اخبار سلبریتی | عصر جدید | کارن همایون فر

تعریف کارن همایون فر از پسر خوش صدا عصر جدید | کارن همایون فر در تعجب این حجم از استعداد + فیلم

کارن همایون فر در تعجب استعداد پسر خوش صدا در صحنه عصر جدید، از او تعریف کرد و گفت من از مرحله قبل منتظرت بودم.

تعریف کارن همایون فر از پسر خوش صدا عصر جدید | کارن همایون فر در تعجب این حجم از استعداد + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کارن همایونفر متولد اول فروردین 1347 می باشد. کارن همایونفر موسیقی دان و آهنگساز ایرانی است. کارن همایونفر سه بار برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن شد. کارن همایونفر در صحنه عصر جدید برای اولین بار حضور یافت. کارن همایونفر تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی و هنر ها آنکارا گذرانده است.

 

بیوگرافی کارن همایونفر

کارن همایونفر (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۴۷) موسیقی‌دان و آهنگساز ایرانی است. او سه بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر و پنج بار موفق به دریافت تندیس زرین بهترین موسیقی در جشن سینمای ایران شده‌است. او از سال ۱۴۰۱ به‌عنوان یکی از داوران در مسابقهٔ تلویزیونی عصر جدید حضور دارد. 

کارن همایونفر

 

کارن همایونفر در سال ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. او از شش سالگی یادگیری پیانو و تئوری موسیقی را آغاز کرد. پس از اتمام دبیرستان برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی به انگلستان و سپس به ترکیه رفت. در انگلستان به موسیقی بیلکنت رفت و بعد از آن در کنسرواتوآر موسیقی «هاجِد تپهٔ» آنکارا، به تحصیلات تکمیلی ادامه داد. او در طول این مدت به صورت خصوصی از استادان موسیقی کلاسیک ترکیه از جمله حیکمَت شیمشَک، کمال اَروغلو و انور توفان آموزش دید و یادگیری اصول هارمونی، کُنتر پوآن، فُرم و تکمیل نوازندگی پیانو را ادامه داد. همایونفر از سال ۱۳۷۳ به آهنگسازی فیلم مشغول است.

کارن همایونفر

 

فعالیت های هنری کارن همایون فر

همایون‌فر از اعضای شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران است. او در ادامه فعالیت‌های خود در سال ۱۳۹۰ آلبومی با عنوان سرانجام شامل مجموعه آثارش برای موسیقی متن فیلم‌های جرم، خاک‌آشنا، زادبوم، گزارش یک جشن، سوت پایان، قصهٔ پریا و یکی از ما دو نفر را منتشر کرد.

در سال ۱۳۹۲ آلبوم گذشته، حال استمراری شامل موسیقی متن سریال‌های سفر سبز، حلقه سبز و فیلم‌های سلطان، آکواریوم، برف روی کاج‌ها و پل چوبی را منتشر کرد. آلبوم خاطرات مبهم با همکاری رضا یزدانی و موسیقی آلبوم «دوستت دارم» در چهار حلقه، دکلمه و شعر احمدرضا احمدی، از آثار اوست که انتشار یافته‌است. او برای بیش از ۱۰۰ فیلم و سریال موسیقی ساخته‌است. او همچنین موسیقی فیلم‌های بادیگارد و به وقت شام را به صورت جداگانه منتشر کرده‌است.

کارن همایونفر

 

همایون‌فر در فصل سوم مسابقهٔ تلویزیونی عصر جدید به عنوان داور و همچنین جایگزین آریا عظیمی‌نژاد در این برنامه حضور دارد.

کارن همایونفر

 

زندگی خصوصی کارن همایونفر

کارن از 7 سالگی مشغول به یادگیری پیانو شد او تئوری موسیقی را نزد «فرمان بهبود» (نوازنده) فراگرفت و پس از پایان مقطع راهنمایی برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان رفت و در مدرسه موسیقی بیلکنت مشغول شد. سپس تئوری موسیقی را در خانواده اش به صورت حرفه‌ای آموخت.

بعد از تحصیلات اولیه در انگلستان به ترکیه رفت و در کنسرواتوار موسیقی دانشگاه حاجت تپه آنکارا به مدت دو سال تحصیلات خود را تکمیل کرد. مدتی زیر نظر اساتید بنام ترکیه از جمله «کمال آروغلو» ، «انور طوفان» و «حیکمت شیمشک» اصول هارمونی و فرم را بصورت خصوصی یاد گرفت. 

کارن همایونفر

 

حواشی اسم خاص کارن همایونفر 

او در مصاحبه ای گفت: نام من برگرفته از شاهنامه فردوسی است و تلفظ صحیح آن کارَن (karan) می باشد که به‌صورت رایج مردم کارن می گویند. درصورتی که اسم کارن یک نام ایرانی و برگرفته از داستان های معروف شاهنامه، یعنی داستان کاوه آهنگر است.

کارن همایونفر

 

او برای رفع این شبهه گفت که برخی از مردم و حتی رسانه ها تصور می کنند که او ارمنی است و جالب تر اینکه در اطلاعات موجود در "ویکی‌پدیا" هم این اشتباه دیده میشود. با وجود اینکه همایونفر حتی در تلویزیون هم به این موضوع اشاره داشته، از قرار معلوم باز هم این سوء تفاهم ادامه دارد. کارن نام سردار لشکر مهرداد شاهزاده اشکانی و اسم فرزند کاوه آهنگر می باشد که هر ایرانی داستانش را باید بخواند.

کارن همایونفر

 
فعالیت حرفه ای کارن همایون فر

کارن همایونفر در سال ۱۳۹۰ آلبومی به نام سرانجام که متشکل از بسیاری از آهنگ های او بود را روانه بازار کرد و در سال ۱۳۹۲ آلبوم گذشته حال استمراری شامل موسیقی متن سریالهای سفر سبز و حلقه سبز و برخی از فیلم های سینمایی را منتشر کرد.

کارن همایونفر می گوید با افتخار مسلمان شیعه هستم و خود را به معنای ارزشی آن حزب اللهی می دانم و فرزند جنگ هستم. در صورت مهیا بودن شرایط دوست دارم به سوریه بروم و برای اعتقادات و منابع ملی کشورم فعالیت کنم.

کارن همایونفر

 

گله هایی از زبان کارن همایونفر

کارن همایونفر که از جمله آهنگسازان خوشنام و باسابقه موسیقی فیلم است در گفت وگویی با خبرگزاری مهر گفت: من تنها چهار قسمت نخست از مجموعه “قلب یخی” را آهنگسازی کرده‌ام و مدت‌ها پیش از کار خود در این مجموعه استعفا کردم، اما در نهایت تاسف همچنان در قسمت‌های بعدی نیز از نام من در تیتراژ استفاده شد.

وی افزود: به دعوت محمدحسین لطیفی، حاضر به همکاری با سریال “قلب یخی” برای نمایش در شبکه خانگی شدم. با توجه به داستان، تم اولیه موسیقی این سریال را ساختم و برای سه قسمت آغازین این مجموعه آهنگسازی کردم و در اختیار علاقه‌مندان این سریال قرار دادم.

دیدگاه خود را ارسال کنید