قیمت پراید| قیمت پراید امروز| قیمت پراید صفر| قیمت پراید در سایت دیوار

جدیدترین قیمت پراید امروز 16 خرداد 1401 | ارزانی حاشیه دار پراید در بازار

پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به ترتیب حوالی ۱۸۰ و ۱۸۸ خریدوفروش می شود. قیمت پراید صفر امروز (۱۱۱‌ SE مدل ۹۹) به حوالی ۲۰۳میلیون تومان رسید.

جدیدترین قیمت پراید امروز 16 خرداد 1401 | ارزانی حاشیه دار پراید در بازار
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت پراید از 4 روز پیش روند صعودی به خود گرفت. قیمت پراید در هفته های اخیر کاهش داشته است. قیمت پراید متغیر است. افزایش قیمت پراید با افزایش کیفت آن همراه نیست. در ادامه آخرین اخبار تحول قیمت خودرو و قیمت پراید را بخوانید. 

قیمت پراید

قیمت پراید امروز 16 خرداد 

۱۱۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰

۱۳۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ SE ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰

۱۵۱ پلاس ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت پراید در بازار امروز نسبت به روز گذشته بدون نوسان باقی ماند. بر این اساس پراید وانت ۱۵۱ SE، مدل ۱۴۰۱با ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان و پراید ۱۳۱SE ، مدل ۱۳۹۸ با قیمت  ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد. همچنین پراید SE۱۱۱ نیز با قیمت ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان فروخته شد.

در بازار ایران انواع متنوعی از خودروهای سایپا پراید وجود دارد که همگی آنان از پیشرانه مشترک ۱۳۰۰ سی سی ۸ سوپاپ بهره میبرند که از انواع خودروهای سایپا پراید در ایران میتوان پراید ۱۳۱ ، پراید ۱۱۱ ، پراید ۱۳۲ ، پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت، پراید ۱۴۱ ، پراید هاچ بک ، پراید نسیم و پراید صبا را نام برد.

با شروع خرداد ۱۴۰۱ عوامل مهمی دست به دست‌ هم دادند تا قیمت خودرو داخلی وارد سراشیبی شود. گرچه مسئولان کشور سعی دارند این روند را به افزایش تولید و عرضه خودرو ارتباط دهند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایان سال ۱۴۰۰، خودروسازان با افت حدود سه درصدی تولید مواجه شدند. این در حالی است که تعداد شرکت‌کنندگان در طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان خود گواهی بر افزایش میزان تقاضا در هر دوره است. از این رو، از منظر عرضه و تقاضا فشار روی افزایش نرخ است تا کاهش قیمت خودرو.

طی هفته‌های اخیر رکود قیمت خودرو با رکود معاملات همراه شد. گویا نبود مشتری در بازار فروشندگان را بر آن داشت تا نرخ‌های خود را در محدوده پایین‌تری اعلام کنند. اما کاهش قیمت هم منجر به تغییر نقش مشتریان از متقاضی صرف به خریدار نشد.

در حال حاضر متغیرهای مختلفی برای دست‌ نگه‌داشتن از خرید خودرو وجود دارند. متغیرهایی که وجود هر یک به‌تنهایی کافی است تا بازار دچار رکود شود، اما اکنون با همدیگر ظهور کرده‌اند.

ازجمله این عوامل می‌توان با شروع رشد قیمت دلار در بازار ارز اشاره کرد. این بازار همواره نقشی بی‌بدیل بر سایر بازارها دارد و کوچک‌ترین نوسانی در آن در سایر بازارها هم نمود پیدا می‌کند. گرچه ارز و خودرو  در ذات خود کالای سرمایه‌ای نیستند، اما در ایران همواره به آن‌ها به چشم بازار سرمایه‌گذاری نگاه می‌شود. از این رو، با هدایت سرمایه به سمت بازار ارز و متعاقب آن طلا و سکه، طبیعی است که بخشی از سرمایه از بازار خودرو خارج شود. به عبارت دقیق‌تر، سرمایه‌گذاران فعلاً بازار ارز و طلا را جذاب‌تر از بازار خودرو می‌بینند.

اما متقاضیان واقعی خودرو هم فعلاً برای ورود به بازار با موانعی مواجه هستند. به‌ویژه آنکه با تغییر شرایط و سامانه قرعه‌کشی خودروهای داخلی، گویا آن‌ها به برنده‌شدن در لاتاری خودروسازان امیدوار شده‌اند. به نظر می‌رسد این آخرین بارقه امید آن‌ها برای خودرودارشدن است. اکنون فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به اندازه‌ای است که ارزش صبوری بیشتر برای خرید خودرو از کارخانه داشته باشد.

آزادسازی واردات خودرو نیز دیگر عاملی است که از ابتدای ماه جاری بازار را تحت تاثیر قرار داد. به نظر می‌رسد عزم دولت این بار جزم است تا چشم بازار ایران را به مدل‌های خارجی خودرو هم باز کند. با توجه به آنکه دولت وعده واردات خودروهای ارزان و متوسط‌قیمت را داد احتمال دارد که عده‌ای منتظر اجرای این طرح باشند.

برجام نیز دیگر عاملی است که شرایط انتظاری در بازار خودرو به وجود آورد. مذاکرات وین در دولت سیزدهم عمری به اندازه دولت دارد. حالا فعالان بازارهای مختلف در انتظار نتیجه این مذاکرات نشسته‌اند تا شاید با توافق احتمالی قیمت‌ها ریزش دیگری را تجربه کند.

درنهایت اینکه گروهی از متقاضیان هم می‌گویند با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی دیگری قدرت خرید نیازهای ثانویه نظیر خودرو را از دست داده‌اند. به‌ویژه آنکه در دو سال اخیر قیمت بسیاری از مدل‌های خودرو رشد سه تا چهار برابری را تجربه و شکاف قابل‌توجهی را با دستمزدها پیدا کرد.

ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

در این میان بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که تولید و عرضه بیش از هر عامل دیگری بر بازار موثر است. شاید متغیرهایی در بازار اثر بگذارند، اما تمام این نوسانات مقطعی است و تا زمانی که عرضه متناسب با تقاضا نباشد، بازار خودرو به ثبات و آرامش نمی‌رسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید