قیمت دلار | قیمت امروز دلار

صعودی شدن ارزش معاملات خرد در کنار تشکیل الگوی برگشتی در شاخص کل می تواند از احتیاط سرمایه گذاران بکاهد و پول ها را روانه این بازار کند.

سایت شماره یک:

قیمت دلار دام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد.قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

قیمت دلار

دیده بان امروزبه بررسی وضعیت قیمت دلار و سکه در صورت توافق برجام پرداخته است. دیدگاه های موجود درباره آینده بورس نیز منعکس شده است.

کف قیمت دلار و سکه یکی از پر تکرارترین مسائل بین آنان است. بازار تکنیکال و انعکاس پیش بینی معامله گران قدیمی داغ است. اکوایران در دیده بان شنبه 5 شهریور شرایط بازارها را درصورت توافق بررسی می کند.

احتمال تشکیل الگوی برگشتی در بازار سرمایه

کاهش های  قیمت های بازار سهام در کنار انتشار گزارشات سالانه مناسب باعث شده است تا برخی از کارشناسان به ارزندگی کلیت بازار سرمایه  در شرایط کنونی اشاره کنند، ولی بلاتکلیفی های برجامی و ریزش های اخیر عاملی است که باعث احتیاط سرمایه گذاران در ورود به بازار شده است و  احتمالا پول های نقد به دنبال نشانه های برگشت بازار هستند.

 صعودی شدن  ارزش معاملات خرد در کنار تشکیل الگوی برگشتی در شاخص کل  می تواند از احتیاط سرمایه گذاران بکاهد و پول ها را روانه این بازار کند.

شاخص کل در هفته قبل برای دومین بار از نزدیکی محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد به بالا برگشت و باعث افزایش  امیدواری برای سرمایه گذاران بازار سرمایه شد. نمودار تکنیکالی شاخص کل نشان می دهد که در صورت ادامه این شرایط محدوده فعلی می تواند محدوده برگشتی شاخص کل باشد که در ادامه واکنش شاخص با مقاومت قبلی روند را مشخص خواهد کرد.  

احتیاط و صبر در بازار سرمایه 

تعدادی از تحلیلگران احتمال احیای توافق را‌‌ بالا می دانند و بر اساس این پیش بینی اقدام به خرید می کنند ولی سرمایه گذاران محتاط تر که ریسک پذیری کمتری دارند تا قطعی شدن توافق برای خرید صبر می کنند. برخی از سرمایه گذاران تصور می کنند با احیای توافق سرمایه های زیادی از بازار مسکن، ارز و طلا و سکه ناامید می شوند و  بازار سرمایه در این شرایط یکی از مقاصد اصلی پول هایی است که از رکود سایر بازارها فرار کرده اند. البته ترس گذشته ممکن است مانع ذهنی برای چرخش سرمایه ها به سمت بورس باشد.

رفتار سینوسی در بازار ارز

بازار ارز در هفته قبل یک رفتار سینوسی را تجربه کرد و هیجانات معامله گران فرصت نوسان مناسبی را در بازار فراهم کرد،  قیمت دلار تقریبا یک ‌کف قیمتی را تست کرد. پس از آنکه دلار تهران با حمایت کف کانال ۲۸ هزار تومانی برخورد کرد، افزایش تقاضا و هیجانات خرید باعث تشکیل صف خرید در مقابل صرافی ها شد.

 ولی در ادامه همزمان با رشد قیمت دلار از تقاضای خرید دلار توافقی  کاسته  شد و صف ها از بین رفت که نشان می داد تعدادی از افراد از شرایط هیجانی موجود برای نوسان گیری استفاده می کنند.

در شرایط کنونی تحلیل های متفاوتی از کف قیمتی دلار در صورت احیای توافق وجود دارد عده ای برای تحلیل کف قیمتی دلار به قیمت دلار نیما اشاره می کنند.

قیمت دلار نیما در شرایط کنونی نوسان خاصی را تجربه نکرده و بدون تغییر مانده و قیمت کنونی آن کف قیمتی دلار متشکل در هفته قبل بوده است.

در این چارچوب در صورت توافق و اوج گیری احساسات کاهشی، نرخ دلار به کمتر از نیمه کانال ۲۶ هزار تومانی نخواهد رسید، ولی دیدگاهی دیگر شکل گیری صف های خرید دلار توافقی در هنگام سقوط قیمت ارز تا  ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی را مبنا قرار می دهند و می گویند به خاطر افزایش تقاضای خرید در قیمت فوق ، احتمالا کف کانال ۲۸ هزار تومانی کف قیمتی دلار در صورت احیای برجام است و بالا بودن تقاضا در قیمت های پایین نمی گذارد دلار آزاد  خود را به دلار نیما برساند.

قیمت دلار

نوسانات قیمت در بازارها

تب و‌تاب اخبار نفوذ کرده به بازار ها، موجب ایجاد نوسانات قیمتی قابل توجه در بازارها شده و فضا به نفع نوسان گیران شده است.در میان معامله گران مهم ترین سئوال آینده بازارها در صورت توافق احتمالی است.

احیای برجام چه تاثیری بر کاهش قیمت دلار دارد؟ 

به گزارش سایت شماره یک، علی‌اصغر سمیعی در یادداشتی درباره قیمت احتمالی ارز پس از توافق برجام نوشت: با اینکه برجام و توافقات احتمالی می‌تواند توانایی‌های مالی بانک مرکزی را افزایش دهد، ولی آمدن مقداری پول به خزانه کشور نمی‌تواند بر واقعیت‌های اقتصادی اثر جدی بگذارد.

وی افزود: مشکل اصلی اقتصاد کشور با توافقات احتمالی رفع نمی‌شود، ممکن است توافقات و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آزادی فروش نفت بتواند به طور موقت و مانند یک مسکن بر روی اقتصاد کشور اثر بگذارد، ولی درمان اصلی نیست.

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: ممکن است بعد از امضای توافق با تصمیم‌های نابخردانه در داخل و توطئه‌گرانه در خارج و به ضرب تبلیغ و تزریق بیش از تقاضا و ساختن جو "همه چیز گل و بلبل است" به طور مصنوعی بشود، برای مدتی بسیار کوتاه قیمت‌ها را پایین نگه داشته و بازار را به بهشت خارج‌کنندگان سرمایه از کشور و واردکنندگان کالاهای مصرفی و غیرضروری به کشور تبدیل کرد،

ولی بعد از چند روز که روند کاهشی قیمت‌ها متوقف شود، بلافاصله خرید گسترده و هجوم مترصدین (و همچنین مترصدات) برای خرید آغاز و قیمت‌ها افسار گسیخته‌تر از قبل رو به افزایش خواهد گذاشت.

سمیعی یادآور شد: این تجربه‌ها را قبلا هم داشته‌ایم و ملموس‌ترین آن، بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ بود، که قیمت ارز به کمتر از یک سوم کاهش یافت، که البته بعد از کمتر از شش ماه باز به همان قیمت‌های قبلی برگشت.

وی متذکر شد: امیدوارم این نوبت مسوولان اقتصادی کشور از تجربه‌های گذشته درس لازم را گرفته باشند، و در این موارد با درایت بیشتری عمل شود.

قیمت دلار

روز های تلخ پایانی ریزش قیمت دلار در بازار

به گزارش سایت شماره یک، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی پازوکی در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع "بازارها و برجام؛ بازارها به کدام سو می‌روند؟" اظهار داشت: بنده بعید می دانم اگر سفارت آمریکا در تهران نیز باز شود، قیمت دلار به زیر عدد ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان بیاید؛ قیمت ارز در بازار ارز به وسیله عرضه و تقاضا ارز تعیین می‌شود.

وی افزود: وزیر نفت در برنامه هفتم ۲۰۰ میلیارد دلار قرار است سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت ایران کند و رقمی از آن به صندوق توسعه ملی می رود که به خصولتی‌ها وام می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اینها واقعیت‌هایی از اقتصاد ایران است و در نتیجه ارز ۱۰ هزار تومانی یک آرزو است و در صورتی که برجام پذیرفته نشود وضعیت وحشتناک خواهد شد؛ به خصوص با سیاست‌های نابخردانه‌ای که دولت در یک سال گذشته داشته است.

پازوکی عنوان کرد: تصمیمات نابخردانه تعادل را در بازار ایران بر هم زده است. هر کجا می روید قیمت‌ها فزاینده افزایش پیدا کرده و عامل بیکاری شده است.

وی متذکر شد: دولت برنامه‌ای ندارد و استراتژی آن مشخص نیست و یک سال و ۱۰ روز از روی کار آمدن این دولت گذشته است و سیاست‌های کلی برنامه هفتم را در نیاورده‌اند و برای این‌که بخواهیم برسیم به اهدافمان، باید وضع موجود را برای رسیدن به کمال مطلوب بررسی کنیم.

خبری برجامی که قیمت دلار را در بازار ریزشی کرد

در مجموع آنچه که موجب شد کانال ۲۹ در هرات و تهران از دست برود خبر رسانه‌های خارجی درباره درخواست‌های ایران بود. رسانه‌های خارجی به نقل از مقام‌های امریکایی مدعی بودند که ایران از درخواست خودش برای حذف نام سپاه و شرکت‌های اقتصادی تابع آن صرفه نظر کرده است. این خبر که در بازار پخش و فضا هم ریزشی شد.

بنا به گزارش اکوایران، خبر کنار گذاشته شدن تحریم‌های سپاه از جریان مذاکرات به این خاطر فضای بازار را نزولی کرد که در اردیبهشت 1401 عامل صعودی شدن قیمت، موضوع سپاه بود. در آن زمان معامله‌گران تصور می‌کردند حذف تحریم سپاه یکی از موانع جدی برای توافق است. وقتی اعلام شد بایدن به هیچ وجه، این درخواست را نمی‌پذیرد پیش‌بینی به حصول توافق در بازار ارز کم‌رنگ شد.  خبر دیروز رسانه‌های خارجی در بازار شنبه، دقیقا عکس اردیبهشت عمل کرد.

البته محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده گفته ایران هیچوقت حذف نام سپاه را از فهرست ساختگی آمریکا شرط توافق قرار نداده است. اطلاعات هم نشان می‌دهد موضوع سپاه هفته‌ها قبل حل شده است.

قیمت دلار

جو فروش در بازار بالا رفت

معامله‌گران در بازار معتقدند جو فروش در بازار بالا رفته و امکان ریزش وجود دارد حتی به طرز عجیبی زمزمه دلار ۲۰ هزار تومانی هم شنیده می‌شود.

برخی از آن‌ها تصور می‌کنند این روند وقتی متوقف و برمی‌گردد که برای فروش التماس کنند، یعنی خریداری در بازار وجود نداشته باشد. این گروه اعتقاد دارد لحظه برگشت همین موقع است.

ایست بورس به ریزش قیمت دلار

در بازار یک نکته دیگه هم درباره ریزش وجود دارد: روند شاخص بورس و قیمت دلار. معامله‌گران ارزی معتقدند اگر خبر توافق ۱۰۰ درصدی بود حقوقی‌ها در بورس می‌خریدند، اما وقتی شاخص منفی است یعنی اتفاق قطعی رخ نداده است بنابراین ریزش دلار پایدار نیست. برخی تصور می‌کنند به اندازه گپ منفی، قیمت برمی‌گردد و برخی تصور می‌کنند دلار نیمی از ریزش را پس می‌دهد.

قیمت سکه تا 11 میلیون ریزش می کند؟

در بازار فلز زرد نرخ سکه تقریبا 500 هزار تومان کاهش داشت و در 13 میلیون و 100 هزار تومان معامله می‌شد. تحلیلگران فنی سکه می‌گویند این بازار بالای خط روند صعودی خودش از سال 98 قرار دارد که اگر این خط روند بشکند می‌تواند تا 11 میلیون و 800 هزار ریزش کند و اگر این خط روند حفظ شود دوباره به بالای 13 میلیون و 500 هزار تومان برمی‌گردد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر