دمنوش ویژه قاعدگی

منظم بودن سیکل قاعدگی در بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به هم خوردن این نظم می تواند پیامدهایی را برای سلامتی آنها به دنبال داشته باشد.

دمنوش ویژه قاعدگی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

به گزارش خرید با حال، دمنوش ها یکی از سالم ترین انواع نوشیدنی هستند که با مصرف آنها علاوه بر لذت از طعم و عطر گیاهان طبیعی به سلامت خود نیز کمک می کنیم، از جمله آنها دمنوش ویژه قاعدگی است که می تواند آثار مطلوبی بر سلامی خانم‌ها داشته باشد. ترکیب عمده دمنوش ویژه قاعدگی را گل پنیرک تشکیل می دهد. ترکیبات دمنوش ویژه قاعدگی توسط متخصصین گیاهان دارویی طراحی شده و مجموعه ای از مفیدترین گیاهان است. تفاوتی ندارد کجا زندگی می‌کنیم، با کمی تحقیق متوجه می شویم خانم ها به جای استفاده از داروهای شیمیایی، می توانند با مصرف دمنوش ویژه قاعدگی نظم سیکل پریود خود را در وضعیت مطلوبی قرار دهند. انواع دمنوش‌های سرماخوردگی را میتوانید از فروشگاه اینترنتی خرید با حال‌ تهیه کنید.

دمنوش ویژه قاعدگی

اصلی‌ترین گیاه دمنوش ویژه قاعدگی

گل پنیرک نقش کلیدی را در دمنوش ویژه قاعدگی دارد. برخی گیاهان همه جا یافت می‌شوند و بسیاری از آن‌ها فواید متعددی دارند. پنیرک با نام علمی Malva sylvestris یکی از این گیاهان است. برخی فکر می‌کنند که پنیرک نوعی علف هرز است، در صورتی که این گیاه که به فراوانی یافت می‌شود، برای انسان بسیار مفید است و گل و برگ آن خواص دارویی دارند. برخی از گونه‌های پنیرک به‌ ویژه در خاورمیانه و آسیا به عنوان ماده غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پنیرک در اغلب اقلیم‌ها، از مناطق ساحلی گرفته تا زیستگاه‌های طبیعی کوهستانی یافت می‌شود. در این مقاله با ما همراه شوید تا خواص پنیرک را با هم بررسی کنیم.

فاکتورهای موجود در دمنوش قاعدگی

پلی ساکاریدهای موسیلاژی: واحد ساختاری پایه پلی‌ساکاریدها متشکل از قندهای گلوکز، گالاکتوز و رامنوز به نسبت‌های مختلف در گل و برگ‌های پنیرک وجود دارد.

آنتوسیانین‌‌ها: فلاونوئیدهای رنگی محلول در آب هستند که بسته به pH ممکن است به رنگ قرمز، بنفش، آبی یا سیاه به نظر برسند.

سایر فلاونوئیدها: مانند لوتئولین (ماده‌ای بیولوژیکی که در بافت‌های گیاهی دارای رنگ زرد مایل به سبز یافت می‌شود) و کامفرول (به میزان زیادی در سبزیجات با برگ سبز از جمله اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا، چای و کلم وجود دارد). فلاونوئیدها با اثرات ضد التهابی قوی که دارند، در پیشگیری از اختلالات قلبی، دیابت، سرطان‌ها، اختلالات شناختی و بسیاری بیماری‌های دیگر مؤثرند.

اسیدهای چرب: مانند استئاریک اسید و آلفا-لینولنیک اسید؛ با فواید بسیاری برای بدن مانند حفظ سلامت پوست و سلامت قلب.

سایر اسیدهای آلی: مانند اسید اسکوربیک و اسید سیتریک، که دارای خواص بسیاری برای سلامتی هستند؛ از ترمیم بافت و کمک به رشد و نمو تا پیشگیری یا دفع سنگ کلیه.

توکوفرول‌ها: آنتی‌اکسیدان‌های محلول در چربی که بسیاری از آن‌ها حاوی ویتامین E هستند.

کاروتنوئیدها: دسته‌ای از رنگدانه‌ها هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی آن‌ها در مبارزه علیه بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

اسانس‌های روغنی: 143 ترکیب سبک و فرار از گل‌های خشک‌شده پنیرک به دست آمده است. این ترکیبات خواص بی‌شماری دارند، از جمله خواص ضد میکروبی، ضد درد، ضد التهاب و ضد استرس.

دمنوش ویژه قاعدگی

تاریخچه استفاده از دمنوش ویژه قاعدگی

شواهدی درباره مصرف پنیرک از هزار سال پیش در اروپا وجود دارد. در تحقیقات باستان‌شناسی نیز بقایای این گیاه همراه با سایر گیاهان دارویی در میان قدیمی‌ترین ساکنان اروپای مرکزی که بیش از 6 هزار سال پیش زندگی می‌کرده‌اند، پیدا شده است.امروزه در علم پزشکی پنیرک برای درمان بیماری‌های التهابی استفاده می‌شود. در نواحی مدیترانه‌ای از برگ‌ها و ساقه‌های جوان این گیاه در سوپ و سالاد به صورت خام یا پخته استفاده می‌شود. علاوه بر استفاده از پنیرک خیس‌خورده برای درمان التهاب دهان و گلو، استفاده از جوشانده این گیاه به عنوان چای گیاهی یا برای غرغره کردن و استفاده پوستی به‌صورت ضماد و لوسیون برای درمان بریدگی‌ها، زخم‌های عفونی و سوختگی پوست در آثار مکتوب شرح داده شده است.

اهمیت دمنوش ویژه قاعدگی

اطلاع از خواص گیاهان کمک بزرگی در درمان بسیاری بیماری ها می کند. تعادل هورمونها در هر خانمی نشان دهنده عملکرد صحیح بدن اوست و برهم خوردن تعادل آنها میتواند سبب خستگی، ریزش مو، مشکلات قند خون ، مشکلات بارداری، تغییر خلق و خو از جمله اضطراب و افسردگی و حتی بی نظمی در چرخه قاعدگی شود. این دوران نه فقط برای زنان، بلکه برای دیگر اعضای خانواده هم دردآور است، زیرا ترکشهای این تغییرات هورمونی نه تنها به خود فرد، بلکه به اعصاب دیگر اعضای خانواده هم اصابت کرده و ممکن است لحظه های ناخوشایندی را در زندگی خانواده پدیدار نماید بنابراین دمنوش ویژه قاعدگی می تواند کمک بزرگی به سلامت و آرامش خانم ها و خانواده آنها بکند.

دیدگاه خود را ارسال کنید