عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش لیزر 2023

برای بسیاری از مردم، لیزرها جعبه های کوچکی هستند که با پرتاب نقاط قرمز گربه ها را دیوانه می کنند. اما در واقع از سیستم های لیزری در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تولیدی استفاده می شود. دستگاه برش لیزر برای برش فلزات و پارچه ها، علامت گذاری کدهای ردیابی برای قابلیت ردیابی صنعتی، جوشکاری فلزات با دقت بالا، تمیز کردن سطوح فلزی، تغییر زبری سطح و اندازه گیری ابعاد قطعات استفاده می شود. در واقع لیزرهای صنعتی در بسیاری از صنایع مانند صنایع برق و فلزات اولیه کاربرد فراوانی دارند. علاوه بر این، صنایع زیادی وجود دارند که می توانند از لیزرهای صنعتی در فرآیند تولید محصولات خود استفاده کنند و بنابراین این مدل لیزری کاربردهای صنعتی زیادی دارد. در ادامه این قسمت با انواع دستگاه های لیزر صنعتی آشنا می شوید و مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت لیزرهای صنعتی به شما معرفی می شود.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش لیزر 2023
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

انواع دستگاه های برش لیزر صنعتی

انواع دستگاه های لیزر را می توان در دسته بندی های زیر معرفی کرد:

  1. دستگاه لیزر برای علامت گذاری

لیزرها به طور فزاینده ای برای مهر زدن شماره های شناسایی منحصر به فرد (UID) روی قطعات و محصولاتی که در صورت فراخوان به راحتی قابل ردیابی هستند، استفاده می شود. لیزرهای علامت گذاری بسیار بادوام هستند و می توانند در بسیاری از چرخه های ضد عفونی دستگاه های پزشکی مقاومت کنند.

  1. دستگاه لیزر برای ایجاد بافت سطحی

لیزرها می توانند بافت های طرح دار یا ریزساختارهایی را بر روی سطوح اجزا یا محصولات ایجاد کنند که عملکرد فیزیکی مانند سرعت سایش، چسبندگی، خواص نوری و ظرفیت بار را بهبود می بخشد. میکروبافت لیزری می تواند زبری در ایمپلنت های پزشکی ایجاد کند که به بافت یا استخوان جدید اجازه می دهد تا به ایمپلنت جدید متصل شده و رشد کند. با استفاده از دستگاه لیزر، می توان الگوهایی با ویژگی هایی به کوچکی 10 میکرومتر با وضوح بسیار بالا تولید کرد.

 

  1. دستگاه لیزر برای فرسایش و برش

این روش ماشینکاری تفریقی اساساً مواد را بسیار دقیق با استفاده از پرتو لیزر تبخیر می کند. طول پالس، طول موج و شدت لیزر با توجه به مواد در حال پردازش تنظیم می شود. سایش به ویژه برای ماشینکاری مواد حساس مانند نانومواد یا مواد ابررسانا مفید است، زیرا روش غیر تماسی ساختار ماده را تغییر نمی‌دهد یا به سطح آن در اثر سایش یا حرارت آسیب نمی‌رساند.

  1. دستگاه برش لیزر صنعتی مته و حفر کردن

لیزرها در حفر سوراخ هایی به اندازه میکرون در مواد مختلف بسیار دقیق هستند. زیرا اکثر قطعاتی که امروزه تولید می شوند نیاز به ویژگی های میکروسکوپی دارند که تنها با حکاکی لیزری ایجاد می شوند. امکانات بسیار کوچک و پیچیده، تایپ مستقیم، چرخش و ... در متریال های مختلف. می توان آن را با استفاده از روش هایی بدون اثرات حرارتی یا آسیب به مواد تولید کرد.

مشابه با حفاری لیزری، برش لیزری به یک پرتو لیزر متمرکز برای ایجاد برش های مستقیم یا الگوهای برش در اعماق بسیار دقیق در ماده یا جزء متکی است. لیزرهای فوق سریع معمولاً برای بسیاری از انواع فلزات و پلیمرها استفاده می شوند، زیرا لبه های تمیز را برش می دهند و مناطق متاثر از گرما را ایجاد نمی کنند. لیزرها می توانند طیف گسترده ای از مواد را با تحمل میکرون برش دهند، از جمله آلومینیوم، تیتانیوم و فولاد.

  1. دستگاه لیزر برای جوشکاری یا جوشکاری لیزری

این فرآیند به ویژه برای محصولات با هندسه پیچیده یا مواد مختلف که به سختی به یکدیگر متصل می شوند، موثر است. بسته به محصول، جوش لیزری ممکن است بهترین فرآیند اتصال بر روی اتصال یا لحیم کاری باشد، به ویژه برای اتصال فلزات و پلاستیک ها. همچنین جوش های قدرتمند و با دقت بالا تولید می کند که می تواند به کوچکی 0.004 اینچ باشد و کیفیت قابل تکرار را تضمین می کند.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش لیزر

تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که با تغییر فضای اقتصادی، رقابت بین برندها و سازندگان دستگاه های لیزر صنعتی که به طور گسترده برای برش لیزر فلزات استفاده می شود، عمدتاً از نظر برند، قیمت، کانال، خدمات و سایر جنبه ها شدیدتر شده است. در بین این عوامل، قیمت لیزر صنعتی مهم ترین و حساس ترین عامل است. به طور کلی عوامل موثر بر قیمت برش لیزر را می توان به صورت زیر بیان کرد:

قطعات و اجزاء

ژنراتور لیزری، موتور، لنزهای لیزر، لوله لیزر، چیلر آب، سیستم کنترل و غیره دستگاه برش لیزری قطعات و اجزای مختلف از جمله ایجاد شده. هر چه این قطعات و قطعات کاملتر و با کیفیت تر باشند، قیمت دستگاه برش لیزری بالاتر خواهد بود.

4

کارایی دستگاه های برش لیزری

انواع مختلف دستگاه های برش لیزر دارای راندمان تبدیل فوتوالکتریک، سرعت برش، دقت و کیفیت متفاوتی هستند. راندمان تبدیل فوتوالکتریک برش لیزر فیبر بالاترین است که می تواند به 25٪ برسد و برش لیزر CO2 حدود 10٪ است. بنابراین در صورت یکسان بودن لیزر، قیمت دستگاه برش لیزر فیبر صنعتی به دلیل راندمان بالایی که ارائه می دهد، بالاتر خواهد بود.

اندازه کار

لیزرهای صنعتی حتی با یک مدل و قدرت، قیمت های متفاوتی برای سایزهای کاری متفاوت دارند. زیرا هرچه سایز دستگاه بزرگتر باشد هزینه تولید و در نتیجه قیمت لیزر بالاتر می رود.

برند دستگاه لیزر صنعتی

برای برنده شدن در رقابت، شرکت ها باید به دقت از حسن نیت برندهای خود محافظت کنند. سازندگان دستگاه های لیزر صنعتی تمایل دارند کیفیت محصول را به شدت کنترل کنند تا به برند آنها آسیبی وارد نشود. تأثیر برند لیزر در کیفیت، عملکرد و خدمات دستگاه های لیزر صنعتی منعکس می شود.

دستگاه های لیزر صنعتی با مارک های اصلی اغلب از ژنراتورهای لیزری معروف، موتورها، کولرهای آبی و سایر لوازم جانبی برای اطمینان از عملکرد پایدار دستگاه های برش لیزر استفاده می کنند. علاوه بر این، کیفیت و خدمات دستگاه های برش لیزری با برندهای اصلی به طور موثر تضمین می شود. به همین ترتیب، قیمت یک دستگاه لیزر مارک شناخته شده بالاتر خواهد بود.

خدمات پس از فروش

این یک عامل مهم در قیمت لیزر است. خدمات جامع ایمنی دستگاه و نگهداری به موقع لیزرهای صنعتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. تیوب لیزر و رفلکتور دستگاه برش لیزر از مواد مصرفی هستند که عمر مفیدی دارند و پس از تاریخ انقضا باید تعویض شوند. این امر مستلزم گارانتی قوی خدمات پس از فروش و تحویل به موقع این مواد مصرفی توسط سازنده است. بنابراین قیمت لیزرهای صنعتی تولیدکنندگان با خدمات پس از فروش خوب معمولاً بالاتر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل، هزینه مالیات، هزینه ترخیص گمرکی

این هزینه ها نیز بخشی از قیمت کل لیزر صنعتی است. خرید دستگاه در کشور شما ممکن است نیازی به پرداخت هزینه های ترخیص کالا از گمرک و مالیات های مربوط به آن نداشته باشد. اما در صورت خرید دستگاه از خارج از کشور، باید هزینه ارسال، هزینه ترخیص کالا از گمرک و سایر هزینه ها را پرداخت کنید که این امر باعث افزایش قیمت لیزر می شود.

انواع برش آهن در لیزر پلاس

مجموعه صنعتی لیزر پلاس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات برش لیزر آهن در تهران است که با به کارگیری پیشرفته ترین و کاملترین دستگاه های روز دنیا توانایی انجام خدمات برش cnc  فلزات و غیره را دارد. این مجموعه به کمک نیروهای ماهر و متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه به ارائه انواع خدمات برش لیزر فلزات، جوشکاری، خمکاری، مونتاژ، خدمات برش cnc  آلومینیوم و دیگر آلیاژهای فلزات مختلف می پردازد.

در این مجموعه به دلیل استفاده از تعداد زیادی از دستگاه های صنعتی و پیشرفته تمامی سفارشات در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالایی انجام می شوند و با خیالی آسوده می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کرده و کیفیت محصولات تولیدی خود را بالاترین حد ممکن رسانده و باعث سود اوری بیشتر کارخانه خود شوید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید