قیمت گوشت امروز| قیمت گوشت |قیمت گوشت در بازار| قیمت گوشت گوسفندی

قیمت گوشت امروز 30 مهر | قیمت گوشت پروار شد

هر کیلوگرم سردست گوسفندی از ۱۳۱ هزار تومان در ابتدای شهریور ماه امروز به ۲۴۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت گوشت امروز 30 مهر | قیمت گوشت پروار شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت طی ماه های گذشته با تغییر همراه بود. قیمت گوشت ثابت ماند. قیمت گوشت بعد از افزایش قیمت نهاده های دامی گران شد. قیمت گوشت بعد از کاهش معنادار تقاضا ثابت ماند.  قیمت گوشت امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت گوشت

قیمت گوشت امروز 30 مهر

بررسی نوسانات قیمتی در بازار محصولات پروتئینی حاکی از جهش قیمت گوشت قرمز در بازه زمانی ۲ ماهه است.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار محصولات پروتئینی حاکی از صعودی شدن روند قیمتی گوشت قرمز از ابتدای شهریور ماه تاکنون است به طوری که هر کیلوگرم گردن گوسفندی از ۱۳۵ هزار تومان در ابتدای شهریور ماه امروز به ۱۵۹ هزار تومان رسیده است.

هر کیلوگرم سردست گوسفندی نیز از ۱۳۱ هزار تومان در ابتدای شهریور ماه امروز به ۲۴۸ هزار تومان رسیده است.

هر کیلوگرم دمبالیچه گوسفندی نیز از ۸۹ هزار تومان در ابتدای شهریور ماه امروز به ۱۱۲ هزار تومان رسیده است

عرضه‌کنندگان گوشت از پرداخت مالیات معاف شدند

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی فروش گوشت قرمز دام های سبک و سنگین و فرآورده های آن از پرداخت عوارض و مالیات معاف است.

به نقل از مهر، بر اساس اعلام معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی عرضه انواع گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی دام‌های سبک و سنگین و قطعات بدن دام مطابق جزو ۴-۵ بند الف ماده قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مشمول کالاهای معافیت مالیاتی بوده و از پرداخت مالیات و عوارض معافند.

 

 مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک:قیمت دام زنده سبک ( گوسفندی) در آستانه ایام عاشورا و تاسوعا استان به استان متفاوت است اما به طور میانگین ۶۴ هزار تومان تا ۷۱ هزار تومان در کشور عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنان از عرضه گوشت شقه گوسفندی گرم با قیمت کیلویی ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان خبرداد و گفت: این اقدام به منظور حمایت از مصرف کنندگان و با در نظر گرفتن کشش این میادین عرضه می‌شود.

ایرنا نوشت، محسن سلامی درباره تزریق گوشت قرمز تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار تهران افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت، گوشت گوسفندی شقه‌ای ۱۱۰ هزارتومان و گوشت گوساله شقه‌ای ۹۵ هزارتومان تحویل میادین می‌شود که با نرخ‌های مصوب ستاد تنظیم بازار به دست مشتریان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارکرد: دولت تمامی تلاش خود را برای متعادل شدن قیمت گوشت قرمز و همچنین حمایت از تولید کننده و مصرف کننده دارد و در صورت تشخیص ستاد تنظیم بازار این شرکت با تمام توان وارد بازار خواهد شد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که طی روزهای اخیر نیز قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کمتر از ۲۰۰ هزارتومان رسید که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته و وضعیت بازار بیانگر تداوم کاهش قیمت‌ها است.

دو هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار ۲۲۴ هزار تومان بود که طی روزهای اخیر به ۱۸۰ تا ۱۸۹ هزارتومان رسید یعنی کاهش بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان را داشته است البته قیمت گوشت گوساله همچنان بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ هزارتومان است.

قیمت هر شانه تخم مرغ مارک دار ۳۰ تایی بین ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان و گوشت مرغ بین ۵۷ تا ۶۴ هزار تومان است.

علی اصغر ملکی  از کاهش ۳۰ هزار تومانی نرخ گوشت گوسفندی در یکماه اخیر خبر داد و گفت: گوشت قرمز بیشتر از هر کالای دیگری روند کاهش نرخ را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: دلیل این اتفاق، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا برای این کالا است.

ملکی گفت: نرخ گوشت گوسفندی در یکماه اخیر روند کاهشی داشته و حدود ۳۰ هزار تومان در این مدت کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم شقه بره ماده گوسفندی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

ملکی ادامه داد: همچنین نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی نر بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است.

وی درباره اینکه پیش‌بینی می‌کنید در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای بازار گوشت رخ دهد؟، گفت: قابل پیش‌بینی نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد. با توجه به گرمایش هوا و شرایط حاکم بر بازار فعلاً همه چیز در راستای کاهش نرخ هاست.

تحلیل فعالان بازار

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران، دلیل افزایش قیمت گوشت در هفته گذشته را واکنش مردم به تغییرات قیمت دیگر اقلام و نگرانی از گرانی بیش از پیش گوشت دانست و گفت: مردم در هفته گذشته کمی شتاب‌زده خرید کردند و دامداران هم بر این باور بودند که شرایط خاصی پیش آمده و می‌توانند هر قیمتی را اعمال کنند ولی بازار که راکد شد، قیمت‌ها هم به همان سطوح قبلی بازگشت.

علی اصغر ملکی، تفاوت قیمت کنونی گوشت گوسفندی با قیمت‌های ۲هفته قبل را ۴تا ۵هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت گوشت تابع عرضه و تقاضاست و همانطور که قیمت مرغ با کاهش تقاضا شکست، گوشت قرمز هم در نبود تقاضا نمی‌تواند افزایش زیادی در قیمت داشته باشد. اگر تقاضا بیشتر شود قطعا بازار دچار تغییراتی خواهد شد اما از آنجا که قدرت خرید پایین است، بعید است افزایشی را در قیمت‌ها شاهد باشیم. به‌گفته ملکی، هم‌اکنون هرکیلو گوشت گوسفندی با قیمت ۱۶۵تا ۱۷۰هزارتومان به‌دست مغازه‌دار می‌رسد که قیمت برای مصرف‌کننده با احتساب سود ۱۰درصدی ۱۸۱تا ۱۸۷هزار تومان خواهد بود.

قیمت‌های بالای ۲۵۰هزار تومان، موقتی است

افزایش قیمت در بازار گوشت موجب شده دولت نیز برای کنترل قیمت‌ها وارد عمل شود. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی دوشنبه هفته گذشته از آغاز واردات گوشت قرمز گرم از روسیه و پاکستان خبر داد و اعلام کرد دولت با این اقدام و همچنین افزایش توزیع گوشت منجمد در پی بازگرداندن قیمت این کالا به نرخ‌های پیشین است. محمد قربانی افزود: گوشت قرمز پیش‌تر هم یارانه دریافت نمی‌کرد و در نتیجه مشمول آزادسازی یارانه‌ها نمی‌شود، بنابراین قیمت‌های ۲۵۰تا ۳۰۰هزار تومانی در بازار گوشت موقتی است. این مقام دولتی همچنین از مذاکره با اتحادیه‌های دامداران بر سر قیمت هر کیلو گوشت دام زنده خبر داد و اعلام کرد تا پایان هفته نرخ‌های جدید کارشناسی گوشت قرمز اعلام می‌شود، که البته این اتفاق نیفتاد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

  • ناشناس

    خوش به حال هرکی گوشت قرمز میتونه بخره وبخوره من که شرمنده زن وبچم شدم خدا کنه کسی که این پیام رو میخونه شرمنده نشه آمین