انواع دستگاه نشا برنج و نحوه انتخاب برای خرید

انواع دستگاه نشا برنج و نحوه انتخاب برای خرید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

دستگاه نشا برنج یکی از مهمترین دستگاه ها و تجهیزات ضروری برای نشاکردن برنج است. با پیشرفت تکنولوژی نشا کردن برنج سنتی تبدیل به نشا برنج به وسیله دستگاههای نشا برنج شد. برای نشاکاری نشا برنج را در قسمت ویژه یا در ظروف مخصوص کشت داده و زمانیکه جوانه به گیاهان کوچک و نشایی تبدیل می شود، برای کاشت اصلیبه مزرعه منتقل می کنند. در صورتیکه مراحل نشاکاری درست و دقیق انجام شود ، زمان زیادی لازم است. به همین دلیل کشاورزانی که مزرعه زیاد برای تولید برنج دارند، خرید دستگاه نشا برنج سرعت و راندمان نشاکاری را افزایش می دهد. دستگاههای نشاکاری در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. پرکاربردترین نوع این دستگاه نشاکار ماشینی و نشاکار دستی است.

مزایای تولید نشا

تولید نشا مزایایی دارد که به شرح ذیل است:

-کاهش مصرف آب در تولید برنج

-حفاظت از جوانه ها و امراض و آفات گیاهی

-کاهش چشمگیر زمان تولید برنج

-تولید محصول برنج در فصل رشد دو یا چند بار

انواع دستگاه نشاکار

دستگاه نشاکار از تجهیزات جدید و پیشرفته برای تولید انواع نشا مانند نشا برنج کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه سرعت و دقت کاشت نشا برنج را  افزایش داده و جوانه های برنج در مدت کوتاه بدون استفاده از نیروی انسانی فیزیکی زیاد در محل مزرعه کاشت و رشد می کنند. دستگاههای نشاکار با توجه به نوع دستگاه ، جنس و کارکرد، ابعاد و ظرفیت دستگاه در شکل ها واندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند. همچنین از دستگاه نشاکار برای کاشت انواع گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد.

نشاکار دستی

نشاکار دستی یکی از انواع دستگاههای نشاکار است که برای اجرای عملیات نشا جوانه های برنج و گیاهان دیگر باید از نیروی انسانی به صورت فیزیکی برای کار با دستگاه استفاده کرد. مدل دستگاه نشاکار دستی از پرطرفدارترین نوع دستگاههای نشاکار برای باغداران است.این نوع دستگاه دارای قیمت پایین، کاربرد و جابجایی آسان و راحت است که به آن نشاکار راه رونده نیز گفته می شود. دستگاه نشاکار دستی به شکل لوله بلند است که نشاها از داخل لوله های نشاکار عبور و در محل مورد نظر در ردیف نشا در مزرعه کاشته می شود. نشاکار دستی در دو نوع نشاکار دستی چهارردیفه و نشاکار دستی شش ردیفه در بازار وجود دارد.

نشاکار ماشینی

نشاکار ماشینی یکی از انواع دستگاه های نشاکاری است که به آن نشاکار موتوری یا سوارشونده نیز گفته می شود. نحوه کار با دستگاه نشاکار ماشینی به این شکل است که نیروی انسانی سوار دستگاه شده، آن را روشن و با حرکت دستگاه کاشت جوانه های نشا در محل مورد نظر در مزرعه اجرا می شود.

نشاکار دو ردیفه آترانس

نشاکار دو ردیفه آترانس یکی از انواع دستگاههای نشاکار برای کاشت های متراکم کاربرد دارد. در کاشت متراکم  فاصله  بین نشاها کمتر از پنجاه سانتی متر است. از نشاکار دو ردیفه آترانس برای کاشت نشای فلفل و گوجه فرنگی استفاده می شود.

دستگاه نشاکار عمیق کار

نشاکار عمیق کار یکی از انواع دستگاه نشاکار برای نشای ردیف کار مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه نشاکار عمیق را می توان به تراکتور وصل کرد.کاشت نشا به شکل یکنواخت در ردیف ها از مهمترین ویژگی های دستگاه نشاکار عمیق کار است. از این نوع دستگاه نشاکار برای کاشت نشای حبوباتی مانند لوبیا و نخود استفاده می شود.

دستگاه انتقال نشا

دستگاه انتقال نشا نوعی دستگاه نشاکار است که به آن ربات انتقال نشا است که برای کاشت گیاهانی که دارای دو مرحله رشد هستند، کاربرد دارد. کاشت نشا به وسیله دستگاه نشاکار سرعت کاشت را افزایش داده  و در نتیجه میزان بازدهی محصول نشا بیشتر می شود.

مزایای استفاده از دستگاه نشاکار

از دستگاه نشاکار در باغبانی و کشاورزی برای افزایش سرعت کاشت انواع نشای برنج و گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای دستگاه نشاکار شامل موارد ذیل است:

-کاهش نیروی انسانی برای کاشت و انتقال نشاها به محل مورد نظر در مزرعه

-کاشت انواع نشا با سرعت و دقت بالا و افزایش بازدهی محصول نشا

-دقت بالای انجام کار در مقایسه با دقت کار به وسیله نیروی انسانی در مزرعه

-کاهش هزینه های منابع انسانی

-افزایش دقت در عمق کاشت به وسیله دستگاه نشاکار بر طبق اندازه استاندارد

موارد استفاده از دستگاه نشاکار

استفاده از دستگاه نشاکار برای نشای انواع برنج، حبوباتی مانند لوبیا و گندم در باغها و مزارع کاربرد زیادی دارد. روش کار با دستگاه نشاکار بسیار راحت است. یکی از مهمترین محصولات برای کاشت با دستگاه نشاکار برنج است. کاشت نشای برنج در مزرعه از سخت ترین نوع کاشت نشاها است و باید در کاشت آن ردیف های منظم مورد توجه قرار گیرد. افزایش کیفیت محصول و سوددهی بیشتر به وسیله مکانیزه شدن کاشت نشاها انجام شده است. از دستگاه نشاکار برای کاشت نسای انواع سبزیجات مانند فلفل، گوجه فرنگی و بادمجان و کاشت نشای صیفی جات و نشای حبوبات مانند نخود و لوبیا مورد استفاده قرار می گیرد و به این نوع دستگاههای نشاکار که در کاشت نشای انواع صیفی جات کاربرد دارد، دستگاه نشاکار صیفی نیز گفته می شود.

قیمت دستگاه نشاکار

عوامل و فاکتورهایی در تعیین قیمت انواع دستگاه نشاکار موثر است. نوع و مدل دستگاه و ظرفیت آن قیمت دستگاه نشاکار را مشخص می کند. دستگاه نشاکار با توجه به نیاز مشتری در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شود و بنابراین قیمت ثابتی برای آن نمی توان برای آن در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت دستگاه نشاکار ابتدا باید ظرفیت تولید مشخص شود. همچنین جنس دستگاه در تعیین قیمت اهمیت زیادی دارد. دستگاههایی که دارای کیفیت بالا در جنس هستند، قیمت بالاتری دارند. بنابراین در هنگام خرید این نوع دستگاهها برای نشاکاری باید این نکات مورد توجه قرار گیرد. برای دریافت قیمت های دستگاه نشاکار به سایت اینترنتی ویترین نت مراجعه کنید. همچنین کارشناسان ویترین نت راهنمایی های لازم برای خرید انواع دستگاه نشاکار را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

خرید دستگاه از بازار اینترنتی ویترین نت

برای خرید انواع با کیفیت بالا و قیمت مناسب از تامین کنندگان معتبر از سایت ویترین نت خرید کنید. ویترین نت مینی وبسایت اختصاصی و دائمی برای فروش انواع محصولات و کالاهای شرکت ها و برندهای مختلف ارایه می دهد که تمام محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را از این سایت در کوتاهترین زمان ممکن با اطمینان و اعتماد از تامین کنندگان معتبر خریداری کنید. قبل از هر اقدام برای خرید انواع دستگاه نشاکار به سایت ویترین نت مراجعه و بهترین انتخاب را با مشاهده دستگاهها و مشخصات هریک انجام دهید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید