تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز ترون + آینده قیمت ارز ترون

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز ترون + آینده قیمت ارز ترون
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

چکیده : تحلیل ارز ترون و نکات خرید ترون برای سرمایه گذاری

ترون با استفاده از فناوری بلاک چین و ایجاد بستری برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز به دنبال ایجاد اینترنتی غیر متمرکز است. شبکه ترون از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد و با ایجاد بستری پویا و سبک، امکان انجام تراکنش‌های رمز ارزی را با کارمزدی بسیار کم فراهم کرده است. ثبت بیش از 4 میلیارد تراکنش در طول چند سال فعالیت ترون، محبوبیت این پروژه رمز ارزی را نشان می‌دهد. اگرچه قیمت این ارز دیجیتال در سال 2022 تا حدی متاثر از شرایط موجود در بازار رمز ارزها بود، اما ترون توانست در ماه‌های گذشته از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرد. در این مقاله به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ترون و آینده قیمت این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال ترون تا پایان سال 2022

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 روند بسیار پرقدرتی را تجربه کرد. در این سال شاهد ظهور و رشد بسیاری از ارزهای دیجیتال بودیم اما با فرارسیدن سال 2022 داستان به گونه‌ای دیگر رقم خورد. بسیاری از پروژه‌ها با مشکلاتی جدی مواجه شدند و بیت کوین، که به نوعی شاخص ساز و لیدر بازار رمز ارزها محسوب می‌شود، از ابتدای سال تا زمان نگارش این مقاله، بیش از 58 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. در بازارهای نزولی معمولا آلت کوین‌ها نسبت به قیمت بیت کوین شرایط بدتری را پشت سر می‌گذارند و ریزش قیمت در آن‌ها با شدت بیشتری همراه است. اما ارز دیجیتال ترون رویکردی نسبتا متفاوت از خود نشان داد. این ارز دیجیتال نسبت به قیمت ابتدای سال میلادی تنها 18 درصد افت داشته است.

قیمت ترون

نمودار روزانه قیمت ترون

همانطور که در نمودار قیمت ترون در تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود، این ارز دیجیتال از ابتدای سال تا کنون در کانالی ثابت یا رنج نوسان داشته است. سایه بالایی بلند ایجاد شده در کندل قیمت دهم اکتبر نیز واکنش قیمت به محدوده میانی کانال را نشان می‌دهد. RSI و مکدی در محدوده خنثی قرار دارند و میانگین قیمتی 50 روزه نیز در طول چند روز گذشته در نزدیکی کندل‌های قیمتی قرار گرفته است. این عوامل نشان می‌دهند که در حال حاضر خریداران یا فروشنده‌ها برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و بهترین استراتژی در مورد ارز دیجیتال ترون، نوسانگیری در بازار است و سرمایه‌گذاری چندان توصیه نمی‌شود. انتظار می‌رود کانال رنج موجود تا انتهای سال نیز حفظ شود و قیمت در طول دو ماه و نیم باقیمانده در این کانال نوسان داشته باشد. اما در کوتاه مدت با توجه به تراکم قیمت می‌توان انتظار حرکتی شارپ در بازار را داشت. با توجه به واگرایی موجود میان نمودار قیمت و اندیکاتورهای RSI و مکدی، در صورتی که قیمت از سد خط میانی کانال عبور کند، اهداف 0.075 دلار و 0.085 دلار چندان دور از ذهن نخواهد بود.

تحلیل فاندامنتال ارز ترون تا پایان سال 2022

برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال ترون ابتدا می‌بایست مباحث اقتصاد کلان را مورد بررسی قرار داد. اتفاقاتی که پس از پاندمی کرونا در اقتصاد جهان رخ داد، باعث شد تا تورم در اکثر کشورهای دنیا به رکوردی چهل ساله برسد. بانک‌های مرکزی نیز برای مقابله با این موضوع به سیاست‌های انقباضی روی آوردند. داده‌های اشتغال در امریکا نیز روند نسبتا مثبتی داشته است و این موضوع راه را برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ماه نوامبر هموار می‌سازد. بنابراین از منظر اقتصاد کلان نمی‌توان انتظار افزایش تقاضا در بازارهای پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال را داشت و ارز دیجیتال ترون نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

اما داده‌های موجود در بازار رمز ارزها شرایط بهتری را برای آینده ارز دیجیتال ترون ترسیم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد یک پروژه رمز ارزی می‌بایست بررسی کرد، حامیان آن پروژه است. جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، جوانی موفق است که توانسته در سال‌های اخیر خود را در صدر اخبار بازار ارزهای دیجیتال حفظ کند. گاهی به بهانه ضیافت ناهار با وارن بافت افسانه‌ای و گاهی نیز از طریق شایعات موجود در مورد خرید صرافی های رمز ارزی. وی که از مدیران صرافی پولونیکس به شمار می‌رود، اکنون به نظر می‌رسد که صرافی خرید ارز دیجیتال هیوبی را نیز خریداری کرده است. در صورت صحت این خبر، وی از شرایط نزولی و کاهش مشتریان این صرافی ها استفاده کرده و به دنبال قدرت گرفتن در بازار معاملات است.

یکی از مهم‌ترین اجزاء موجود در بازار معاملات رمز ارزی، استیبل کوین‌ها هستند. این ارزهای دیجیتال عموما پشتوانه دلاری دارند و انجام معامله در بازار را ساده می‌کنند. اوایل امسال استیبل کوین لونا که طرفداران بسیاری پیدا کرده بود با مشکل روبرو شد و در نهایت ارزش خود را به طور کامل از دست داد. بنیاد ترون از این فرصت استفاده کرد و پروژه استیبل کوین خود با نماد USDD را که از ماه‌ها قبل بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، روانه بازار کرد. در ادامه در صورتی که این استیبل کوین الگوریتمی بتواند جای خود را در بازار رمز ارزها باز کند، می‌توان اهداف خوبی را برای ترون در بلند مدت متصور شد. اما همانطور که گفته شد، شرایط اقتصاد جهانی راه سرمایه‌گذاری تا انتهای سال را بر روی بازارهای پرریسک بسته است و انتظار نمی‌رود در کوتاه مدت اثر مثبت عوامل بنیادی موجود را بر قیمت ارز دیجیتال ترون شاهد باشیم.

قیمت ارز ترون در سال 2023

چرخه‌های قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال معمولا هر چهار سال یکبار تکرار می‌شوند و نهایتا یک سال و نیم زمان می‌برند. با توجه به اینکه قیمت بیت کوین و به تبع آن، بازار رمز ارزها از نوامبر 2021 وارد روندی نزولی شد، می‌توانیم از اوایل سال 2023 شاهد شکل‌گیری روند صعودی جدید در بازار رمز ارزها باشیم. در روند صعودی گذشته، قیمت ارز دیجیتال ترون 24 برابر شد. در صورت شکست الگوی مثلث تشکیل شده به سمت بالا و محقق شدن این هدف، قیمت ترون تا انتهای سال 2023 به 1.3 دلار خواهد رسید.

تحلیل ترون

ارز دیجیتال ترون با شعار غیر متمرکز سازی محتوا خود را به دنیا معرفی کرد. قرار بود این پلتفرم جایگزین رقبایی چون فیس بوک و یوتیوب شود. در ادامه، ترون بستر قراردادهای هوشمند خود را گسترش داد تا با توانایی پردازش بیش از 2 هزار تراکنش در ثانیه وکارمزدی بسیار ناچیز، بتواند مامنی برای پروژه‌های قرارداد هوشمند شود. سال آینده حوزه وب 3.0 در بازار رمز ارزها بسیار محبوب خواهد شد و در صورتی که ترون بتواند از مزایای خود در جذب مشتریان این حوزه استفاده کند، رسیدن به اهداف قیمتی یاد شده چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

صرافی خرید ارز دیجیتال ترون

پس از تحلیل دارایی مورد نظر در بازار، مهم‌ترین نکته در مورد سرمایه‌گذاری، انتخاب بستری مناسب جهت خرید و فروش است. با توجه به شرایط پرنوسان و رقابتی موجود در بازار ارزهای دیجیتال می‌بایست از صرافی هایی استفاده کنید که علاوه بر قیمت مناسب، نقدینگی بالایی داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید و یا بفروشید. اگر به دنبال خرید ترون با کمترین کارمزد در میان صرافی های ایرانی هستید، صرافی ارزپایا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این صرافی با تکیه بر تیمی جوان و پویا بستری امن و معتبر برای خرید ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. پس از مراجعه به این سایت و تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت، می‌توانید از دو بخش خرید و فروش آسان و حرفه‌ای ارز دیجیتال ترون را تهیه کنید.

 

برچسب ها : خرید ارز دیجیتال,خرید ترون

 

دیدگاه خود را ارسال کنید