اخبار حوادث|راز سارق خشن لو رفت|مادر به دزدی های پسرش اعتراف کرد

راز سارق خشن لو رفت|مادر به دزدی های پسرش اعتراف کرد

پیگیری پرونده سرقت طلا از منزل مسکونی به دستگیری عاملان زورگیری با تصادف ساختگی انجامید.

راز سارق خشن لو رفت|مادر به دزدی های پسرش اعتراف کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

با دستگیری عامل سرقت طلا لو رفت

خریدار طلا مدعی شد با ضمانت زنی که از قبل با او آشنایی داشته، ده ها میلیون تومان طلا را خریده و قرار بود که فرد فروشنده همراه آن زن، فاکتور طلاها را تا دو روز بعد ارائه کند.

طلافروش مذکور گفت: به همین دلیل مبلغ 30 میلیون تومان به حساب بانکی فروشنده واریز کردم تا پس از ارائه فاکتور ، ده ها میلیون تومان وجه باقی مانده را به آن ها پرداخت کنم! اما مدتی بعد وقتی سایت اتحادیه طلافروشان را بررسی کردم تازه متوجه شدم که طلاهای مذکور سرقتی است.

گزارش خراسان حاکی است: به دنبال اظهارات مرد  طلافروش  ، بلافاصله عملیات شناسایی مال باخته و دستگیری سارقان طلاها در دستور کار قرار گرفت. ساعتی بعد ماموران انتظامی با استفاده از فناوری های نوین پلیسی موفق شدند مال باخته طلاها را شناسایی کنند.

این زن جوان به افسر پرونده گفت: همه طلاهایم را نزد مادرم به امانت گذاشته بودم که اوایل آذر متوجه شدم طلاها سرقت شده است. بلافاصله به برادرم مسعود مشکوک شدم چرا که او دارای چندین سابقه کیفری است اما مادرم مرا از تهمت زدن منع کرد! به همین دلیل به کلانتری شفای مشهد رفتم و سرقت طلاهایم را گزارش دادم!

ولی بعد از گذشت یک هفته از این ماجرا، مادرم بالاخره حقیقت موضوع را بیان کرد. او گفت: برادرت طلاها را به زور و تهدید سرقت کرد و من نتوانستم مقابل او بایستم!

زن جوان ادامه داد: به همین دلیل بلافاصله با برادرم تماس گرفتم اما او سرقت طلاها را انکار کرد بنابر گزارش خراسان، نیروهای کلانتری طرق مشهد در پیگیری این پرونده، مراتب را به قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند و با کسب مجوزهای قضایی، تصاویری از مسعود (متهم) را به دست آوردند که با تطبیق تصویر وی با تصاویر دوربین مدار بسته طلافروشی مشخص شد که «مسعود» همان فروشنده طلاهای سرقتی است بنابراین نیروهای انتظامی با استفاده از شگردهای تخصصی، او را تطمیع کردند و به  طلافروشی  مذکور کشاندند تا باقی مانده پول ها را دریافت کند. در همین حال ماموران در پوشش مشتری وارد طلافروشی شدند و گروه دیگری نیز به فرماندهی رئیس کلانتری ، در اطراف طلافروشی مستقر شدند.

حدود ساعت 20 بود که ناگهان خودروی سواری لیفان مقابل طلافروشی توقف کرد و "مسعود" در حالی که اطراف خود را می پایید قدم به درون طلافروشی گذاشت اما ناگهان درحالی حلقه های قانون بر دستانش گره خورد که گروه دیگر عملیاتی نیز جوان لیفان سوار را به دام انداختند. گزارش خراسان حاکی است؛ با انتقال متهمان به کلانتری تحقیقات پلیس در حالی ادامه یافت که "مسعود" با تهدید ماموران خود را وکیل دادگستری معرفی می کرد و قصد داشت پرونده را به انحراف بکشاند اما هنوز بازجویی ها از وی آغاز نشده بود که جوانی به کلانتری مراجعه کرد و با شناسایی دو متهم لیفان سوار گفت: در بولوار محمد آباد مشهد در تردد بودم که ناگهان راننده لیفان خودرو را به عمد به خودروی پرایدم زد وقتی پیاده شدم آن ها یقه مرا گرفتند و درحالی که فریاد می زدند چه چیزی درون خودرو داری؟

به بازرسی پرایدم پرداختند و مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان را که داخل داشبورد بود سرقت کردند. بنابرگزارش خراسان بررسی‌های پلیس نشان داد که رنگ خودروی لیفان روی خودروی پراید وجود دارد . بدین ترتیب دو متهم مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند که به زورگیری وجوه نقدی با تصادف ساختگی و همچنین سرقت طلاها اقرار کردند. تحقیقات بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر لیفان سواران با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ "حسین دهقان پور" (فرمانده انتظامی مشهد) همچنان ادامه دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید