کد خبر : 28893 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

خبر خوش آخرهفته ۱۲ آبان برای مردم | واریز سود 4میلیونی سهام عدالت تا آخر پاییز | حساب کدام سهام عدالتی ها با سود 4 میلیونی پر می شود؟

وزیر اقتصاد و دارایی از واریز سود سهام عدالت خبر داده است. اما مبلغ سود سهام عدالت چقدر است و این سود به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

خبر خوش آخرهفته ۱۲ آبان برای مردم | واریز سود 4میلیونی سهام عدالت تا آخر پاییز | حساب کدام سهام عدالتی ها با سود 4 میلیونی پر می شود؟

مدت‌ها است که بحث جاماندگان سهام عدالت مطرح است. در اواخر دهه هشتاد وقتی بحث تخصیص سهام عدالت مطرح بود، ثبت نام این سهام براساس رده‌های مختلف شغلی انجام شد. به نظر می‌رسد که علت اصلی این موضوع نیز عدم دسترسی به اطلاعات دقیق در مورد دهک‌بندی خانوارها بود.سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

 

آنگونه که امروز احسان خاندوزی خبر داد در جلسه امروز شورای عالی بورس تصویب شده که ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت افرادی است که برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند و احتمالا مبلغ این سود برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو برابر این رقم است.

با این حساب یک خانوار چهار نفره تا پایان آذرماه دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کند و آنگونه که وزیر اقتصاد وعده داده است این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می‌شود.

در کنار ۴۹ میلیون نفری که مشمول سود سهام عدالت هستند، ماجرای تخصیص این سهام به جاماندگان همچنان مطرح است. بحثی که حداقل دو تا سه سال است که مدام از طریق منابع خبری مختلف مطرح می‌شود اما تاکنون به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.

در آخرین اظهارنظر، وزیر اقتصاد از شناسایی جاماندگان سهام عدالت خبر داد. به گفته خاندوزی اولویت پرداخت سهام عدالت با افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است. قرار است این افراد، هر کدام سهام عدالتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند.

به گفته خاندوزی، جاماندگان مشخص شده‌اند و اجرای این مساله منتظر تاییدیه مجلس است. اما پیش از این رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که منابع لازم برای پرداخت سهام عدالت وجود ندارد./ تجارت نیوز

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز نهم آبان 1401 با افزایش 288 هزار و252 تومان به8 میلیون330 هزار و439 تومان رسید.

 امروز دوشنبه (نهم آبان 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 7 میلیون694 هزار و923 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 15368  واحد افزایش در ارتفاع 1.254.463 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 360.816 واحدی قرار گرفته است.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فارس،شستا، فولاد،فملی،تاپیکو،شپنا و حکشتی بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس آریا،مارون،زاگرس،ددانا،فرابورس،شبصیر و بجهرم بر شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند./منیبان

سهام عدالت

 یک نماینده مجلس درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تذکر داد

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

لزوم اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط، مطابق بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

به استناد بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال 1401 کل کشور، دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (قدس سره)، مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور و کلیه افراد واجد شرایط طبق قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اقدام نماید.

لذا ضروری است نسبت به تخصیص سهام عدالت به واجدین شرایط مطابق قانون اقدام شود.

واریز سود شرکت های بورسی و غیر بورسی سهام عدالت

در راستای واریز سود سهام عدالت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آقای پور ابراهیمی گفت: اواسط آبان می شود منابع ناشی از سود سهام شرکت های غیر بورسی سهام عدالت را مشخص کرد.پیشنهادی در وزارت اقتصاد در دستور کار قرار گرفته مبنی بر این که با پیگیری واریز سود بورسی سهام عدالت این سود غیر بورسی نیز  با آن همزمان در یک بازه زمانی مشخص واریز شود و حداکثر تا یک ماه دیگر بتواند عملیاتی شود.

در خصوص شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه مواردی را بیان کرده بود.

آقای مهدی قلی پور گفت: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

او می‌گوید: سهام عدالت در شهرک صنعتی رشت مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی است و بعد از آن شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. سهام عدالت نیم درصد مالکیت مگاموتور را نیز دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و شهرک صنعتی البرز دیگر سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت هستند.

با پایان شهریور و عدم واریز سود شرکت های غیربورسی سهام عدالت بار دیگر وعده های داده شده از سوی مسئولان مربوطه محقق نشد! وعده هایی که گویا تنها برای رفع مسئولیت است چرا که  افراد  در برابر وعده هایی که می دهند  پاسخگو نیستند و تنها این سهامداران هستند که چشم انتظار واریز این سود بعد از گذشت بیش از پانزده سال مانده اند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.