تومانی مردم به جیب عده‌ای دلال، واردکننده، قاچاقچی، مصرف‌کننده و تولیدکنندگان خارجی می‌رفت.

عبدالملکی ادامه داد: بخشی از یارانه ارز دولتی هم به جیب تولیدکننده خارجی به‌ویژه تولیدکننده دانه‌های روغنی می‌رفت به‌گونه‌ای که به‌ازای هر دلار، ۲۰ هزار تومان به جیب تولیدکننده خارجی می‌رفت و به هر تولیدکننده خارجی ۲۰ هزار تومان به‌ازای هر دلار یارانه پرداخت می‌شد.

جریان پرداخت این یارانه از این قرار است که در ماه گذشته، دولت روال پرداخت یارانه نقدی را در قالب طرح اصلاح نظام یارانه‌ای تغییر داد و در ساعت ۲۴ روز ۱۹ اردیبهشت، مبلغی در قالب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار ۷۲ میلیون نفر واریز کرد. این یارانه برای مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد بود و برای ۹ دهک پرداخت شد. هر نفر در سه دهک اول ۴۰۰ هزار و شش دهک دوم ۳۰۰ هزار تومان برای هر مرحله دریافت کرد. در این حالت از جمعیت ۷۸ میلیون نفری که تا اردیبهشت امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند حدود شش میلیون نفر در قالب دهک دهم، حذف شدند. این غربالگری را وزارت رفاه انجام داده بود.

اما به دنبال آن اعتراض زیادی از سوی کسانی که یارانه آنها قطع شده بود، مطرح شد. این افراد می‌توانستند در سامانه‌ای که تعیین شد، درخواست بازبینی را ثبت کنند. طولی نکشید که رئیس‌جمهور دستور رسیدگی فوری به این اعتراض‌ها را صادر کرد و مقرر شد که یارانه اردیبهشت یا همان یارانه مرحله ۱۳۵، به حساب خانوارهایی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند، واریز ولی «غیرقابل برداشت» باشد تا مورد بررسی قرار گیرد. از این جهت در ۲۷ اردیبهشت ماه اولین مرحله واریز برای کسانی که اعتراض کرده بودند، انجام شد.

اکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای تعداد دیگری از کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده ولی در یارانه جدید به عنوان دهک پردرآمد کنار گذاشته شده بودند و اعتراض آنها ثبت شده است نیز واریز یارانه اردیبهشت را انجام داده است و مانند قبلی‌ها قابل برداشت نخواهد بود تا وضعیت آنها رسیدگی شده و اگر مشمول دریافت یارانه باشند، امکان برداشت خواهند داشت.

خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود و قطع یارانه در اردیبهشت، اعتراض دارند، همچنان می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت درخواست بازبینی اقدام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید