ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

مقدمه

یکی از نگرانی های افرادی که در حوزه تجارت فعالیت دارند ولی از تجربه کافی برخوردار نیستند، انتخاب گمرکی می باشد که هم تمام خدمات مورد نیاز یک تجارت را انجام دهد و هم ترانزیت محصولات را به بقیه شهرهای کشور انجام دهد. در این بین می توان به گمرک بندر امام خمینی اشاره کرد. این گمرک روش های حمل بار هوایی، زمینی و دریایی را به خوبی انجام می دهد و در جنوب کشور واقع شده است که هر ساله کالاهای زیادی را ترخیص می کند. طبق نظر سنجی هایی که انجام شده است ترخیص کالا از بندر امام خمینی به طوری چشمگیری انجام می شود و جزء بندر های مهم ترخیص کالا از گمرک به روش دریایی می باشد.

در شرایطی ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی با سود دهی همراه است که یک گروه ترخیص کار زبده شما را همراهی کند. شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص شما را همراهی خواهد کرد تا در کمترین مدت مرسوله را دریافت کنید، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی گمرک بندر امام خمینی جنوب کشور

گمرک بندر امام در سال هزار و سیصد و هفت در جنوب کشور تأسیس شد. این بندر وقتی که راه آهن سراسری و هم چنین در شمال دریای خلیج فارس دو پست اسکله چوبی و در آخر آبراه خورموسی احداث شد، به وجود آمد که با گذشت زمان به بندر شاپور شهرت یافت. با گذشت سه سال به یکی از اصلی ترین راه های نقل و انتقال کالا تبدیل شد و در سال پنجاه و دو به بندر امام خمینی تغییر نام داد. ترخیص کالا از بندر امام خمینی با دو اسکله چوبی آغاز شد. ترخیص کالا به روشی دریایی حدود پانزده درصد از همه ی تجارت های دریایی کشور را در بر می گیرد. تا به امروز گمرک بندر امام‌ از اصلی ترین گمرک های حمل و نقل بین المللی به شمار می رود‌.

مهم ترین ویژگی ها و امکانات گمرک بندر امام خمینی

گمرک‌ بندر امام خمینی روش های نقل و انتقال متنوعی دارد که می توان به حمل دریایی به روش کانتینری، هوایی، ترانزیتی، ریلی اشاره کرد. تنوع در روش حمل بار سبب شده که به یکی از بنادر مهم در سطح کشور تبدیل شود. موقعیت جغرافیایی این بندر باعث شده بیشتر تجار ترخیص کالا از بندر امام خمینی انجام دهند. اگر شما همراهان گرامی تصمیم دارید که ترخیص کالا از گمرک بندر امام انجام دهید، کارشناسان شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص در خدمت شما عزیزان می باشد. از ویژگی های مهم بندر امام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این بندر به مرکزهای صنعتی کشور نزدیک است.

  • به راحتی با کشورهای ترکیه، عراق، کشورهای اروپای شرقی و قفقاز در ارتباط می باشد.

  • از شرایط پس کرایه ای روش زمینی و هوایی برخوردار است.

  • به کانال های راه آهن کشور و ترانزیتی دسترسی دارد.

  • گمرک بندر امام خمینی بهترین بندر برای ترانشیپ بار به کشورهای ناحیه خلیج فارس می باشد.

  • با فرودگاه های شهرهای جنوبی فاصله کوتاهی دارد.

  • به عنوان دومین بندر اصلی کشور شناخته شده است.

  • دارای ترمینال های خصوصی، عمومی، کانتیتری و هم چنین فراورده های نفتی و مواد معدنی می باشد.

  • کشتی ها کانتینری نسل ۴ و کشتی های ظرفیت بالا را بارگیری و تخلیه می کند.

  • از امکانات پیشرفته برای حمل دریایی برخوردار است.

  • برای ارائه خدماتی به مشتریان از سیستم تک پنجره استفاده می کند.

  • از سیستم بین المللی امنیت اطلاعات و سیستم مدیریت یکپارچه بهره می برد.

  • از طریق سیستم PSPOS می تواند عملیات پرداخت را انجام دهد.

  • از طریق سامانه هوشمند حواله الکترونیکی کامیون انجام می دهد.

 

 

فرایند ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

فرآیند ترخیص کالا از بندر امام خمینی باید مطابق قوانین و مقررات گمرک انجام شود. مراحل ترخیص کالا از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. که شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص توانایی انجام تمامی مراحل را با کمترین هزینه برای شما همراهان گرامی دارد‌، در ادامه تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی که از روش خرید از سایت های خارجی به ایران وارد شده و توسط شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص به انجام میرسند را شرح خواهیم داد:

  1. اولین مرحله‌ از ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی درج مشخصات و تنظیم اظهار نامه گمرکی می باشد. در این مرحله باید محصولات به گمرک معرفی شوند، تا ارزیابی های مورد نیاز کالا انجام شود. نحوه تنظیم اظهارنامه گمرکی به این گونه می باشد اسناد و مدارک لازم را در سامانه EPL ثبت کنید و بعد از تأیید باید مراحلی همچون بررسی، استعلام، دریافت استعلام ، اعلام نتیجه استعلام، نتیجه استعلام، ثبت در دفتر کوتاژ، تعیین مسیر گمرکی کالا، تخصیص شماره ارزیابی، مهر و موم مدارک اظهارنامه را طی کنید. اگر اظهار نامه رد شود باید آن را تصحیح کرد، که لازم است مراحل اعلام نقص مدارک و لیست نقص مدارک از طرف گمرک یا اعلام موارد قابل اصلاح و لیست نقص اظهارنامه، تصحیح اظهارنامه گمرکی، تکمیل اظهارنامه گمرکی و ارائه مدارک مورد لازم را طی کرد.

  2. در دومین مرحله از ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی محصولات توسط کارشناسان باید ارزیابی شوند. البته ناگفته نماند که این مرحله فقط به کالاهای صادراتی اختصاص دارد. در این مرحله کارشناس گمرک همه ی محصولات را ارزیابی می کند تا هویت آن ها مشخص شود. در این بین تاجرانی که از گمرک بدهی دارند، کالاهای آن ها به عنوان وثیقه قرار می دهند تا صاحبان کالاها مجبور به تسویه شوند. بعد از طی این مرحله از مراحل ترخیص کالا از بندر امام خمینی، میزان ارزش کالاها باید در سیستم TSC ارزیابی و ثبت شود.‌

  3. بررسی هویت و سلامت محصولات از دیگر مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی می باشد. این مرحله به این صورت است که کالاها را با مشخصاتی که صاحب بار یا نماینده قانونی آن ارائه داده اند باید چک کنند. این مرحله باید در محیط گمرک انجام بگیرد.

  4. مرحله بعدی برای ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی دریافت شماره کوتاژ می باشد، زیرا با کسب این شماره سلامت کالاها که در اظهارنامه ثبت شده است تأیید می شود.‌ بنابراین برای ترخیص کالا از بندر امام خمینی دریافت شماره کوتاژ الزامی می باشد و به عنوان یک سند تلقی می شود.

  5. در آخرین مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی اگر صاحب بار بخواهد که ترخیص کالا را به سرانجام برساند، به علت کم بودن نیروی کار یک‌ مسیر گمرکی برای تسریع در فرآیند ترخیص کالا از بندر امام‌‌خمینی تعیین می شود. این مسیرها به سه دسته زرد، قرمز، سبز تقسیم شده اند که با توجه به اندازه و نوع کالا در آن قرار می گیرند.

  6. در این مرحله از ترخیص کالا از بندر امام خمینی باید مجوزهایی را دریافت کرد که با توجه به وارداتی یا صادراتی بودن کالا متفاوت می باشد. برای دریافت مجوزهای ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی زمان زیادی لازم است، بنابراین بهتر است برای صرفه جویی در زمان پروسه أخذ مجوزهای ترخیص را به شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص واگذار کنید.

  7. آخرین مرحله از ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی خروج کالا از انبار می باشد که طی آن از سوی سازمان گمرک هزینه ای تعیین می شود و صاحبان بار باید آن را پرداخت کنند. لازم به ذکر است با سپردن کالاهای خود به شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص تمامی مراحل در کمترین زمان ممکن انجام می شود و می توانید بدون حضور یافتن و هدر دادن وقت خود مراحل ترخیص کالا از بندر امام خمینی را انجام دهید.

ترانزیت کالا از گمرک بندر امام چگونه انجام می شود؟

ترانزیت کالا یکی از مهم ترین ویژگی های گمرک بندر امام‌ خمینی است. این بندر به خلیج فارس و عراق و دیگر کشورهای ناحیه خلیج فارس دسترسی کامل دارد، به همین دلیل از مهم ترین راه های ترانزیتی کشور مخصوصا برای ترانزیت نفت محسوب می شود. ترانزیت و ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی از این جهت بسیار زیاد است که این بندر به تجهیزات پیشرفته مجهز شده است و تقریبا هفتاد و هشت درصد ترانزیت کالا را به نام خود ثبت کرده است. این بندر بسیار مهم به کشور عراق بسیار نزدیک است، به همین علت بسیاری از تاجران را به سمت خود سوق داده است و ترخیص کالا از بندر امام خمینی هر ساله رو به افزایش است.

پس از مواد نفتی، مواد سوختی بیشترین حجم کالاهای ترانزیت شده را به خود اختصاص می دهد. لازم به ذکر است کالاهای ترانزیتی مشمول پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نمی باشند، زیرا فروش این کالاها در داخل کشور ممنوع می باشد.

جمع بندی

در این مقاله تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی را شرح دادیم. به دلیل این که بیشتر ترخیص کالا از بندر امام خمینی به کالاهایی اختصاص دارد که به روش دریایی حمل شده اند، امکانات بسیار خوبی در اختیار این بندر قرار داده شده است تا در کمترین زمان ممکن فرآیند ترخیص کالا انجام بگیرد. افرادی که در زمینه واردات و صادرات کالا مشغول به فعالیت هستند تنها در صورتی به سود قابل قبولی خواهند رسید که در این زمینه از کارشناسان حوزه تجارت مشورت بگیرند. شرکت ترخیص کالا و حق العمل کاری ایران ترخیص در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد تا بهترین خدمات ترخیص بار هوایی از گمرک را به شما ارائه دهد. برای مشاوره با کارشناسان و استعلام قیمت ترخیص کالا می توانید با شماره 02191010699 تماس گرفته و یا به وبسایت irtarkhis مراجعه فرمایید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید