اورینگ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

اورینگ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

اورینگ ، یک واشر گرد و مکانیکی است که برای قرار گرفتن در یک شیار طراحی شده و در حین مونتاژ بین دو یا چند قسمت فشرده می شود و در سطح مشترک یک مهر و موم ایجاد می کند. O-Ring ها ، یکی از رایج ترین انواع مهر و موم هستند ؛ چرا که بسیار ارزان ، قابل اعتماد هستند و نیاز به نصب ساده دارند. برای اطلاعات کاملتر و‌ خرید انواع محصولات آب بندی ، می توانید به وب سایت sealgostar.com مراجعه کنید. حلقه های پشتیبان یا بک آپ رینگ ها ، برای هر دو کاربرد های قدرت سیال استاتیک و دینامیک استفاده می شوند و از حرکت یا اکستروژن O-ring در شکاف به عنوان فشار و چرخه کاهش فشار جلوگیری می کنند. از آنجایی که آنها به عنوان یکی از مهمترین عناصر طراحی ماشین شناخته می شوند ، اورینگ ها ممکن است در کاربرد های استاتیکی استفاده شوند ؛ جایی که دامنه حرکت کمی مورد نیاز است. اورینگ ها ممکن است در کاربرد های دینامیکی مانند شفت پمپ های دوار و موقعیت سیلندر هیدرولیک استفاده شوند.

 

بک آپ رینگ ها چه کاربردهایی دارند ؟

شکل نیمرخ حلقه‌های پشتیبان معمولاً مستطیلی بوده اما ممکن است در قسمت صورت با حلقه O مقعر نیز باشد. حلقه های پشتیبان که در ترکیبات مختلف PTFE ساخته می شوند ؛ ممکن است پیوسته ، شکاف دار یا مارپیچ باشند. طراحی STE پیوسته ، عمدتاً برای کاربرد های داخلی ، شعاعی-استاتیک و پویا استفاده می شود. طراحی STG شیاردار ، برای کاربرد های آب بندی خارجی ، شعاعی-استاتیک و رفت و برگشتی است. طرح STS مارپیچ ، می تواند هم برای آب بندی خارجی و هم برای آب بندی داخلی استفاده شود. در مقایسه با دو طرح دیگر ، این فرم مزایی را ارائه می‌ کند که در شرایط خدماتی که شامل نوسانات دمایی بالا است ؛ حلقه می‌ تواند تغییرات تحمل بزرگ‌ تر را بدون مشکل از طریق انقباض یا گسترش مارپیچی جبران کند. حلقه های پشتیبان، اتصالات واشر مسطح، تقسیم شده، مارپیچی یا کانتوری هستند که برای محافظت از مهر و موم O-Ring در برابر اکستروژن در فشارها و دماهای بالاتر استفاده می شوند.

انواع حلقه های پشتیبان یا بک آپ رینگ

حلقه های پشتیبان نوع ST ، به صورت استاندارد از PTFE پر نشده تولید می شوند. این ماده برای کاربرد های سبک تا متوسط ​​مناسب است. در مورد نیازهای سنگین تر ، مواد PTFE باید پر شود. به عنوان یک قاعده کلی ، مواد پرکننده به شکل فایبرگلاس است ؛ اگرچه PTFE ممکن است با برنز یا کربن نیز تقویت شود. طرح های STE پیوسته و شیاردار STG را می توان در مواد دیگری مانند PU، POM، PA و غیره نیز در صورت لزوم تولید کرد. انواع STM برای محدوده اندازه متریک و طرح های STI برای اندازه های اینچی از یک الاستومر پلی استر ویژه در فرآیند قالب گیری تزریقی تولید می شوند. این ماده به دلیل قابلیت ارتجاعی بالا ، این مزیت را دارد که می توان از آن برای آب بندی خارجی در شیارهای پیوسته نیز استفاده کرد. این حلقه های پشتیبان نیز در پلی اورتان موجود هستند. با استفاده از مواد فوق ، نصب ساده و خودکار نیز امکان پذیر است. انتخاب ترکیب مواد مناسب همچنین تضمین می کند که این حلقه های پشتیبان سطح بالایی از مقاومت اکستروژن را نشان می دهند.

 

روش کار بک آپ رینگ ها چگونه است ؟

یک حلقه پشتیبان با مسدود کردن یا کاهش شکاف اکستروژن کار می کند، بنابراین از اکسترود شدن اورینگ جلوگیری می کند. استفاده از رینگ پشتیبان باعث افزایش قابلیت فشار و دمای اورینگ ها می شود. حلقه های پشتیبان می توانند جامد، شکاف، مارپیچ یا کانتور باشند. حلقه های پشتیبان اسپلیت و مارپیچ به خصوص در قطرهای کوچک نصب آسان تر هستند. نمودار سمت راست، قابلیت‌های فشار بالاتر استفاده از حلقه‌های پشتیبان را برای یک بعد فاصله خالی معین نشان می‌دهد. اگر فشار دو طرفه باشد می توان از حلقه های پشتیبان در هر دو طرف O-Ring استفاده کرد. عرض غدد باید برای جا دادن یک یا دو حلقه پشتیبان گسترده شود. لطفا برای انتخاب و راهنمایی طراحی با ما تماس بگیرید. از آنجایی که اورینگ ها به عنوان یکی از مهمترین عناصر طراحی ماشین شناخته می شوند ، ممکن است در کاربرد های استاتیکی استفاده شوند ؛ جایی که دامنه حرکت پایینی مورد نیاز است.

 

 

نقش اورینگ ها در کاربرد های دینامیکی چیست ؟

اورینگ ها ممکن است در کاربردهای دینامیکی مانند شفت پمپ های دوار و موقعیت سیلندر هیدرولیک نیز استفاده شوند. مزیت اصلی حلقه اورینگ شامل ؛ عملکرد عالی ، عمر مفید بالا ، حداقل 5 تا 10 برابر بیشتر از عمر محصولات آب بندی لاستیکی معمولی است و حتی می تواند در برخی شرایط خاص ، همان عمر مفید را با ماتریس آب بندی حفظ کند. از این محصولات ، به طور گسترده در انواع مهر و موم ها استفاده می شود ، در اسید و قلیایی ، مقاومت در برابر روغن ، مقاومت در برابر سایش ، فرسایش شیمیایی و سایر محیط های پیچیده می تواند اثر آب بندی جذب شوک عالی ایفا کند. اصطکاک این محصولات بسیار پایین بوده و نیروهای اصطکاک دینامیکی و استاتیک برابر می باشند که می تواند پدیده خزیدن سرعت کم یا حرکت فشار کم را از بین ببرد. حلقه O را می توان به اشکال مختلف آب بندی استاتیک یا دینامیکی اعمال کرد. اندازه شیار استاندارد بوده و قابلیت تعویض بالایی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر ، به مجموعه سیل گستر مراجعه نمایید.

 

برچسب ها : اورینگ,سیل گستر,قیمت بک آپ رینگ

 

دیدگاه خود را ارسال کنید