چهره سوخته لعیا زنگنه همه را شوکه کرد | دعوای و درگیری لعیا زنگنه با همسرش +عکس

لعیا زنگنه بشدت محافظه کار است و کمتر مصاحبه می کند، اما او ازدواج کرده و صاحب یک دختر می باشد که حاضر نیست عکس او منتشر شود.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

به گزارش خبر آزاد، لعیا زنگنه بازی در نمایش‌های حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۱ و بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با «راز مینا» کاری از «عباس رافعی» آغاز کرد.

لعیا زنگنه

چکیده ای از بیوگرافی لعیا زنگنه:

نام اصلی: لعیا زنگنه

زمینه فعالیت: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

تولد: ۱۳۴۴ تهران، ایران

محل زندگی: تهران

مدرک تحصیلی: کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۱ تا کنون

لعیا زنگنه (متولد ۱۳۴۴ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. وی بازی در نمایش‌های حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۱ و بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵با «راز مینا» کاری از «عباس رافعی» آغاز کرد. لعیا زنگنه که دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران می‌باشد، یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده‌ است.

استعداد هنری لعیا زنگنه توسط امین تارخ در سال ۱۳۷۱ کشف و با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد عرصه تلویزیون و سینما شد. لعیا زنگنه در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در «کنج تنهایی» بازی کرد. بازی در نمایش «یادگار سال‌های شن» (علی رفیعی،۱۳۷۱ )، نخستین کار حرفه‌ای اش در تئاتر بود.

پدر و مادر لعیا زنگنه

لعیا زنگنه فرزند مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی است (اصالت لر بختیاری منطقه  اقلید فارس) است.

لعیا زنگنه در تلویزیون

بازی لعیا زنگنه در سریال در پناه تو

بازی زیبای لعیا زنگنه در مجموعه تلویزیونی «در پناه تو» ساخته حمید لبخنده، سال ۱۳۷۳ هنوز در یادها مانده است. همچنین بازی کوتاه او در فیلم «مزاحم» کاری از سیروس الوند شاید بهترین نقش‌آفرینی او در سینما تا به امروز باشد.

لعیا زنگنه در سریال تولدی دیگر

سریال «تولدی دیگر» داستان زندگی زن و شوهری مرفه در حال کشمکش برای طلاق است که بچه هایشان در این میان بلاتکلیف هستند. زن و شوهر موقع رفتن به یک مهمانی در لواسان در حین مشاجره دچار حادثه می‌شوند. ماشین به دره سقوط می‌کند و آتش می‌گیرد. شوهر در آخرین لحظات از اتومبیل بیرون می‌پرد و او را که زخمی است پیدا می‌کنند، اما از زن اثری نیست.

سریال مدار صفر درجه با بازی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در سریال «مدار صفر درجه» نقش زینت الملوک جهانبانی را بازی کرده است.

لعیا زنگنه در سریال مادرانه

لعیا زنگنه در ماه رمضان ۱۳۹۲ در سریال پر طرفدار «مادرانه» ایفای نقش کرد. داستان این سریال از این قرار است که اردلان(مهدی سلطانی) از همسر خود(لعیا زنگنه) جدا شده و پسر و دختر خود را سرپرستی می‌کند اما در می‌یابد که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها پیدا کرده و…

لعیا زنگنه در سینما

فیلم هایی با بازی لعیا زنگنه در سینما:

- راز مینا (عباس رافعی، ۱۳۷۵)

- شیفته (محمدعلی سجادی، ۱۳۷۹)

- رنگ شب (محمدعلی سجادی، ۱۳۷۹)

- تکیه بر باد (فیلم ۱۳۷۸) (داریوش فرهنگ، ۱۳۷۸)

- هفت ترانه (بهمن زرین پور، ۱۳۸۰)

- مزاحم (سیروس الوند، ۱۳۸۰)

- تب (رضا کریمی، ۱۳۸۲)

- رئیس (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۵)

- خیابان‌های آرام (کمال تبریزی، ۱۳۸۹)

- جرم (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۹)

- خودزنی (احمد کاوری، ۱۳۹۰)

- زندگی خصوصی (حسین فرح بخش، ۱۳۹۰)

- عاشق‌ها ایستاده می‌میرند (شهرام مسلخی، ۱۳۹۲)

- این زن حقش را می‌خواهد (محسن توکلی، ۱۳۹۴)

- عشقولانس (محسن ماهینی ،۱۳۹۵)

- قاتل اهلی (مسعود کیمیایی ،۱۳۹۵)

ازدواج لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بشدت محافظه کار است و کمتر مصاحبه می کند، اما او ازدواج کرده و صاحب یک دختر می باشد که حاضر نیست عکس او منتشر شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید