همه چیز درباره نحوه محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش

همه چیز درباره نحوه محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید محصولات فولادی به خصوص میلگرد بیشترین توجه به آن معطوف می گردد، قیمت میلگرد است. کسانی که در این بازار فعال هستند، می دانند بازار هر روز دستخوش تلاطم های بسیاری می گردد، بنابراین دسترسی به قیمت هر شاخه میلگرد می تواند نقش موثری در تصمیم گیری خرید داشته باشد. این مورد برای هر نوع میلگرد صدق می کند. امروز می خواهیم طی گفتگویی که با کارشناس و فعال این بازار داشتیم در مورد میلگرد تیکمه داش و محاسبه قیمت آن صحبت کنیم.

میلگرد تیکمه داش را بهتر بشناسیم!

کارخانه تیکمه داش یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی است که یکی از محصولات آن میلگرد تیکمه داش است. میلگرد تیکمه داش به عنوان یکی از میلگردهایی است که همواره از خواهان زیادی در بازار برخوردار است.  به گفته کارشناس بازار فولاد، این میلگرد به واسطه تولید بر اساس استاندارد روسی توانسته در بین مصرف کنندگان و خریداران جایگاه ویژه ای داشته باشد. چرا که بیشتر ساخت و سازها در ایران منطبق بر استاندارد روسی است از این رو میلگردهایی که دارای چنین استانداردهایی هستند می توانند به خوبی پاسخگوی نیاز سازه باشند. البته این میلگرد در همین استاندارد در آنالیزهای A1، A2، A3 و A4 تولید می شود.  میلگرد تیکمه داش در سایز بندی های 8 تا 32 توانسته در بسیاری از صنایع کاربرد داشته باشد. شما هم می توانید در بازار فولاد میلگرد تیکمه داش را با همین سایزها تهیه کنید.

لازم به ذکر است کارخانه تولیدکننده این میلگرد با پشتوانه نیروی فعال و همچنین تجهیزات نوین حجم عظیمی از نیاز کشور را تامین سازد. به گونه ای که این کارخانه برای تمام صنایع در موقعیت جغرافیایی خود یعنی شمال غرب به طول کل علاوه بر کاهش دادن هزینه های بارگیری، سرعت ارسال را نیز کاهش داده است و این به نوبه خود یکی از بزرگترین مزیت های این میلگرد به حساب می آید.

تا این جای کار با میلگرد تیکمه داش و ویژگی های آن آشنا شدیم، حالا باید بررسی کنیم که قیمت میلگرد تیکمه داش چگونه محاسبه می شود و چه عواملی بر قیمت می توانند اثر بگذارند.

عوامل موثر محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش

در ادامه گفتگو با کارشناس، ایشان خاطر نشان کردند که میلگرد تیکمه داش به خاطر موقعیت مکانی که دارد، می تواند برای بسیاری از پروژه های عمرانی در آن خطه از کشور بسیار به صرفه باشد و با کاهش هزینه های بارگیری و ارسال، به صورت چشمگیری می تواند در هزینه های جانبی پروژه های موثر باشد. این خود یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر به صرفه بودن قیمت میلگرد تیکمه داش است. شاید باید این گونه بیان کرد که قیمت این میلگرد برای پروژه هایی که در مناطق دیگر همچون مرکز و یا جنوب کشور در حال اجرا هستند، نمی تواند آنچان به صرفه باشد و در زمان خرید میلگرد به صاحبان این پروژه ها پیشنهاد می شود که از کارخانه های نزدیک به پروژه خرید کنند تا این هزینه های حمل و نقل را کاهش داد.

در ادامه باید گفت که قیمت میلگرد تیکمه داش به صورت کیلویی از سمت کارخانه محاسبه و به فروش می رسد. از این رو می توان گفت وزن میلگرد می تواند در محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش تاثیر بسزایی داشته باشد. هر چقدر وزن میلگرد بالاتر رود و در کل وزن بار بیشتر گردد، قیمت بار نیز بیشتر می شود. بنابراین مهم است که چه وزن میلگردی را انتخاب و خرید می کنید.

از دیگر مواردی که به گفته متخصص این حوزه می تواند در محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش اثر داشته باشد، نوع و سایز میلگرد انتخابی است. در برخی از برندها، برخی از سایزها بیشترین استفاده را دارند، در نتیجه ممکن است قیمت آن سایز به نسبت دیگر سایزهایی که از وزن و استقامت بیشتری برخوردار هستند، بیشتر باشد. 

5

عوامل موثر بر قیمت روز میلگرد تیکمه داش

این چند نکته برشمرده شده به صورت مستقیم بر محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش اثر دارند. اما هستند موارد دیگر که به صورت غیر مستقیم و مقطعی بر قیمت میلگرد تیکمه داش اثر دارند و می توانند در لحظه و یا روزانه قیمت میلگرد تیکمه داش را دچار نوسان کند. حال سوال اینجاست که این عوامل شامل چه چیزهایی می شوند؟

کارشناس مخاطب ما اینگونه پاسخ داد که عوامل زیادی می توانند بازار فولاد را متحول کنند اما در بین آن ها چند مورد می تواند اثر بیشتری بر این بازار داشته باشد:

  • قیمت ارز به خصوص قیمت دلار 
  • قیمت جهانی سنگ آهن 
  • قیمت شمش
  • قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت میلگرد
  • میزان عرضه به بازار و متقابلا میزان تقاضا

با عوامل موثر در محاسبه قیمت میلگرد آشنا شدیم، اما حالا این سوال مطرح می گردد که نحوه محاسبه آن به چه صورتی است؟!

محاسبه قیمت میلگرد تیکمه داش

قیمت میلگرد بر اساس وزن دقیق آن محاسبه می شود البته این تخمین به صورت دقیق نیست و حتما باید در باسکول وزن بار محاسبه گردد، اما در کل می توان گفت به صورت زیر عمل کرد.

ابتدا باید وزن یک شاخه ای میلگرد تیکمه داش را محاسبه نمود و برای این کار می توان به چند منبع معتبر رجوع نمود.  این منابع شامل جدول اشتال میلگرد، جدول وزنی خود کارخانه تولید کننده و  جدول لیستوفر است که هر کدام از این منابع می توانند به صورت تخمینی وزن بار را محاسبه و به تبع آن قیمت بار را تخمین زد. با این حال فرمولی نیز برای بررسی وزن یک شاخه میلگرد وجود دارد که به صورت زیر می باشد.

وزن میلگرد= تعداد * طول میلگرد (بر حسب متر) * وزن مخصوص میلگرد (کیلوگرم)

به گفته کارشناس درست است که این فرمول کاربردی می باشد، اما بهترین روش برای محاسبه قیمت میلگرد، استفاده از جدول اشتال و لیستوفر است.

6
در جدول زیر وزن میلگرد تیکمه داش بیان شده است.

تا این جا با نحوه محاسبه وزن میلگرد آشنا شدید، و اما نحوه محاسبه قیمت یک شاخه میلگرد چگونه خواهد بود.

برای محاسبه قیمت یک شاخه میلگرد باید به وزن آن میلگرد و قیمت هر کیلوی آن توجه نمود. که فرمول محاسبه آن به صورت زیر می باشد:

قیمت یک شاخه میلگرد = وزن یک شاخه میلگرد * قیمت هر کیلو از میلگرد مورد نظر

خب بدین ترتیب می توانید به آسانی قیمت میلگرد تیکمه داش را در پروژه های خود محاسبه کنید. اما کارشناس پیشنهاد می کند حتما در زمان خرید با فروشنده قیمت نهایی را چک و سپس خرید خود را ثبت کنید. چرا که ممکن است در وزن میلگرد مقداری تلرانس وجود داشته باشد.

کلام آخر

این مطلب گزارشی خلاصه از آنچه که باید در مورد نحوه محاسبه میلگرد تیکمه داش دانست را در قالب گفتگو با یکی از فعالان این حوزه بیان کردیم. بنا بر گزارشات رسیده از بازار فولاد قیمت میلگرد تیکمه داش به خاطر تنوع بالای سایزبندی و همچنین گرید های آن، برای خریداران بسیار مناسب است. به همین خاطر میلگرد تیکمه داش یکی از اولین انتخاب های مصرف کنندگان خواهد بود.

منبع : آهن ملل (خرید آنلاین آهن آلات)

 

 

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید