خبر بد برای کامیون‌ دارها| کرایه حمل و نقل زیاد می شود؟

دولت قرار است عوارض جا به جایی حمل و نقل جاده‌ای را افزایش دهد. گویا قرار است کارمزد دولت از محل بارنامه کامیون‌ها از ماه آینده از پنج درصد به ۹ درصد برسد. آیا کرایه حمل و نقل گران می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای به کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالاهای اساسی از افزایش عوارض جاده‌ای خبر داد.

گویا قرار است از ۱۲ دی ماه عوارض جاده‌ای جا به جایی کالاها از چهار درصد به ۹ درصد برسد. کامیون‌دارها معتقدند افزایش قیمت عوارض جاده‌ای در نهایت منجر به نوسان قیمت کرایه حمل و نقل می‌شود.

کرایه حمل تغییر می‌کند؟

دبیر کانون‌ انجمن‌های صنفی رانندگان حمل‌ کالا در این مورد گفت: ۱۲ سال است که عوارض بارنامه کامیون‌ها ثابت بود و حدود چهار درصد دریافت می شد. بنابر مصوبه دولت، قرار است عوارض جا به جایی کالاها افزایش پیدا کند. این افزایش قیمت تاثیر چندانی در گرانی نرخ کرایه حمل و نقل یا تورم ندارد.

هاشم مظاهری به تجارت‌نیوز توضیح داد: تنها محل درآمد سازمان راهداری از دریافت عوارض هست. با توجه به وضعیت جاده‌ای دولت تمهیداتی را جهت اخذ منابع برای بهبود شرایط جاده کشور در نظر گرفته است.

او بیان کرد: هفته آینده با دولت و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی نشستی برگزار می‌شود. ما با اصل موضوع یعنی دریافت عوارض مخالفتی نداریم اما در این باره پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم.

مظاهری گفت: هنوز کارمزد دولت از محل بارنامه کامیون‌ها گران نشده است. یعنی تا زمانی که این مساله قانونی و مصوب نشود جنبه اجرایی پیدا نمی‌کند.

 

دولت هیچ خدماتی به کامیون‌دارها نداد

از سوی دیگر رضا خادمی زاده، رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان مسافربری کشور گفت: این افزایش قیمت از محل بارنامه کامیون‌ها هنوز هیچ مبنای قانونی ندارد. با توجه به اینکه در گذشته از رانندگان کامیون و اتوبوس‌ها عوارض دریافت می‌شد اما هیچ خدماتی را به ما ارائه ندادند.

گویا در راستای افزایش کارمزد دولت از محل بارنامه کامیون‌ها کانون صنفی کارفرمایان و شرکت‌های حمل و نقل نسبت به این تصمیم اعتراض کردند. آنها معتقدند افزایش نرخ عوارض برای بارنامه در نهایت منجر به افزایش قیمت حمل می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید