بازار فارکس چیست و چگونه باید در آن ثبت نام کرد؟

بازار فارکس چیست و چگونه باید در آن ثبت نام کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

بازار فارکس

با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های سرمایه‌گذاری جدیدی به‌وجود آمده‌است که در بستر اینترنت و به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. بازار فارکس یک بازار سرمایه‌گذاری بزرگ است که افراد در سراسر کشورهای جهان می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند. این بازار یکی از پرطرفدارترین بازارهای سرمایه در کل جهان است که در آن معاملات به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. فارکس یک بازار ارز غیرمتمرکز است که در آن سرمایه‌گذاران می‌توانند روی ارزهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند. درواقع می‌توانیم بگوییم که فارکس یک بازار جهانی برای تبادل ارزهای جهانی است که هر فردی می‌تواند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد. این بازار محدود به ارزها نبوده و بیش از 600 نماد معاملات را از بخش‌های مارکت جهانی در خود جای داده است. اگر می‌خواهید در یک مقاله جامع و کاربردی، متوجه شوید که بازار فارکس چیست برروی این لینک کلیک نمایید.

برای واردشدن به این بازار، تریدرها حتماً باید در یک شرکت کارگزاری معتبر ثبت‌نام کنند. شرکت‌های کارگزاری واسطه‌هایی هستند که به تریدرها کمک می‌کنند تا خریدوفروش نمادهای معاملاتی را در این بازار به‌راحتی انجام دهند. انتخاب کارگزاری در معاملات افراد تأثیر بسیار زیادی دارد، به همین دلیل افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، باید از معتبر بودن و مناسب‌بودن آن مطمئن شوند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این بازار و ویژگی‌های آن و نحوهٔ ثبت‌نام در آن آشنا کنیم.

بازار فارکس چیست؟

در چند سال اخیر با پیدایش ارزهای دیجیتال نام بازار فارکس بسیار شنیده می‌شود. باوجوداین بسیاری از مردم با این بازار آشنایی کاملاً ندارند و نمی‌دانند که سرمایه‌گذاری در این بازار به چه صورت انجام می‌گیرد، به همین دلیل لازم دانستیم که در این مقاله به این سؤال پاسخ دهیم که بازار فارکس چیست؟ درواقع می‌توانیم بگوییم که فارکس یک بازار مالی بزرگ است که در آن روزانه معاملات بسیار زیادی انجام می‌شود. در این بازار دادوستد از طریق تبدیل یک ارز به ارز دیگر است. به عبارتی در بازار فارکس، معامله‌گران می‌توانند با خریدوفروش رمز ارزهای دیجیتالی متنوع، سود زیادی را به‌دست آورند.

این بازار یک بازار غیرمتمرکز است که وجود خارجی ندارد و در بستر آنلاین انجام می‌شود، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بازار برای هر فرد در هر کشور و موقعیتی امکان‌پذیر است. سرمایه‌گذاران بزرگ نیز در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا در این بازار امکان سرمایه‌گذاری نامحدود است و سود به‌دست‌آمده در آن بسیار بالاست. باوجوداین خوب است که بدانید سرمایه‌گذاری در بازار فارکس بسیار پرریسک است، به همین دلیل افرادی که از دانش و تخصص سرمایه‌گذاری در این بازار برخوردار نیستند، نباید وارد آن شوند. برای واردشدن به این بازار مالی افراد باید در یک کارگزاری معتبر ثبت‌نام کنند.

کارگزاری بازار فارکس چیست؟

کارگزاری یا بروکر یک اصطلاح رایج در بازار فارکس است و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، بسیار با آن مواجه می‌شوند. کارگزاری یا بروکر فارکس به شرکت‌های واسطه‌گری گفته می‌شود که خدمات مالی به سرمایه‌گزاران این بازار ارائه می‌دهند. این بازار به دلیل گسترده بودن، تعداد زیادی شرکت کارگزاری دارد که هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی و قابلیت هستند. بدون ثبت‌نام در یک کارگزاری معتبر، امکان خریدوفروش ارز دیجیتالی وجود ندارد، به همین دلیل تریدرها مجبور هستند برای انجام معاملات خریدوفروش ارزهای دیجیتالی در یکی از این کارگزاری‌ها ثبت‌نام کنند. این کارگزاری‌ها وجود فیزیکی ندارند و در بستر پلتفرم‌های آنلاین مانند سایت یا اپلیکیشن هستند، به همین دلیل ثبت‌نام در آن‌ها بسیار راحت است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است.

شایان ذکر است که بروکر یا همان شرکت‌های کارگزاری فارکس، خدمات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، به همین دلیل انتخاب کارگزاری روی معاملات تریدرها و سود و زیان حاصل از آن‌ها تأثیر زیادی دارند. اولین و مهم‌ترین کاری که فرد باید انجام دهد، انتخاب یک شرکت کارگزاری معتبر است. در کارگزاری‌ها امکان سرمایه‌گذاری بر روی جفت‌ارزها، شاخص‌های بورس، ارز دیجیتال، نفت و طلا وجود دارد.

ثبت نام فارکس

 ثبت‌نام در بازار فارکس چگونه انجام می‌شود؟

برخلاف تصور عموم مردم، بازار فارکس یک کمپانی یا مکان فیزیکی نیست که دارای یک سایت اختصاصی باشد. درواقع سایت فارکس نیز مختص این بازار نیست. برای معامله‌کردن در این بازار، مانند بازار بورس باید معامله‌گران در یک شرکت کارگزاری ثبت‌نام کنند. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که بازار فارکس یک بازار غیرمتمرکز و گسترده است. افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، ابتدا باید یک شرکت کارگزاری معتبر برای خود انتخاب کنند. شرکت‌های کارگزاری بی‌شماری وجود دارد که به مشتریان خود خدمات مالی متنوعی را ارائه می‌کنند. به همین دلیل افراد ابتدا باید بادقت زیادی یکی از این شرکت‌ها را انتخاب کنند و سپس اقدام به ثبت‌نام در آن‌ها کنند. راهنمای جامع و دقیق ثبت نام فارکس در این لینک ارائه شده است.

روش‌های ثبت‌نام در بروکرهای متفاوت است و هرکدام از آن‌ها برای ثبت‌نام کاربران شرایط ویژه‌ای دارند. با این حال نقطهٔ اشتراک همهٔ این شرکت‌ها این است که ثبت‌نام در بستر اینترنت انجام می‌شود و برای ورود و ثبت‌نام، از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. معمولاً در سایت این شرکت‌ها راهنمای ثبت‌نام در آن‌ها قرارداد شده‌است، به همین دلیل افراد به‌راحتی می‌توانند با خواندن آن، با مراحل ثبت‌نام در بروکر مربوطه آشنا شوند. ازجمله مدارک لازم برای ثبت‌نام در کارگزاری‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شماره موبایل معتبر؛
  • آدرس ایمیل؛
  • مدارک تشخیص هویت مانند کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و... ؛
  • حساب بانکی به نام فرد متقاضی؛
  • در برخی از کارگزاری‌ها به‌منظور احراز هویت از کاربران خود می‌خواند قبض آب یا گاز، سند منزل، قولنامه و... را ارائه دهند.

در صورتیکه به دنبال یک بروکر معتبر هستید تا بتوانید به سادگی در بازار فارکس ثبت نام نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقاله بروکر ifc را مطالعه نمایید. این کارگزاری هم یکی از کارگزاری‌های معتبر فارکس بوده و هم نحوه ثبت نام در آن بسیار ساده است. در مقاله‌ای که لینک آن پیشتر ارائه شد، راهنمای گام به گام و تصویری ثبت نام در بروکر آی اف سی مارکتز بیان شده تا بتوانید بدون هرگونه مشکل، از این کارگزاری معتبر فارکس استفاده نمایید.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که بازار فارکس یک بازار غیرمتمرکز برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتالی است. در این بازار امکان سرمایه‌گذاری نامحدود برای تریدرها وجود دارد، به همین دلیل افراد بسیار زیادی در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای ورود به فارکس، افراد باید در یک شرکت کارگزاری معتبر ثبت‌نام کنند. شرکت‌های کارگزاری خدمات مالی متنوعی را به کاربران و مشتریان خود ارائه می‌دهند، به همین دلیل انتخاب یک شرکت کارگزاری خوب، اولین و مهم‌ترین گام برای ورود به این بازار است. شرکت‌های کارگزاری فارکس وجود خارجی ندارند و در بستر یک پلتفرم آنلاین فعالیت می‌کنند، به همین دلیل ثبت‌نام در آن‌ها بسیار راحت است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. هزینهٔ ثبت‌نام در بروکرها نیز رایگان است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید