دکتر علی فرهادی مدال طلای هفتمین مسابقات بین المللی اختراعات کانادا iCAN 2022 را از آن خود کرد .

دکتر علی فرهادی مدال طلای هفتمین مسابقات بین المللی اختراعات کانادا iCAN 2022 را از آن خود کرد .
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

دکتر علی فرهادی Ali Farhadi ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشیار ویروس شناسی پزشکی گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، موفق به دریافت مدال طلای هفتمین دوره مسابقات بین المللی نوآوری اختراع در کانادا ( iCAN 2022) به میزبانی انجمن بین المللی نوآوری و مهارت های پیشرفته تورنتو TISIAS  شد .

به گزارش بازار بورس، دکتر علی فرهادی Ali Farhadi ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشیار ویروس شناسی پزشکی گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، موفق به دریافت مدال طلای هفتمین دوره مسابقات بین المللی نوآوری اختراع در کانادا ( iCAN 2022) به میزبانی انجمن بین المللی نوآوری و مهارت های پیشرفته تورنتو TISIAS  شد .

 

هفتمین دوره مسابقات جهانی اختراعات، امسال در تورنتو کانادا توسط کمیته اجرایی  مسابقات بین المللی نوآوری اختراع در کانادا (iCAN 2022) به میزبانی انجمن بین المللی نوآوری و مهارت های پیشرفته تورنتو TISIAS برگزار گردید. در این رقابت جهانی که مورد حمایت نهادهای بین المللی همچون فدراسیون بین المللی اختراعات IFIA و سازمان مالکیت­های معنوی اختراعات جهان WIIPA می­باشد، نمایندگانی از 81 کشور دنیا همچون آلمان، ژاپن، سوئد، آمریکا، کانادا، چین و تایوان شرکت داشتند.

دکترعلی فرهادی Ali Farhadi دانشیار ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از موفقیت در دوره مقدماتی توانست در مسابقات نهایی که در 27 آگوست 2022 برگزار گردید مدال طلا و دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات از کشور کانادا را دریافت نماید. اختراع ایشان تحت عنوان طراحی و ساخت ترکیبTAT-Efsevin-TA  پگیله شده با استفاده از روشهای زیست فناوری پزشکی همچنین پس از بررسی توسط داوران و بر اساس کیفیت اختراع موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران کانادا برای اختراع بین المللی گردید.

 

 

2

 پیش از این، مدال نقره دومین دوره مسابقات بین المللی اختراع و نوآوری برای اعضای فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعان که در تاریخ 10 تا 12 آگوست 2022 با شرکت 32 کشور  با بیش از 740 اختراع در کشور سوئیس برگزار شده بود به ایشان تعلق یافته بود.

3

 

طرح منتخب این مخترع، تولید ترکیبی با استفاده ی همزمان از توانمندی های مولکول های TAT حاصل از ویروس HIV، اسید تانیک و "Efsevin" به عنوان یک عامل ضد آریتمی و بهبود نارسایی قلبی با عملکرد اختصاصی، کارایی بالا و حداقل عوارض می باشد. دکتر فرهادی با تاکید بر این نکته که علیرغم اهمیت بسیار زیاد درمان آریتمی قلبی و نارسایی ناشی از آن، استفاده از داروهای موجود به دلیل بروز عوارض جانبی و عدم امکان استفاده طولانی مدت از آنها در دوره های درمانی چندان کارآمد نیستند در توضیحات بیشتری در رابطه با این ترکیب که برای نخستین بار در دنیا طراحی و تولید شده است ، تشریح کرد که این ساختار به دلیل وجود بخش  TA به عنوان یک عامل دارورسانی هدفمند به بافت قلب و بخش TAT به عنوان یک پپتید نفوذ کننده به درون سلول و غشای میتوکندری می تواند عملکردی هدفمند در سلول های قلب داشته باشد و همچنین به علت وجود داروی efsevin به عنوان یک عامل ضد آریتمی و بهبود نارسایی قلبی ناشی از آریتمی، با اتصال هدفمند به پروتئین VADC2، می تواند در بهبود آریتمی و نارسایی قلبی ناشی از آن کارایی داشته باشد.

دکتر فرهادی Ali Farhadi    در توضیح چگونگی ساخت این فرآورده به انجام مراحل مختلف طراحی آن با استفاده از روشهای بیوانفورماتیکی و سپس انجام مراحل آزمایشگاهی و نهایتا کارآزمایی موفقیت آمیز بر روی مدل حیوانی اشاره کرده و تاکید کرد که این ترکیب هم اکنون آمادگی بررسی نهایی در مرحله کارازمایی بالینی را دارد و این امر مستلزم اخذ مجوز های لازم و ثبت آن در مرکز ثبت کارآزمایی های بالینی ایران (IRCT) می باشد که مراحل مختلف آن در حال انجام است. ایشان در پایان از اعضای گروه تحقیقاتی به ویژه سرکار خانم حانیه ابوئی و آقای دکتر محمد حسین ملک زاده که در مراحل مختلف طراحی و آزمایشگاهی نقش به سزایی داشتند و همچنین مجموعه پرتلاش افق پژوهش نیکان که این طرح ارزشمند را به ثبت بین المللی اختراع رساندند ، سپاس و قدردانی نمود.   

 

دیدگاه خود را ارسال کنید