قیمت بنزین | قیمت نهایی بنزین اعلام شد؟ | بنزین سهمیه ای گران می شود؟

قیمت نهایی بنزین اعلام شد؟ | بنزین سهمیه ای گران می شود؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

قیمت نهایی بنزین اعلام شد؟ | بنزین سهمیه ای گران می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که بارها مطرح شده است. قیمت بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای با هدف تشویش اذهان و روحیه جامعه، اخبار کذبی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ که نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین در دست بررسی نیست. حتی بارها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال‌جاری یعنی سال ۱۴۰۱ تغییری نخواهد داشت. در ادامه آخرین خبر از افزایش قیمت بنزین را بخوانید. 

جزئیات جدید درباره قیمت بنزین

«جلیل سالاری» امروز سه‌شنبه در خصوص شایعات افزایش قیمت بنزین، افزود: قیمت بنزین با تغییر در نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و گران نمی‌شود.

وی ادامه داد: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد.

قیمت بنزین

توضیحات مهم معاون رئیسی درباره گرانی بنزین

سالاری تاکید کرد: همچنین تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت ایجاد نخواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: قیمت بنزین یارانه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳ هزار تومان خواهد بود.

اکنون تولید بنزین در کشور ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است.

همچنین مصرف بنزین در کشور نیز با کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش رفت‌وآمدها، به حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

اخبار مهم از قیمت بنزین

ممکن است در آینده دولت واردات بنزین توسط بخشی خصوصی را آزاد کند که در پی قانون جدید بنزین ممکن است این سوخت سه نرخی شود. نکته‌ای که بر اساس صحبت‌های وزیر اقتصاد و عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌توان به طور قطع آن را تایید کرد این است که بنزین تا پایان امسال گران نمی‌شود.

به نقل از تحلیل بازار، گمانه‌زنی‌ها درمورد گرانی بنزین این روزها حسابی داغ شده است. دولت سهمیه بنزین افراد را از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر کاهش داده و مقدار سوخت‌گیری در هر نوبت را به ۳۰ لیتر در برخی شهرها کاهش داده است. اما به نظر می‌رسد که اینها تنها اخبار غافل‌گیرکننده این روزهای وزارت نفت نیست.

اما به نظر می‌رسد که اینها تنها اخبار غافل‌گیرکننده این روزهای وزارت نفت نیست. فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس حالا به صورت تلویحی احتمال ۳ نرخی شدن بنزین را تایید می‌کند.

او می‌گوید که هم اکنون قیمت بنزین در کشورهایی همچون عراق و پاکستان حدود ۱۵هزار تومان است، اما ما در ایران آن را حداکثر لیتری ۳هزار تومان می‌فروشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین موجب تغییر درآمدهای دولت می‌شود. از آنجایی که هر گونه تغییر در ردیف درآمدهای دولت باید در لایحه بودجه دیده شود، امکان افزایش قیمت بنزین برای دولت در سال جاری وجود ندارد و حداقل تا سال آینده و ارائه لایحه جدید بودجه‌ای قیمت بنزینی که دولت عرضه می‌کند، گران نمی‌شود.

فریدون عباسی افزود: افزایش مصرف این نگرانی را ایجاد کرده که ایران واردکننده بنزین شود و ناچار باشد بخشی از نیاز خود را از از محل واردات تامین کند. حالا سوال من این است در شرایطی که دولت با کسری شدید منابع مالی مواجه است، منطقی است که بخواهد بنزین به قیمت ۱۵هزار تومان وارد کرده و به قیمت ۳هزار تومان در بازار عرضه کند؟

به همین دلیل به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد واردات بنزین توسط بخش خصوصی را آزاد کرده و تقاضای مازاد بر سهمیه مجاز از محل بنزین وارداتی را توسط بخش خصوصی پاسخ داده شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید