برنامه خندوانه | اتفاق عجیب در فصل جدید خندوانه

رامبد جوان در برنامه خندوانه غوغا به پا کرد | شرکت در برنامه خندوانه‌ بدون ماسک شد

حرکت عجیب رامبد جوان در برنامه خندوانه تعجب همگان را برانگیخت.

رامبد جوان در برنامه خندوانه غوغا به پا کرد | شرکت در برنامه خندوانه‌ بدون ماسک شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

برنامه خندوانه از مفرح‌ترین برنامه‌های صدا و سیما است.برنامه خندوانه را رامبد جوان تولید می‌کند.برنامه خندوانه از شبکه نسیم پخش می‌شود.برنامه خندوانه امید بسیاری را در میان مردم به وجود آورده است.برنامه خندوانه با حضور جناب خان برگزار می‌شود.

برنامه خندوانه

برنامه خندوانه در شبکه نسیم

ایده اجرای برنامه خندوانه یک بار در سال ۸۳ توسط رامبد جوان به شبکه ۲ سیما داده شده بود ولی بخاطر تأمین نشدن بودجه و مسائل این چنینی ساخت آن به تعویق افتاد. از دو هزار مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود تقریباً ۹۰۰ مورد استخراج و بن مایه علمی برنامه خندوانه شد و بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت انگیز خنده در انسانها بود.  

خندوانه، برنامه ای ترکیبی با اجرای رامبد جوان با بیان موضوعات و ارزشی  نظیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی،خانواده و همچنین  کشف و معرفی استعدادهای جدید در حوزه طنز پرداخته است.رنامه تلویزیونی خندوانه با اجرای رامبد جوان، محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد، دانیال غفارزاده و احسان کرمی  در 7 سال پیش یعنی سال 1392 در گونه مسابقه و گفت و گو محور و در شبکه نسیم تولید شده است. خندوانه توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون که منظوم نام دارد، نمره 8 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم خندوانه را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی می‌کنند.رامبد جوان و جواد فرحانی تهیه‌کنندگان خندوانه این برنامه را، به‌عنوان محصول شبکه نسیم و کشور ایران تهیه کرده‌اند. خندوانه در تاریخ 1394/12/27 پخش خود را آغاز کرد.

سری هشتم خندوانه به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی علی احمدی با آیتم های متنوع و جذاب یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می‌شود.فصل هشتم برنامه «خندوانه» برنامه ای شاد و کمدی است که قسمت های آن از اجرای نمایش، مسابقه، پانتومیم و موارد دیگر تشکیل شده است.

343691

آیتم‌های برنامه خندوانه

در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانه‌ای اثر و یا توسط دیگر رسانه‌ها درباره داستان خندوانه منتشر شده است، می‌خوانیم: «برنامه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار تیتراژ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد، مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. گفتگو با مهمان شروع می‌شود که با شوخی و خنده همراه است. در پایان از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و تا به بهترین لبخند هفته رای دهند. در طی برنامه نیما شعبان نژاد و جناب‌خان کارهای خنده‌داری انجام می‌دهند.از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، گزارش و میان برنامه اشاره کرد.»

برنامه خندوانه از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخص‌های متعدد و گوناگونی می‌توان گفت آثار مرتبط برنامه خندوانه عبارت است از: برنامه سه ستاره، برنامه اکسیر، برنامه موج شب، برنامه صدبرگ و برنامه نون جوونی.

برنامه خندوانه

فصل سوم خنداننده شو در برنامه خندوانه

از ظاهر برنامه معلوم بود که خندوانه در شب یلدا، با افتتاح یک ویژه برنامه به خانه‌های مردم می‌رود. کمدین‌های برتر دو فصل قبل هم آنجا بودند و با خندانننده‌های جدید مشغول تبادل تجربه.میثم درویشان پور و ابوطالب حسینی در این فصل از مسابقه از مربیان خنداننده شو هستند. همه این‌ها نشان می‌داد که فصل جدید خنداننده شو از همین یلدا شروع می‌شود.داوران این فصل هم جالب هستند و از چهره‌هایی اند که خودشان جزو طنازان دوست‌داشتنی‌اند؛ امیرمهدی ژوله، حسن معجونی و رامبد جوان قرار است که در طول این فصل اجرای ۲۰ شرکت کننده را در ۵ مرحله داوری کنند.اما قصه به اینجا ختم نمی‌شود و آیتم‌های جذاب خندوانه هم انگار به بلندای شب یلدا هستند. از اجرای موسیقی بابک افرا، استندآپ علی صبوری و خوانندگی جوان مستعد عصر جدید گرفته تا شیطنت‌های جناب خان و ... فقط بخش‌هایی از ویژه برنامه شب یلدا خندوانه‌اند. 

خندوانه

محتوای برنامه خندوانه

این برنامه از تماشاگرانی تشکیل شده که با تست خنده و از میان صدها هزار متقاضی به برنامه وارد شدند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها هیئت داوران خندوانه گفته می‌شود. برنامه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار تیتراژ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد، مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. ابتدا گفتگویی با دو نفر از دوستان و همکاران وی نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان شروع می‌شود که با شوخی و خنده همراه است. در پایان از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و هیئت داوران خندوانه در برنامهٔ پایانی هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند. در طی برنامه نیما شعبان نژاد کارهای خنده‌دار انجام می‌دهد.از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان برنامه (مصاحبه با مردم داخل تهران، استان‌های ایران، خارج از کشور، میان برنامه (انیمیشن) و ... نام برد.

خندوانه

انتقادات به برنامه خندوانه 

 روزنامه وطن امروز عنوان سرگردوانه، خلأخنده یا هویت؟! چاپ کرد که در آن به شدت از محتوا و فرم برنامه انتقاد کرد. علت اصلی انتقاد حضور معصومه ابتکار در برنامه خندوانه بود.
 شهرام شکیبا (شاعر و نویسنده) در خصوص این برنامه بیان داشت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که دارند ما را سوق می‌دهند به سمت خندیدن بی‌شعور و به ما آموزش می‌دهند، بیایید در تلویزیون و ما برای شما دلقک بازی در می‌آوریم و ۱۰ ثانیه همه شماها الکی بخندید. به ما یاد می‌دهند که خندیدن یک کار غریزی است و هیچ ربطی به تفکر ندارد در حالی که با خود این فرهنگ، اگر بر پایه غریزه‌ها قرار است ما برنامه بسازیم، می‌توان اشکال دیگری را نیز بسازیم و در خارج از کشور نیز این کار را می‌کنند کاملاً هم بر اساس غریزه است. روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: سبک خاص آقای رامبد جوان در تکرار این جمله که «ما خیلی با حالیم»، در نگاه مخاطب نوعی، سبُک و جلف به نظر می‌رسد؛ آن قدر جلف و سبک که حتی مکرراً جلف بودن برنامه از سوی کمدین‌های دعوت شده توسط خود برنامه نیز گوشزد شده است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید