علت بوی بد فریزر + روش های رفع آن

فریزر یکی از دستگاه‌های کاربردی و مهم در هر خانه‌ای است که نگهداری از مواد غذایی خام و پخته به مدت زمان طولانی را انجام می دهد. گاهی اوقات ممکن است کاربر با مشکلی مانند بوی بد فریزر مواجه شود که به دلایل مختلفی ایجاد می شود . اما چگونه می توان بوی بد فریزر را حذف نمود؟ برای دانستن پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت بوی بد فریزر + روش های رفع آن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

دلایل بوی بد فریزر

بوی بد در فریزر ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

- اگر مدت زیادی فریزر را یخ زدایی نکنید پوشش برفکی زیادی در داخل دستگاه تشکیل می شود که تمام بوهای موجود در فریزر را جذب می کند.

- اگر مدت زیادی دستگاه خود را چک نکنید ممکن است گوشت ، ماهی یا مرغی در داخل آن باشد که مدت زمان زیادی از قرار دادن آن در داخل فریزر گذشته و باعث ایجاد بوی بد از فریزر شده باشد.

- ریختن مایعات در داخل دستگاه باعث ایجاد بوی بد می شود .

- تشکیل شدن کپک در گوشه های فریزر یا لابلای لاستیک های دور درب دستگاه نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد بوی بد از فریزر می شود.

چگونه فریزر را تمیز کنیم تا بوی بد آن از بین برود؟

اگر مشکل در سراسر دستگاه گسترش یافته باشد باید ابتدا تمام مواد غذایی موجود در فریزر را خارج کنید وسپس دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

- دوشاخه برق فریزر را از پریز برق خارج کنید.

- دستگاه را کاملاً یخ زدایی کنید.

- قفسه های شیشه ای موجود در داخل دستگاه را جدا کرده و آنها را جداگانه با آب و مواد شوینده بشویید.

- پس از یخ زدایی کامل فریزر داخل دستگاه را با آب گرم آب و مایع شوینده یا مایع ظرفشویی بشویید و توجه ویژه ای به لاستیک های درزگیر دور درب دستگاه، گوشه های داخلی فریزر و جای نگهداری تخم مرغ داشته باشید.

در صورتی که پس از انجام اقدامات ذکر شده همچنان از فریزر بوی بدی به مشام می رسد می توانید از روش های خانگی زیر برای برطرف کردن مشکل استفاده کنید.

نحوه از بین بردن بوی بد فریزر با روش های خانگی

روش های خانگی مختلفی برای از بین بردن بوی بد فریزر وجود دارد که با استفاده از این روش ها بدون استفاده از مواد شیمیایی می توانید به‌سادگی بوی بد فریزر خود را از بین ببرید.

1.استفاده از محلول جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد فریزر توسط جوش شیرین ، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب حل کرده و با استفاده از یک اسفنج خیس شده درون این محلول، فضای داخل فریزر را پاک کنید.

2.محلول سرکه

یک قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیتر آب بریزید و از این محلول برای تمیز کردن فضای داخل فریزر استفاده کنید تا بوی بد آن از بین برود.

3.استفاده از ذغال چوب فعال و برنج خام

درون یک کیسه نخی ۱۰ عدد زغال چوب فعال و چند قاشق برنج خام بریزید و کیسه را درون فریزر بگذارید تا بوی بد داخل دستگاه را جذب کند‌.

4. آب لیمو

یک اسفنج را درون آب لیمو مرطوب کنید و دیواره های فریزر را با آن پاک کنید . این ماده باعث جذب موهای بد و ناخواسته درون دستگاه می شود.

5. استفاده از محلول آمونیاک برای حذف بوی بد از فریزر

با استفاده از محلول آمونیاک دیواره ها و قفسه های فریزر را پاک کنید . این محلول به مبارزه و حذف بوی بد از داخل دستگاه کمک می کند..

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در داخل فریزر چیست؟

بدون شک از بین بردن بوی نامطبوع از فریزر می تواند بسیار ساده باشد اما بهتر است اجازه ندهید که این بو در فریزر ظاهر شود . رعایت چند نکته ساده کافیست تا بتوانید از دردسر از بین بردن بوی بد از داخل دستگاه خود خلاص شوید.

- در صورتی که یک فریزر جدید خریداری کرده اید برای جلوگیری از ایجاد بوی بد از دستگاه کافیست داخل فریزر را با محلول جوش شیرین یا آمونیاک تمیز کنید. پس از آن درهای دستگاه را باز گذاشته و بگذارید چند ساعت درب دستگاه باز بماند.

- تمیز کردن منظم مجاری تخلیه دستگاه که بیشتر زباله و کثیفی ها در آن جمع می شوند یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد بوی بد از فریزر است.

 

سایر اقدامات پیشگیرانه عبارتند از:

- حتماً حداقل هر یک ماه و نیم  یکبار فریزر را کاملاً تمیز کنید و محصولاتی که باید از داخل آن خارج و آنها را دور بریزید را به داخل سطل زباله منتقل کنید.

- هر دو هفته یکبار درزگیر های لاستیکی دور درب فریزر را بررسی و آنها را کاملاً تمیز کنید.

- یک تکه نان یا ذغال چوب فعال را در داخل فریزر قرار دهید تا تمام بوهای ناخواسته را جذب کنند.

- در صورتی که قصد رفتن به تعطیلات و مسافرت را دارید داخل فریزر را کاملا خالی و دستگاه را از برق بکشید.

بوی بد فریزر ناشی از خرابی فریزر 

گاهی بوی بد فریزر به دلیل عدم تامین دمای مناسب و در نتیجه فساد مواد غذایی داخل آن است . در این حالت لازم است تعمیرکار مجرب ، آن را عیب یابی و تعمیر نماید. 

نمایندگی ها و مراکز مجاز در همه جا با جستجو در اینترنت در دسترس هستند . در مشهد برای تعمیر انواع یخچال و فریزر ، تعمیر یخچال بوش در مشهد ، تعمیر یخچال ال جی و.. با سامان سرویس تماس بگیرید. ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

آخرین مطالب